Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1294
Hei, jeg har vurdert og begynne og hobby streame på twitch, og lurte på hva jeg evt må oppgradere på pc'n min for og kunne holde en brukbar stabil stream.

Jeg kommer nok hovedsakelig til og streame Escape from Tarkov, jeg spiller på en skjerm med 1440x2560 piksler og 60 gz, og samme oppløsning i spillet.

CPU er overklokket og holder lav og fin temperatur, men er usikker på om den er kraftig nok til og streame med.

Har 30/30 linje.

Hvis jeg skulle oppgradert CPU, har det stor betydning om det er 4-6 eller 8 kjerner?
Sist endret av kimandre92; 20. november 2017 kl. 20:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Kan du ikke bare prøve og se om det du har nå fungerer? Da er det også lettere å si hva som kanskje trengs å oppdateres
Ville gjort noe med internetthastigheten. Kjører selv 300/300 og det blir til tider treigt om fler bruker det
Sitat av FatMan Vis innlegg
Kan du ikke bare prøve og se om det du har nå fungerer? Da er det også lettere å si hva som kanskje trengs å oppdateres
Vis hele sitatet...
Dette er planen, lurte bare på at hva folk trodde, har ikke lagt inn kabel enda.
Og hvor noe bottlenecker her blir det vel cpu?

Om jeg må nyte den trenger jeg nytt hovedkort og ram også.

Tittet litt på komplett, sammenlignet Intel i7 7700k med Radeon ryzen 1800x.

Ser Intel har bedre benchmarks, men Intel har 4 kjerner og 8 tråder vs Radeon sine 8 kjerner og 16 tråder.

Jeg kan life om pc, men vil tro at 8 kjerner vil være sterkere under belastning en 4?

Sitat av FreeMyKiwi Vis innlegg
Ville gjort noe med internetthastigheten. Kjører selv 300/300 og det blir til tider treigt om fler bruker det
Vis hele sitatet...
Hørtes rart ut, mener jeg leste 10/10 skal holde for 1080 P streaming på twitch.
Sist endret av kimandre92; 22. november 2017 kl. 11:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis valget står mellom 7700K og 1800X så har Linus en benchmark-video som måler dem mot hverandre mtp. streaming på Twitch.