Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2541
eller kan man bli straffet for dette?
Fult lovlig å bruke det.
Trådstarter
17 0
Transakjoner også? Jeg har hørt at en del er ulovlig der.
De samme lovene gjelder for deg som norsk statsborger uavhengig av hvor du surfer på Internett eller hvordan du gjør det.
Trådstarter
17 0
Så hvis det er lovlig og anonymt, forklar meg hvordan slik road grunnlegger ble tatt? Så det er ikke så anonymt?
Darkweb er lov, handle med ulovlige ting er like ulovlig der som alle andre steder.

Ting er aldri 100% safe, vi er alle mennesker og mennesker gjør feil.
Sist endret av rfa; 10. november 2017 kl. 01:53.
Sitat av Speed25 Vis innlegg
Transakjoner også? Jeg har hørt at en del er ulovlig der.
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen tvil hva du ser etter. Med deep web, så antar jeg du mener darkweb. Det er fult lovlig å bruke så lenge du ikke bruker den til å bryter norsk lov, mao, du kan ikke bestille ulovlige varer, som er forbud i henhold til norsk lov, som narkotika eller våpen. Du kan heller ikke kjøpe tyvgods uten å bryte loven, eller søke opp annet ulovlig materiale.
Sitat av Speed25 Vis innlegg
Så hvis det er lovlig og anonymt, forklar meg hvordan slik road grunnlegger ble tatt? Så det er ikke så anonymt?
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke lov å kjøpe og selge narkotika. Det har ikke noe å si hva slags nettsider eller nettverk man bruker til det.

Dread Pirate Roberts ble tatt fordi han gjorde en rekke dumme feil.

https://www.theguardian.com/technolo...o-get-arrested
Trådstarter
17 0
Ja , darkweb. Så gjøre lovlig ting i darkweb er lov , jeg vil ikke overstige den grensa. Det jeg ikke skjønner , fjeg så en TV program om deep web om dagen og dette silk road siden som var ulovlig. Det jeg bare lurer på hvordan finner andre ( det var vel politi i dette tilfelle og til slutt hvitehuset som har stengt siden og fengslet grunnlegger) hvis alt var anonymt?

Edit: takk for dette linket, nå forstår jeg.

Haha, og hvorfor fikk han livstid straff? Nice, for store greier som drap , voldtekt får man 3-8 år og for små livstid.
Sist endret av Speed25; 10. november 2017 kl. 02:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Speed25 Vis innlegg
Ja , darkweb. Så gjøre lovlig ting i darkweb er lov , jeg vil ikke overstige den grensa. Det jeg ikke skjønner , fjeg så en TV program om deep web om dagen og dette silk road siden som var ulovlig. Det jeg bare lurer på hvordan finner andre ( det var vel politi i dette tilfelle og til slutt hvitehuset som har stengt siden og fengslet grunnlegger) hvis alt var anonymt?

Edit: takk for dette linket, nå forstår jeg.

Haha, og hvorfor fikk han livstid straff? Nice, for store greier som drap , voldtekt får man 3-8 år og for små livstid.
Vis hele sitatet...
Generelt i Noreg er det handlinger som er ulovleg, ikkje måten ein gjennomfører det på.

Å handle ny PC frå ein legitim selger er lovleg, nær sagt uansett korleis du gjennomfører handelen. Å kjøpe knark er universelt ikkje lov, uavhengig av korleis du gjennomfører handelen.

Forøvrig får du ikkje 3-8 år for drap eller valdtekt i USA. Du har åpenbart behov for realitetsorientering...