Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3459
Hei!

La oss si at jeg har safe i bilen. En liten søt safe man oppbevarer viktige ting som ikke må bli stjålet, som reservenøkler, papirer og annet som bør låses inn når man kan.

Hva skjer dersom politiet stopper meg, vil ransake bilen min og jeg sier jeg har mistet nøklene til safen når de finner den, og sier det ikke er noe ulovlig i den? Tar de den med seg og bryter den opp?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
De kan jo anta at den ikke er din siden du "ikke har nøkkelen", det er ikke så veldig normalt å ha en safe i bilen sin.

Har du den synlig blir det bare mer attraktivt å ta den, er ingen problem å ta den med seg for å så åpne den senere, med mindre den er boltet fast.
Er forresten ikke lurt å ha reservenøkler og viktige papirer liggende i en bil, uansett.
Skal man først ha safe i bilen så hva med å bygge en fullstendig skjult safe? Feks som en basskasse? Eller en pitteliten en gjemt under dashbordet? Det snuten ikke ser blir neppe et problem heller.
Sist endret av frtoretang; 19. november 2016 kl. 01:03.
Googlelært
seroto9n's Avatar
Trådstarter
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Skal man først ha safe i bilen så hva med å bygge en fullstendig skjult safe? Feks som en basskasse? Eller en pitteliten en gjemt under dashbordet? Det snuten ikke ser blir neppe et problem heller.
Vis hele sitatet...
Er sant det, et gjemmested kan være smart
er jo mange biler som har låsbart "hanskerom". som sagt de de ikke ser... bolt den fast i baggasjerommet evt i reservedekkrommet
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Er sant det, et gjemmested kan være smart
Vis hele sitatet...
Er faktisk folk som spesialiserer seg på å lage skjulte rom i biler, som kun lar seg åpne med bestemte sekvenser av blinklys og annet: Sophisticated hidden vehicle compartment reveals tricks of drug trade.

Triggered by an exact sequence of switches — turning on a certain radio station, honking the horn, using a turn signal or setting the emergency brake — a small electrical motor flips open the gauge cluster, revealing a space where a drug dealer can hide his stash, cash and guns.
Vis hele sitatet...
Eller bare viktige papirer / data osv. for helt vanlige 99.99% lovlydige mennesker.
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Hva skjer dersom politiet stopper meg, vil ransake bilen min og jeg sier jeg har mistet nøklene til safen når de finner den, og sier det ikke er noe ulovlig i den? Tar de den med seg og bryter den opp?
Vis hele sitatet...
Hvis politiet allerede mener de har en grunn til å ransake, vil
jeg anta at de tar safen og bryter den opp, ja.
ArbeidsledigProletar
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Hvis politiet allerede mener de har en grunn til å ransake, vil
jeg anta at de tar safen og bryter den opp, ja.
Vis hele sitatet...
Og dermed er safen helt meningsløs. Virker faktisk mot sin hensikt ved å gjøre snuten gira på å finne ut hva du har gjemt i den.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Og dermed er safen helt meningsløs. Virker faktisk mot sin hensikt ved å gjøre snuten gira på å finne ut hva du har gjemt i den.
Vis hele sitatet...
Den barnsligste delen av mitt puerile sinn synes faktisk det kunne vært litt gøy å gjøre noe slikt bare på f. Lage en slags matrusjka-safe - du vet, en safe inni en safe inni en safe inni en safe så langt det går. Og gjerne lage de verre og verre å åpne. Sikkerhet er jo så utrolig mye enklere når du ikke har noen planer om å få det opp igjen, så man står fritt til å sveise fast jäkelskapen og bruke epoxylim og sement etter forgodtbefinnende. Passe på å bruke masse forskjellige materialer og låsemetoder slik at det ikke finnes én enkelt løsning som tar alt. Så kan man sette den bolte den fast i et rom i kjelleren - og gjerne bygge rommet slik at det ikke går an å frakte den ut heller - og si at det er en form for abstrakt kunst hvis de spør.
Sist endret av Myoxocephalus; 19. november 2016 kl. 15:38.
ArbeidsledigProletar
Og i den innerste safen, har du en sånn merket "regnskap".