Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 7553
KittenOnRehab
31 1
Stemmer det at politiet ikke bryter seg inn i en låst kåk for en liten razzia med mindre det mistenkes noe stort?

Ringer politi til huseier (hvis mistenkte/vedkommende leier) for og ta seg inn i en leilighet? ..som da er låst selvsagt. Jeg personlig bor på C/O adr og lurer jo litt på denne biten da jeg er litt paranoid om dagen..men da kommer de evt til folkeregistert adr. ..

Noen med erfaring rundt dette.?
For noen år tilbake leide jeg en leilighet samtidig som jeg gjorde den hittil største tabben i mitt liv. Mens jeg var på utenlandsreise hadde politiet tatt kontakt med utleier (leide en sokkelleilighet), som videre slapp politiet inn slik at de fikk gjort sitt. Jeg er relativt sikker på at de ville brutt seg inn dersom utleier ikke var tilstede, da ransakelsen var veldig brutal/nøye (ikke ett inventar lå på sin plass da jeg åpnet døren) og jeg blant annet ikke ble ringt før etter razzia.
Hvis saken er for liten til at de kan slå inn døren kan de jo fortsatt prøve å få åpnet opp uten å gjøre noe skade, f.eks. med hjelp fra eier, vaktmester eller låsesmed.
KittenOnRehab
Trådstarter
31 1
Tusen takk for svar! Hva tenker dere hvis det er vanskelig og få tak i eieren, hvis det gjelder en blokkleilighet? Og eier bor ett helt annet sted? Og saken de ønsker razzia for ''kun'' handler om ''import av legemiddel'' eller hva det ender opp med og bli... ? .. venter de og prøver igjen siden,tror dere? Hvis det viser seg at de kontakter eier. Har de plikt og oppgi hvorfor de er der? Ikke at jeg tror det spiller store rollen men..

Blir sprø i hue av alle spørsmålene selv her, men tenker det er fler med erfaring her så jeg taper ikke på og spørre.. hm.. står heller ikke navn på leiligheten i blokka, de må kanskje kontakte eier UANSETT for og finne ut hvilken leilighet det dreier seg om?
Er litt beruset i øyeblikket, men skal svare etter beste evne. Før av alt så er det tre ting som er relevant her; hvilket stoff har du bestilt, i hvilken kvantitet av stoffet og om du er bosatt i en stor eller liten komune?

Ved større kommuner(Storbyer; Oslo, Bergen og Trondheim) vil det være færre resurrer til slike småsaker, derfor vil man i verstefall vil bli kaldt inn i avhør på stasjonen der man faktisk kan nekte så mye man ønsker. Dermed vil saken mest sannsynelig bli hennlagt. Med mindre kommuner (typisk småtsteder på 10 000 innbygere eller under) man derimot ved stor risiko risikere full rassia pga. store ressurser pga. lite straffesaker pr. stasjon. Har du derimot bestilt 100 g < så vil du uansett risikere hele pakken enten du bor i en storby eller ikke. Lykke til.
Sist endret av omba; 8. mars 2016 kl. 23:43.
Bor på ett relativt lite tettsted, fikk besøk av politiet litt før jul pga "import av legemidler". De hadde vært der siden 8 på morran, banka på ruter, kikka i vinduer og prøvd å komme seg inn ifølge en nabo, jeg kom hjem i 11tia, fikk beskjed om at de måtte inn, viste meg ransakelsesordre og prata litt om mine rettigheter osv. De fant ingenting ettersom jeg har vært rusfri ca 1år nå, men måtte likevel ned på stasjonen for avhør og pisseprøve. I avhøret nekta jeg bare for å ha bestilt det, sa at dette må ha vært en av mine gamle ruskontakter som har brukt min adresse til å få bestilt noe godis, og informerte dem om at hvis de ikke hadde noe bevis på at det var jeg som hadde bestilt det, så ville jeg gjerne bli kjørt hjem igjen. De skjønte vel greia, men ingen bevis bortsett fra en pakke med mitt navn på = nekt nekt nekt.
Eneste som får deg dømt i en sånn situasjon er hvis du faktisk innrømmer forholdet. Hold tyst, ikke erkjenn kjennskap til pakka, se på de dumt mens de spørr samma spørsmålene 200 ganger, og ikke forandre historien din.
Det er litt merkelig at de lar deg gå på en dårlige unnskyldningen om at noen har bestilt i ditt navn... Det blir jo medvirkning hvis du driver med slikt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er litt merkelig at de lar deg gå på en dårlige unnskyldningen om at noen har bestilt i ditt navn... Det blir jo medvirkning hvis du driver med slikt.
Vis hele sitatet...
Fordi vi har ett ordentlig rettsystem der en enten skal ha tilståelse eller at det er beviselig over enhver tvil at personen er skyldig.

Denne saken har absolutt ingen bevis som gjør det soleklart at siktede er skyldig.
Hva er det som skaper tvilen her da? Enten så har han gjort det selv eller så er han skyldig i medvirkning slik jeg ser det. Begge deler er straffbart.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hva er det som skaper tvilen her da? Enten så har han gjort det selv eller så er han skyldig i medvirkning slik jeg ser det. Begge deler er straffbart.
Vis hele sitatet...
Å bestille noe i andres navn er svært enkelt og kan ikke brukes som bevis.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av flexx Vis innlegg
Å bestille noe i andres navn er svært enkelt og kan ikke brukes som bevis.
Vis hele sitatet...
Nei, men det vil nok halde til skjellig grunn til mistanke, som er det beviskravet som gjeld for å ransake.
KittenOnRehab
Trådstarter
31 1
Sitat av omba Vis innlegg
Er litt beruset i øyeblikket, men skal svare etter beste evne. Før av alt så er det tre ting som er relevant her; hvilket stoff har du bestilt, i hvilken kvantitet av stoffet og om du er bosatt i en stor eller liten komune?

Ved større kommuner(Storbyer; Oslo, Bergen og Trondheim) vil det være færre resurrer til slike småsaker, derfor vil man i verstefall vil bli kaldt inn i avhør på stasjonen der man faktisk kan nekte så mye man ønsker. Dermed vil saken mest sannsynelig bli hennlagt. Med mindre kommuner (typisk småtsteder på 10 000 innbygere eller under) man derimot ved stor risiko risikere full rassia pga. store ressurser pga. lite straffesaker pr. stasjon. Har du derimot bestilt 100 g < så vil du uansett risikere hele pakken enten du bor i en storby eller ikke. Lykke til.
Vis hele sitatet...


Ca 50.000 innbyggere .. bestilt til sammen 45 pellets med etizolam - hva tror du om dette...!? Føler kvantumet er stort nok til at de vil henge seg opp i det?

Sitat av thisisfifty Vis innlegg
Bor på ett relativt lite tettsted, fikk besøk av politiet litt før jul pga "import av legemidler". De hadde vært der siden 8 på morran, banka på ruter, kikka i vinduer og prøvd å komme seg inn ifølge en nabo, jeg kom hjem i 11tia, fikk beskjed om at de måtte inn, viste meg ransakelsesordre og prata litt om mine rettigheter osv. De fant ingenting ettersom jeg har vært rusfri ca 1år nå, men måtte likevel ned på stasjonen for avhør og pisseprøve. I avhøret nekta jeg bare for å ha bestilt det, sa at dette må ha vært en av mine gamle ruskontakter som har brukt min adresse til å få bestilt noe godis, og informerte dem om at hvis de ikke hadde noe bevis på at det var jeg som hadde bestilt det, så ville jeg gjerne bli kjørt hjem igjen. De skjønte vel greia, men ingen bevis bortsett fra en pakke med mitt navn på = nekt nekt nekt.
Eneste som får deg dømt i en sånn situasjon er hvis du faktisk innrømmer forholdet. Hold tyst, ikke erkjenn kjennskap til pakka, se på de dumt mens de spørr samma spørsmålene 200 ganger, og ikke forandre historien din.
Vis hele sitatet...


OII noia noia noia noia ... jeg mister leiligheten hvis dette skjer. Det verste er at postkassene kan ikke åpnes uten nøkkel, men det bor en skrøpelig junkie i blokka som kan ha ventet på posten dagene han ventet på pakka.
Hvor mange innbyggere er det der du bor ca? ...kom de lenge etter bestillingen?
Sist endret av Kitten88; 9. mars 2016 kl. 18:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av flexx Vis innlegg
Å bestille noe i andres navn er svært enkelt og kan ikke brukes som bevis.
Vis hele sitatet...
Det kan jo det. Men spørsmålet er: Hvorfor skulle noen bestille i denne andres navn hvis han ikke visste at den han bestilte til ville utlevere varene (medvirkning)?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det kan jo det. Men spørsmålet er: Hvorfor skulle noen bestille i denne andres navn hvis han ikke visste at den han bestilte til ville utlevere varene (medvirkning)?
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Hva om en fyr bestiller det i naboens navn og sjekker postkassen hans? Det er jo en veldig utbredt praksis blant folk her på forumet.

Som vidarlo sier, saken har skjellig grunn til mistanke, men ikke hevet over enhver tvil at det er personen som har utført transaksjonen. Så de kan etterforske, men de fant ingen flere bevis og må derfor avslutte saken.
45 piller er en liten mengde og om du faktisk blir tatt får du et dask på lanken.
Sitat av Kitten88 Vis innlegg
OII noia noia noia noia ... jeg mister leiligheten hvis dette skjer. Det verste er at postkassene kan ikke åpnes uten nøkkel, men det bor en skrøpelig junkie i blokka som kan ha ventet på posten dagene han ventet på pakka.
Hvor mange innbyggere er det der du bor ca? ...kom de lenge etter bestillingen?
Vis hele sitatet...
Er vel rundt 6000 innbyggere her. Pakka ble sendt i juni/juli, de kom noen dager før jul.
Det skal ingenting til for at politiet skal få ransakingsordre så lenge de kan si ordet narkotika, men brev på posten er ikke bevis, var en som ble frikjent helt opp i høyesterett for noen år siden pga 5 gram med heroin som kom i posten.
Er et brev det eneste de har så har de ikke noen sak, men har de andre bevis som tlf til avsender eller pengeoverføring kan den bli verre å snakke seg ut av.
Pakker er også verre siden en må legitimere seg for å hente den. Nu har de også begynt å gå med narkotikahund på brevsentralene, før gikk de bare på pakkesentralen men det ble for mange som sendte brev med div narkotika.
KittenOnRehab
Trådstarter
31 1
Lord Xriz , men de må vel ha ressurser til og sjekke opp dette, konfiskering av pc og mobil, etc? Hvis jeg avlegger helt cleane prøver og alt gidder de vel ikke dra den så langt bestandig?
Lest på nFF om folk med politi på døra pga pakker i posten - men ikke noe om at de hr brutt seg inn eller slik- er egentlig det jeg lurer på i denne tråden om de kan.. men all input vedr pakker i posten tar jeg mer enn gjerne imot.
Har ikke hørt noe av verken Politi, Tollvesenet eller huseier - enten er tollen meget, meget treg (på mistenkelignok 3 forsendelser) , eller så er de vel beslaglagt..
Fler her inne har skrevet 30 prosent CA av pakker fra utlandet kan komme gjennom tollen , jeg kan jo ha flaks... ? hvis en av de klarer seg gjennom er det ett bevis mindre

Sitat av thisisfifty Vis innlegg
Er vel rundt 6000 innbyggere her. Pakka ble sendt i juni/juli, de kom noen dager før jul.
Vis hele sitatet...

Satan! Så det er jo håp da..
Sist endret av Kitten88; 14. mars 2016 kl. 15:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kitten88 Vis innlegg
Lest på nFF om folk med politi på døra pga pakker i posten - men ikke noe om at de hr brutt seg inn eller slik- er egentlig det jeg lurer på i denne tråden om de kan.. men all input vedr pakker i posten tar jeg mer enn gjerne imot.
Vis hele sitatet...
Jeg har blitt tatt flere ganger for bestilling, eller rettere sagt mistenkt. Først prøvde de å ringe fra et nummer det ikke gikk an å søke opp, så jeg ga faen i å ta den. Etterhvert fikk jeg en SMS der det sto at politiet lette etter meg, og at jeg måtte "overgi meg" og si hvor jeg befant meg. Ga faen i dette også, da jeg trodde dette bare var tull. Plutselig sto det 4 snut på døra, og én stykk uniformert SUV. De banka først på, for så å gå rett inn. Denne gangen kom de for å fortelle meg at jeg skulle i avhør dagen etterpå (de sa ikke hvorfor), men det gjaldt altså innføring av narkotika til Norge. Møtte opp til avhør og nekta, saken henlagt.

Neste gang kom de på rassia, og da tok de seg inn i leiligheten (som var ulåst) og vifta med papirer på ransakelseordre. Fem eller seks politibetjente og en hund. Satt i sofaen og nekta til den ene politibetjenten, mens en annen sto og holdt øye med meg, og resten var på leteaksjon.

Skjedde ingenting. Eneste som var jævlig kjipt var å få én uniformert SUV, én uniformert stasjonsvogn og en sivilbil utenfor leiligheten, midt i en gate av rekkehus.

edit: Tips til deg er å ikke ha noen ting i huset. Så lenge de ikke finner noe, har de ingen bevis. Og norsk politi MÅ ha bevis for å få deg straffedømt. De krever heller ingen urinprøver heller (iallefall ikke på meg), da du siktes for innføring, og ikke bruk.
Sist endret av instinktinnsikt; 15. mars 2016 kl. 14:20.
KittenOnRehab
Trådstarter
31 1
Det som er bra er at jeg HAR vært nykter i lang tid og kan dokumentere det med urinprøver jeg tar minst 1 gang i uka på rehabiliteringen jeg er på. Har heller ingenting i leiligheten utenom noe sprøyter som ikke er brukt. De skal kastes idag. En annen fordel er at jeg ikke BOR på adressa. Bor på en C/O adr i ett annet fylke. Det som skremmer meg likevel er jo hvis de tar kontakt med huseieren min... men ærlig talt. De har faktisk verre ting og ta tak i der i byen.

Enig med deg i at det kjipeste, i iallfall din historie, har jo med selve boligen og gjøre.. det er akkurat samme her. Du ble mistenkt flere ganger, altså? Er dette lenge siden? Fikk du forresten noen pakker igjennom med snusk etter første pakke ble tatt i tollen? Håper du får svart, relevante spørsmål jeg trenger svar på
Sitat av Kitten88 Vis innlegg
Det som er bra er at jeg HAR vært nykter i lang tid og kan dokumentere det med urinprøver jeg tar minst 1 gang i uka på rehabiliteringen jeg er på. Har heller ingenting i leiligheten utenom noe sprøyter som ikke er brukt. De skal kastes idag. En annen fordel er at jeg ikke BOR på adressa. Bor på en C/O adr i ett annet fylke. Det som skremmer meg likevel er jo hvis de tar kontakt med huseieren min... men ærlig talt. De har faktisk verre ting og ta tak i der i byen.

Enig med deg i at det kjipeste, i iallfall din historie, har jo med selve boligen og gjøre.. det er akkurat samme her. Du ble mistenkt flere ganger, altså? Er dette lenge siden? Fikk du forresten noen pakker igjennom med snusk etter første pakke ble tatt i tollen? Håper du får svart, relevante spørsmål jeg trenger svar på
Vis hele sitatet...
Tror ikke du har noe å frykte, annet enn ditt omdømme hos din utleier. Det som jeg kan se for meg som et scenario hos deg, er at politiet kan komme på adressa du har bestilt til, og oppsøke deg (siden pakken sikkert er i ditt navn), og ikke finne noen ting. Da skjer det samme hos deg som hos meg, altså at det verste er at de eventuelt kommer med bil utafor døra di.

Ble mistenkt fire ganger. Det er omkring et år siden de kom på døra (ganske presist). De ringte meg en måneds tid etter jeg la meg inn i 6 måneders rusbehandling (august), og da ville de vite om jeg hadde bestilt LSD, i og med at tollen hadde stoppa LSD som var på veg til meg. Nekta på dette over telefonen (i og med at jeg ikke kunne stille til avhør i hjemkommunen), og det ble henlagt.

Har ikke fått igjennom en eneste pakke, etter den første ble stoppa.

At LSD blir stoppa i tollen, er nærmest en indikator på at adressa er flagga. De har også begynt å bare åpne pakker de syns ser "kjent" ut, eller som ser litt suspekt ut.