Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2105
Hei.

Jeg har injisert amfetamin (og subutex i perioder, om det skulle ha noe å si.)i om lag ett år. Jeg har alltid hatt vanskelige og tynne årer som ruller veldig, jeg begynnte med åra på innsiden av albuen på venstre arm, men etter en liten stund ble den ubrukelig. Jeg har hele tiden prøvd å ikke stikke samme plassen hele tiden, sånn at det skulle få tid til å gro. Desverre mistet jeg kontrollen veldig fort og med bare ett par årer jeg fikk til å skyte i, og 3-4 skudd hver dag ble årene mine veldig fort sliten. Det dannet seg fort brusk, men jeg fortsatte å skyte i de.

Jeg har hatt flere mindre bomskudd som har forsvunnet av seg selv, men flere av årene jeg fikk bomskuddene i, har ikke vert brukbare etter det. Ofte kommer det nesten ingen blod om jeg prøver og stikke i de få årene som er «brukbar».

Jeg frykter blodtilførselen i armene er svekket, da det for det første av og til ikke kommer noe blod når jeg har prøvd å stikke, og for det andre; fingrene mine blir fort nummene og iskalde når jeg feks har brukt mobilen en liten stund. Av og til kan de få en grå/Lillaish farge.

Mitt spørsmål er egentlig om noen har opplevd noe likt? Er årene mine ødelagt for godt? Og kan noen forklare meg hvordan man vet at man har pungtert en åre (typen tror det er årsaken), eller andre konsekvenser av sprøytebruk? Jeg er stort sett alene, og snakker ikke med noen, og internett hjalp meg ikke. Håper noen kan hjelpe meg!! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg klarer ikke slutte med skytingen, og jeg er redd jeg ødlegger meg fullstendig..
Den eneste som kan hjelpe deg med sånt, er en lege. Gå til fastlegen din å få det undersøkt. Ps. Sider du er i live, er ikke blodårene ødelagt (ennå).

Har du punktert en åre, får du vel et solid blåmerke der.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil anbefale deg å gå til legen å spør, verste som kan skje er at du får hjelp å eventuelt slutter med sprøyter, ikke så lett som man skal ha det til men tror du skylder deg selv det..
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her må du gå til legen, helst litt fort.
Om du ikke er alt for sent ute så kan legen gi deg medisiner som fikser årer og brusk.