Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1731
Har lyst å skaffe meg vape, men det er som sagt litt vrient når jeg er under 18. Noen råd?
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bestill fra internett?
hva hvis det kommer på postkontor og de spør om leg? Hvis det kommer i postkassen er det jo en viss risiko at min forelder vil finne det før meg. Hvor bør jeg eventuelt kjøpe?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av anon7618 Vis innlegg
hva hvis det kommer på postkontor og de spør om leg? Hvis det kommer i postkassen er det jo en viss risiko at min forelder vil finne det før meg. Hvor bør jeg eventuelt kjøpe?
Vis hele sitatet...
Legitimasjon hos posten er for å legimitere deg, vise at det faktisk er din pakke. Ikke for å se på alderen din. De vet jo ikke hva du har bestilt
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Legitimasjon hos posten er for å legimitere deg, vise at det faktisk er din pakke. Ikke for å se på alderen din. De vet jo ikke hva du har bestilt
Vis hele sitatet...
Langt ifra den fulle og hele sannhet. Bor du f.eks. på bygda og bestiller ting fra Vinmonopolet på nett så sjekker de både alderen din samt om tidspunktet for uthenting sammenfaller med Vinmonopolet sine åpningstider (selv om mange post-i-butikk-ansatte er villige til å la deg hente ut varen der og da og så heller papirmessig sjekke den ut neste arbeidsdag hvis de selv jobber da også)
Vinmonopolet er litt spesiellt da. Posten ble tvunget til å godta polets regler for at alkohol skulle kunne leveres med posten. Nå som Posten ikke driver utleveringsstedene selv, er det lettere å slurve med reglene.

Vanlig post er det ingen alders-sjekk på, kun for å se om riktig person henter det. Vil du ikke ha posten hjem, vurdér Poste Restante og besøk postkontoret en gang i uka.
postkontoe høres ut som det beste alternativet, hvordan kan jeg forsikre meg om at den kommer til postkontorer og ikke til hjemmet mitt?
Skriv "Poste Restante" istedenfor adressen din. Da blir det oppbevart på postkontoret ditt i et par uker. Men da må du hele tiden gå dit og spørre etter posten din.

Et problem er at noen firmaer kanskje ikke vil sende til en slik adresse.
"x-person

POSTE RESTANTE x-postsenter x-by"
er det sånn jeg skal fylle ut skjemaet?
Har dere ellers noen tips startkit, smak, butikk, er takknemlig for hva enn dere har å komme med