Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3000
Hei folkens! Etter en liten pause så har jeg endelig fått ut fingern og fått lansert en ny låt. Jeg fortsetter i samme stilen som tidligere der jeg henter mye inspirasjon fra 80 og 90 tallet, uten at jeg føler at jeg faller helt ned i den så kalte "synth wave"-sjangeren.

Som alltid setter jeg stor pris på både ris og ros, og jeg setter stor pris på det om folk gidder å gi låten min en sjanse.

Låten er å finne på Soundcloud og den er også gratis til nedlasting. Låten finner du her!

Ikke verst, var for ikke lenge siden på et konsept der de bare spilte synth wave, fått sansen for det
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ellipsis Vis innlegg
Ikke verst, var for ikke lenge siden på et konsept der de bare spilte synth wave, fått sansen for det
Vis hele sitatet...
Hadde vi hatt et konsept her i byen jeg bor i som kun spilte synth wave så hadde jeg hengt der hele tiden, men så heldig er jeg ikke! Takker så mye.
Wow. Minner meg litt om Hotline Miami med blanding av vaporwave følelse.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Typewar Vis innlegg
Wow. Minner meg litt om Hotline Miami med blanding av vaporwave følelse.
Vis hele sitatet...
Takker så mye! Det er vel egentlig den veien jeg har prøvd å styre uttrykket mitt mot de siste årene som jeg sa i førstetråden, men dette er klart den låta jeg er mest fornøyd med per dags dato.
Kul låt! Gleder meg til å høre den når jeg kommer hjem��
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av hala Vis innlegg
Kul låt! Gleder meg til å høre den når jeg kommer hjem��
Vis hele sitatet...
Takker så mye!
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Dette var ganske sweet.
Fet låt! Liker stilen!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Kult å høre at folk liker låten min, det betyr ufattelig mye!
Elsker å sette på musikk som dette og fyre opp + Company of Heroes
Det var en bra låt med litt variasjon hele tiden, enkelte synthwave låter kan være litt for gjentagende og flate, men denne hører jeg gjerne på!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Tusen takk! Når jeg startet med musikkproduksjon så fikk jeg ofte høre at låtene mine var veldig repeterende og kjedelige, og jeg vet selv at det er noe jeg ikke er så glad i med musikk. Så derfor streber jeg alltid etter variasjon i musikken min.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Hadde vi hatt et konsept her i byen jeg bor i som kun spilte synth wave så hadde jeg hengt der hele tiden, men så heldig er jeg ikke! Takker så mye.
Vis hele sitatet...
Ja, var et nytt type konsept som sagt, første gang jeg har vært på det i alle fall. Du får ta en tur til oslo neste gang noe lignende arrangeres. Har flere venner som digger sjangeren, han ene er relativt dreven i PS, og lager noen bilder/covere med mye 80-talls preg over seg, ganske kult.

Jeg har selv hatt lyst til å starte mixe denne sjangeren, kule beats og synthsounds. Du får bare eksperimentere videre så blir det sikkert helt kanon til slutt Noen dj's du henter inspirasjon fra?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ellipsis Vis innlegg
Ja, var et nytt type konsept som sagt, første gang jeg har vært på det i alle fall. Du får ta en tur til oslo neste gang noe lignende arrangeres. Har flere venner som digger sjangeren, han ene er relativt dreven i PS, og lager noen bilder/covere med mye 80-talls preg over seg, ganske kult.

Jeg har selv hatt lyst til å starte mixe denne sjangeren, kule beats og synthsounds. Du får bare eksperimentere videre så blir det sikkert helt kanon til slutt Noen dj's du henter inspirasjon fra?
Vis hele sitatet...
Ikke noen spesifikke for å være ærlig. Jeg henter veldig mye her og der og smørjer det sammen til noe eget føler jeg. Tromsø-gutta i Röyksopp har jeg lenge sett opp til og hentet inspirasjon fra, selv om det ikke akkurat er synth-wave.

Jeg har en liten spilleliste med favorittlåtene mine innenfor sjangeren. Har hentet en del inspirasjon derfra.

https://open.spotify.com/user/oscepo...5ZNvFSYbh9i8ZT
Dette var magisk takk
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Takker så mye!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Herlig! Denne må jeg spille på 400w anlegget mitt hjemme. Håper den er på spotify, du kan bruke amuse for å få den på spotify og tidal gratis.
Dette var rett og slett herlig å høre på
hadde virkelig ikke troa når jeg klikket meg inn her, men ble overrasket! Fortsett, jeg likte det godt!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av PetrovRusk Vis innlegg
Herlig! Denne må jeg spille på 400w anlegget mitt hjemme. Håper den er på spotify, du kan bruke amuse for å få den på spotify og tidal gratis.
Vis hele sitatet...
Takker så mye! Jeg har tidligere brukt en tjeneste som koster penger, men jeg skal sjekke ut Amuse. Jeg oppdaterer deg om jeg får den ut på Spotify.

Sitat av PoorEdward Vis innlegg
Dette var rett og slett herlig å høre på
Vis hele sitatet...
Tusen takk!

Sitat av snickersogtwist Vis innlegg
hadde virkelig ikke troa når jeg klikket meg inn her, men ble overrasket! Fortsett, jeg likte det godt!
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner virkelig følelsen Kult å høre at du likte den!

Takker så mye for info om Amuse, jeg hadde ikke hørt om den appen før! Låten blir å komme ut på Spotify den 10 november.
Sist endret av Dongerino; 30. oktober 2017 kl. 22:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sånn folkens, da er låta endelig å finne på Spotify/Tidal og mange flere steder! Hadde aldri lagt den ut der hadde det ikke vært for helt konge tilbakemeldinger herfra.

https://open.spotify.com/track/0yNYR9dbN9mtLDXDZ85rB9