Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4597
Hei Har røykt cannabis i over 30 år nå og har fått påvist astma og allergi. Problemet mitt er at jeg kan ikke slutte røyke for da blir jeg engstelig,rastløs,klønete,frustrert,skjelven i kroppen og i det hele tatt urolig. Har holdt meg for røyking i noen perioder og den lengste perioden var ca 1 år. (Forferdeligste året på lenge)Når jeg røyker er livet mitt bra,tankene og følelsene er riktige. Når jeg ikke røyker blir livet mitt snudd opp ned. Orker ikke vanlige rutiner en gang. Jeg bruker det som medisin nå og ikke slik vi gjorde i yngre alder. Kjenner også jeg har problemer med pusten innimellom. Utad er jeg en vanlig husmor som luker,koker,vasker og passer barn. Hadde aldri orka d hvis jeg ikke kunne røyka. Ingen i min vennekrets som vet at jeg røyker. Jeg har ingen å dele disse erfaringene med. Har vært rusmisbruker i ung alder og på avvenning flere ganger for andre rusmidler. I dag har jeg et "A4" liv i andres øyne. Inni meg er jeg i en helt annen verden som jeg ALDRI vil gi slipp på. Er det andre med astma som røyker? Hvordan er helsen til dere som har røyka i 20-30 år? Hilsen en som er litt engstelig
Jeg har ikke påvist astma, men jeg hadde store utfordringer med lungekapasiteten og jeg har røyka i over 20 år. Etter det stumpet jeg de vanlige sigarettene og erstattet dem med snus, noe som i bunn og grunn var en veldig enkel sak. Hasjen smeltet jeg i smør og lagde kakao av, eller andre mer sofistikerte oppskrifter. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere spiser cannabissen med de fordelene det er både økonomisk og for helsen.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bror min røyker Hasj og har astma, vet han har slitt litt med det tidligere og måtte på sykehus en gang etter pipetrekk for å få puste ordentlig igjen, den vanlige medisinen virka ikke da... Vil anbefale å spise hasjen istede da
Kutt jointsa, og kjøp deg vaporizer.
Solo Arizer er veldig fin! Samt Volcano anbefales sterkt.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Bytt ut tobakken med organisk røykemiks (Herbal/Organic smoking mix). Kan kjøpes billig på eBay, andre nettsider eller alternative butikker.
Mulig noen av blandingene har noen urter som kan påvirke med allergiplager.

Cannabis har faktisk mer positiv effekt på lungene. Det er en del studier om dette hvis du googler litt. Cannabis utvider lungekapasiteten, utifra en studie skrevet på artikkelen om cannabis på wikipedia.

Vet ikke hvordan det er med astma. Har astma selv og røyker uten problem. Føler meg mer lettere i pusten etterpå egentlig.

Ellers som andre anbefaler. Vaporizer eller å lage noe spiselig ut av det
Ikke kjøp den flotteste dyreste vaporizeren til å begynne med om du går den veien. Jeg personlig får astmasymptomer av å bruke vaporizer, etter jeg slutta med de har symptomene forsvunnet igjen. Røyking går helt fint, men jeg røyker alltid rent i pipe.

Edibles er gøy det, men det er både uforutsigbart og varer så uhyre lenge. Jeg kan ikke ta edibles på kvelden om jeg skal på jobb dagen etter for sjangsene er store for at jeg våkner og er like fjern.
Det finnes studier som sier at cannabis skal være bra mot astma, men det gjelder vel bare når du ikke blander det med tobakk o.l antar jeg.
https://www.leafly.com/news/health/c...-patients-27df
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er snart 50 og har røyka cannabis siden jeg var 15. Har emfysem.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er snart 50 og har røyka cannabis siden jeg var 15. Har emfysem.
Vis hele sitatet...
Du røyker vel eller blander med sigg du å?
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Du røyker vel eller blander med sigg du å?
Vis hele sitatet...
Det gjorde jeg i mange år. De siste ti årene har jeg røyka grønt rent.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
på 60-tallet fikk man utskrevet "astmasigaretter". inneholdt mariuana. Hadde en onkel som brukte
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hasj&speed Vis innlegg
på 60-tallet fikk man utskrevet "astmasigaretter". inneholdt mariuana. Hadde en onkel som brukte
Vis hele sitatet...
Det er ikkje eit argument for noko som helst. Medisinen har endra seg litt sidan 1960.
Gammel tråd, men siden den kom opp igjen er det vell bare å fyre løs. Jeg har astma og har i flere perioder røkt sånn og si hver dag i flere år. Det skjer en sjelden gang at jeg får anfall, men da fungerer det fint med medisin. Jeg røyker forøvrig aldri med tobakk eller andre "sunnere" alternativer. Rent i bongen både for brunt og grønt. Mange sier at man må ha tobakk for å fyre bruning, eller dele den opp i mange kjempe-små klumper, men dette er bare bull. Riv av ønsket mengde og klem den flat/rull den til en ball, fyr løs og trekk inn. Personlig slukker jeg lighteren når jeg ser det begynne å gløde på typ 20-30% av gruveinnholdet, så trekker jeg heller flere ganger og lar gløden spre seg av seg selv istedenfor å fyre på hele saken på en gang. Da blir det en litt roligere opptur både for hode og lunger =)
Sist endret av SoppVandreren; 8. juni 2018 kl. 20:26.
Angsten og rastløsheten går over etter en stund som nykter. Det er en omstillingsperiode og vanesak for hjernen egentlig.
Hvis du har astma bør du slutte å røyke , eller bruke vaporizer. Kjenner en i 40 åra som har røyka tett med astma i alle år og har fått kols nå, trur det var 50% lungekapasitet han sa han hadde fått påvist jeg.
Det beste hvis det er uaktuelt for deg å kutte ut cannabis så bør du heller spise det. En knært på litt større størrelse enn et knappenålshode funker for å dempe angst, uro og smerter , men du må opp i større mengde for å få rus effekten.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg har røkt hasj i 12 år, kun bong.

Snuser ellers, var overbevist om at lungene mine var ferdige etter 10+ trekk om dagen.

Var til kolstest og røntgen av lungene. Og jeg sitererer ordrett;"lungene dine er i perfekt stand unge mann"

¯\_(ツ)_/¯
Sist endret av Carmex; 9. juni 2018 kl. 00:51.