Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  135 12900
Loven og folk flest sier at menn ikke skal ha noe å si på om dama skal ta abort, noe jeg er helt uenig i. Det argumenteres med at "dama må kunne bestemme over sin egen kropp", og det kan jeg respektere helt til konsekvensen blir et uønsket barn og 1 million kroner i dass. Er det helt seriøst fair at etter et ONS skal en fyr måtte betale så mye penger, bare fordi dama ikke ønsker å svelge en pille (såfremt hun merker graviditeten innen 9 uker)? Jeg greier ikke se på det som noe annet enn egoistisk.

Å si at man må ta ansvar etter å ha hatt sex er å dukke unna problemstillingen. Alle kan gjøre feil, spessielt på fylla, og feilgrep er uansett ikke en unskyldning til å ha idiotiske lover.

btw:
http://i.imgur.com/jTVQX.jpg
Sist endret av bloodshotEyes; 23. mai 2012 kl. 02:29.
Jeg har vært inne på AKKURAT samme tanke.
Jeg har flere ganger tatt opp dette i diskusjon med andre kvinner, men får som regel alltid de samme tilbakemeldingene som du allerede har fått med.
"En mann kan ALDRI tvinge en kvinne til å gjøre noe hun ikke vil med sin egen kropp" er ofte svaret jeg har fått.
Selvsagt skjønner jeg det og, men jeg mener fortsatt at mannfolk bør ha 50% å si i slike saker.
Dette er et sykt sårt tema. Jeg er helt enig med deg og mener det er latterlig urimelig å få en 18 år lang forpliktelse om du skulle være så uheldig at dongen ryker eller lignende. Det er vanskelig å finne noen løsning på det, fordi mannen vil aldri ha noe å si i saken da en annen person ikke kan bestemme over en annens kropp.

Kanskje det kunne vært en regel om at hvis en mann og en dame ble gravide som en følge av tilfeldig sex, så kan mannen unnslippe forpliktelser om han ikke ønsker barnet, men ikke bestemme hvorvidt hun skulle ta abort eller ikke?

Personlig har jeg nettopp fått meg dame, og hadde hun blitt gravid skulle jeg stilt opp. - Men hadde en av mine ONS blitt gravide hadde nok stemningen vært rimelig lunken i forhold til å skulle oppdra et barn med et menneske jeg ikke kjenner.
Jeg synes kvinnene er dem som bør få ha siste ordet i saken uansett. Vil kvinnen ha barn men ikke mannen, bør det være kvinnen som bestemmer. Husk at i verste fall kan mannen forlate kone og barn, selv om det er "uakseptabelt", så er det jo en mulighet. Vil kvinnen ha barn men ikke mannen, bør hun ta stilling til at hun kan bli alenemor og får ene og alene ansvar for barnet (ja det er jo forpliktelser, men mer indirekte). En fornuftig kvinne vil ta til seg mannen sin mening og være klar over at det er ikke bare hennes liv som blir endret av å få barn.

Må pirke litt på det du sier hurdur: Du sier mannfolk bør ha 50% i saken. Hvordan blir det når det er en mann og en kvinne er uenig da? Det blir jo fremdeles konflikt. Man må ha en som tar den siste avgjørelsen, og det synes jeg kvinnen bør få lov til i og med at det er hennes liv det går mest ut over.

Beklager at jeg pirket på tall, men jeg kunne ikke la være å tenke på det.
Sist endret av Bartulf; 23. mai 2012 kl. 02:52.
Synes at den økonomiske støtten ved uønsket barn (for fedre sin del) burde fjernes. At en er forpliktet til å ta hånd over noe en ikke vill ha er rett og slett forkastelig.
Dette er en særdeles vanskelig diskusjon. Smeller du noen som er imot abort på tjukka synes jeg ikke hun skal ta det valget fordi det passer deg litt dårlig akkurat nå. Abort er et omstridt spørsmål for mange. Det eneste sikre du kan gjøre er å bruke kondom.
ONS-kontrakt in the making?
Sitat av alzamon91 Vis innlegg
Synes at den økonomiske støtten ved uønsket barn (for fedre sin del) burde fjernes. At en er forpliktet til å ta hånd over noe en ikke vill ha er rett og slett forkastelig.
Vis hele sitatet...
Problemet med en slik "løsning"; sjansen er overveiende stor for at du som biologisk far enten vil få enormt dårlig samvittighet ovenfor barnet eller/og føle et stort behov for å ha kontakt med barnet, en eller annen gang i framtiden.
Om dette skulle skje så står du der litt med skjegget i postkassa siden du har ved å fraskrive deg ansvar, også fraskrevet deg retten til å ha kontakt.

Forøvrig er jeg enig i at den tvungne støtten burde bli fjernet, om ikke for annet enn å hindre de få som er kyniske nok til å stelle i stand en sånn situasjon fordi de ønsker barn og gir f. i konsekvensene ovenfor barnefar (som gjerne kan være et ONS).

Sitat av murloc Vis innlegg
Dette er en særdeles vanskelig diskusjon. Smeller du noen som er imot abort på tjukka synes jeg ikke hun skal ta det valget fordi det passer deg litt dårlig akkurat nå. Abort er et omstridt spørsmål for mange. Det eneste sikre du kan gjøre er å bruke kondom.
Vis hele sitatet...
Kondomer kan ryke, gli av, osv.. Så eneste sikre du kan gjøre er å leve i sølibat inntil du er "klar". Dette er dog ikke realistisk å kreve ovenfor alle, så det er ikke noe godt poeng å dra fram i diskusjonen.


Det finnes nok ingen løsning på denne problematikken som er like gunstig for alle involverte parter. Men jeg er enig med OP om at noe må gjøres, og kanskje spesielt med holdningen ovenfor menn og hvor mye de skal ha å si i slike saker.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Loven og folk flest sier at menn ikke skal ha noe å si på om dama skal ta abort, noe jeg er helt uenig i. Det argumenteres med at "dama må kunne bestemme over sin egen kropp", og det kan jeg respektere helt til konsekvensen blir et uønsket barn og 1 million kroner i dass.
Vis hele sitatet...
Et uønsket barn.. Om hun bestemmer at hun vil bære fram barnet er det vel ikke uønsket? Skal hun gjøre et (ofte svært traumatisk) inngrep på tvers av sin egen overbevisning, følelse, m.m, fordi du ikke ønsker å bidra økonomisk? Hvem er det som er egoistisk her egentlig?

Jo, jeg mener at hun kunne bestemme over egen kropp. Ingen kan lage lover som pålegger et kroppslig inngrep på tvers av hennes vilje. Face the fact - er hun først blitt gravid er det ute av dine hender. Lik det eller ikke. Du får finne måter å unngå å havne i situasjonen du tydeligvis frykter. Og du, de finnes!

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Er det helt seriøst fair at etter et ONS skal en fyr måtte betale så mye penger, bare fordi dama ikke ønsker å svelge en pille (såfremt hun merker graviditeten innen 9 uker)? Jeg greier ikke se på det som noe annet enn egoistisk.
Vis hele sitatet...
"..bare fordi dama ikke ønsker å svelge en pille..". Noe sier meg at du ikke har diskutert med mange jenter/kvinner hvordan de påvirkes av p-piller. Dette er svært individuelt. Ønsker ikke du å gjøre henne gravid finnes det flere ting du kan gjøre for å minimere sjansene for dette.

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Å si at man må ta ansvar etter å ha hatt sex er å dukke unna problemstillingen. Alle kan gjøre feil, spessielt på fylla, og feilgrep er uansett ikke en unskyldning til å ha idiotiske lover.
Vis hele sitatet...
Du har ansvar for sexen, du har ansvar for prevensjonen, du har ansvar for ditt alkoholinntak og du har ansvar for konsekvensene av dine handlinger. Du forsøker å gjøre deg selv til et offer her og man må snakke om ansvar, alt annet blir stupid i mine øyne.

Hvordan skulle du foreslå at en lov skulle utformes som gjør det rettferdig og likestilt, forøvrig?
Jeg skjønner problematikken, det kan tross alt forandre et manns liv, men jeg kan aldri tro at kvinner kommer til å tvinges til abort. Det er helt uetisk. De har barnet i magen, derfor har de "makten" - noe jeg synes er naturlig.
Sitat av murloc Vis innlegg
Dette er en særdeles vanskelig diskusjon. Smeller du noen som er imot abort på tjukka synes jeg ikke hun skal ta det valget fordi det passer deg litt dårlig akkurat nå. Abort er et omstridt spørsmål for mange. Det eneste sikre du kan gjøre er å bruke kondom.
Vis hele sitatet...

Smeller en som er imot abort en kvinne som ønsker abort på tjukka så blir det jo samme situasjon andre veien... Jeg hadde iallefall tatt det veldig tungt om en møkka dame drepte barnet mitt i magen sin isteden for å la meg ta vare på det og hjelpe henne økonomisk...

Og fjerner vi tvungen barne støtte vil det bli mange mødre som burde ha, som ikke får.. Jeg tror også at da hadde det blitt vanlig å vite om barna til folk var uønsket eller ikke, økonomisk støttet eller ikke..

Jeg er helt enig det TS sier, menn burde ha mer kontroll over sine barn.. Argumentet mot er at det er kvinnens kropp, hun skal ha hoved-makta, men jeg føler at jeg har lagt en del av min kropp inni hennes.. Barnet kommer jo ikke fra henne, hun bare gir det de materialene og atmosfæren det trenger for å vokse..

hehe overdrev litt, men jeg ser ikke noen rettferdig løsning på problemet som gjelder alle... da må vi ha individuelle løsninger, og det er desverre det vi har nå, dama bestemmer og mannen betaler Vi får bare glede oss til man ikke må ha medfødt livmor for å føde, kanskje noen finenr opp en bærbar livmor ransel
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Et uønsket barn.. Om hun bestemmer at hun vil bære fram barnet er det vel ikke uønsket? Skal hun gjøre et (ofte svært traumatisk) inngrep på tvers av sin egen overbevisning, følelse, m.m, fordi du ikke ønsker å bidra økonomisk? Hvem er det som er egoistisk her egentlig?

Jo, jeg mener at hun kunne bestemme over egen kropp. Ingen kan lage lover som pålegger et kroppslig inngrep på tvers av hennes vilje. Face the fact - er hun først blitt gravid er det ute av dine hender. Lik det eller ikke. Du får finne måter å unngå å havne i situasjonen du tydeligvis frykter. Og du, de finnes!



"..bare fordi dama ikke ønsker å svelge en pille..". Noe sier meg at du ikke har diskutert med mange jenter/kvinner hvordan de påvirkes av p-piller. Dette er svært individuelt. Ønsker ikke du å gjøre henne gravid finnes det flere ting du kan gjøre for å minimere sjansene for dette.



Du har ansvar for sexen, du har ansvar for prevensjonen, du har ansvar for ditt alkoholinntak og du har ansvar for konsekvensene av dine handlinger. Du forsøker å gjøre deg selv til et offer her og man må snakke om ansvar, alt annet blir stupid i mine øyne.

Hvordan skulle du foreslå at en lov skulle utformes som gjør det rettferdig og likestilt, forøvrig?
Vis hele sitatet...
Så du sitter her så skriver at kvinnen har absolutt ingen ansvar? Tuller du?
Sist jeg hadde en diskusjon med en jente ble jeg både kalt for kaldblodig morder osv.. fordi jeg var for abort, men til en vissgrad feks, er du 5mnd på vei å tar abort så blir det ganske så galt men er du noen uker på vei så ser jeg absolutt ikke problemet.

Til dere andre, aldri ta opp en slik diskusjon med noen jenter om du ikke tåler bitchslap eller andre drittslenging, jenter tåler faktisk ikke å debatte om dette tema jenter tåler nemlig ikke det.
Sitat av Brimstone Vis innlegg
Problemet med en slik "løsning"; sjansen er overveiende stor for at du som biologisk far enten vil få enormt dårlig samvittighet ovenfor barnet eller/og føle et stort behov for å ha kontakt med barnet, en eller annen gang i framtiden.
Om dette skulle skje så står du der litt med skjegget i postkassa siden du har ved å fraskrive deg ansvar, også fraskrevet deg retten til å ha kontakt.
Vis hele sitatet...
Det er helt sant, men ved en slik løsning så har man faktisk tatt valget helt selv om å ikke ha kontakt med barnet.
Mannen bør kunne fraskrive seg ansvar hvis han ikke ønsker kidden men dama gjør det. Da må hun A) årne det sjæl eller B) finne en annen forsørger.
Neutral Good
Mith's Avatar
Istedet for at loven skal tillate tvangsabort for jenter foreslår jeg tvangssterilisering av alle gutter som har tenkt å pule rundt med damer de ikke vil ha unger med. Det er faktisk ikke permanent og sædleder kan som oftest sys sammen igjen når man er voksen nok til å ta ansvar for hva man driver med.
Sist endret av Mith; 23. mai 2012 kl. 12:00.
Sitat av Mith Vis innlegg
Istedet for at loven skal tillate tvangsabort for jenter foreslår jeg tvangssterilisering av alle gutter som har tenkt å pule rundt med damer de ikke vil ha unger med. Det er faktisk ikke permanent og sædleder kan som oftest sys sammen igjen når man er voksen nok til å ta ansvar for hva man driver med.
Vis hele sitatet...
Det har ikke noe med tvang å gjøre i det hele tatt... det har med hvor rettferdig ansvarsfordelingen skal være.
Det er blodig urettferdig hvor lite rettigheter en mann har mot kvinne i sånne sammenhenger. Ser mange tilfeller der psyko mødre nekter faren å se ungen sin bare for å ødelegge han totalt. I en sak som gjelder begge to, burde begge ha like mye de skulle ha sagt. Selv om man steker brødet sitt i en annen sin ovn, er det jo ditt brød også...

Kjæresten min ble for en tid tilbake gravid og etter mye endeløs krangling fikk jeg henne til å skjønne at det ikke gikk å beholde ungen pga livssituasjonen vår..dog mye trusler om at det ikke kom til å bli gjennomført..kvinnfolk med hormoner, fy faen....

Vi er heldige som har en mulighet for å kunne ta abort i Norge, ikke minst gratis.
Sist endret av TranceMaster; 23. mai 2012 kl. 12:10. Grunn: skrivefeil
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Loven og folk flest sier at menn ikke skal ha noe å si på om dama skal ta abort, noe jeg er helt uenig i. Det argumenteres med at "dama må kunne bestemme over sin egen kropp", og det kan jeg respektere helt til konsekvensen blir et uønsket barn og 1 million kroner i dass. Er det helt seriøst fair at etter et ONS skal en fyr måtte betale så mye penger, bare fordi dama ikke ønsker å svelge en pille (såfremt hun merker graviditeten innen 9 uker)? Jeg greier ikke se på det som noe annet enn egoistisk.

Å si at man må ta ansvar etter å ha hatt sex er å dukke unna problemstillingen. Alle kan gjøre feil, spessielt på fylla, og feilgrep er uansett ikke en unskyldning til å ha idiotiske lover.
Vis hele sitatet...
En påtvungen abort er et meget alvorlig inngrep for en kvinne, både fysisk og psykisk. Å tvinge noen til å ta abort er en så forkastelig tanke at den sorterer milevis over mannens ønske å om slippe styret med barn.

Å si at man må ta ansvar er alt annet enn å dukke unna problemstillingen. Vi må alltid ta ansvaret for våre handlinger og ta konsekvensene av dem. Hvorfor i all verden skulle vi gjøre et unntak når det potensielt vil kunne redusere levestandarden til to andre mennesker drastisk?

Det er ingen som tvinger deg til å ha "ons" og dersom du ikke evner å huske gummien så er det faktisk ditt problem, og du må ta ansvaret for det.

Det eneste jeg ser som idiotisk og egoistisk i dette er argumentene og logikken din...
Sist endret av Cikey; 23. mai 2012 kl. 12:11.
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Sist jeg hadde en diskusjon med en jente ble jeg både kalt for kaldblodig morder osv.. fordi jeg var for abort, men til en vissgrad feks, er du 5mnd på vei å tar abort så blir det ganske så galt men er du noen uker på vei så ser jeg absolutt ikke problemet.

Til dere andre, aldri ta opp en slik diskusjon med noen jenter om du ikke tåler bitchslap eller andre drittslenging, jenter tåler faktisk ikke å debatte om dette tema jenter tåler nemlig ikke det.
Vis hele sitatet...
Nå har det seg slik at alle jenter faktisk er forskjellige. Så jo, man kan diskutere dette temaet med jenter, men det finnes forskjellige meninger om dette.

Jeg er selv jente, og mener at kvinnen har siste ordet. Jeg er helt for abort, og mener det er opp til kvinnen. Men hvis mannen mener hun burde ta abort, og hun velger å ikke gjøre det, og mannen ikke vil ha NOEN inblandning, burde hun også respektere dette og ikke kreve økonomisk støtte osv.
Sist endret av kristiner; 23. mai 2012 kl. 12:17.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av kristiner Vis innlegg
Hvis mannen ikke vil ha NOEN inblandning, burde hun også respektere dette og ikke kreve økonomisk støtte osv.
Vis hele sitatet...
Problemet da er at stort sett så er det samfunnet som må ta kostnadene eller kvinnen sjøl. Med tanke på at det stort sett er unge kvinner som opplever uønskede graviditeter så byr det på en del problemer. Mange av disse kvinnen har nemlig ikke fullført utdannelse eller en fast jobb til å faktisk forsørge et barn og mange alenemødre havner bakpå hele livet pga. et feiltrinn i ungdommen. Det er ikke gunstig med tanke på individet og heller ikke for samfunnet. Med tanke på lav alder og svært liten erfaring med "voksenlivet" bør man ikke tillate at unge kvinner velger bort økonomisk støtte fra barnefaren, da er det nemlig skattebetalerne som blir sittende igjen med regninga.

I tillegg så er det jo umulig å håndheve et slik regelverk, hvem er det som skal kontrollere at faren ikke har kontakt med barnet? Hvordan skal man kunne sikre seg mot at man fraskriver seg rettigheten til ungen, får penger fra nav og har et forhold til dame og barn i skjul for NAV?
Sist endret av Mith; 23. mai 2012 kl. 12:27.
Sitat av alzamon91 Vis innlegg
Så du sitter her så skriver at kvinnen har absolutt ingen ansvar? Tuller du?
Vis hele sitatet...
Hva var det du reagerte på? Selvsagt har du ansvar for dine handlinger og eventuelle konsekvenser som måtte komme. Det gjelder enten du er kvinne eller mann.
Sitat av kristiner Vis innlegg
Nå har det seg slik at alle jenter faktisk er forskjellige. Så jo, man kan diskutere dette temaet med jenter, men det finnes forskjellige meninger om dette.

Jeg er selv jente, og mener at kvinnen har siste ordet. Jeg er helt for abort, og mener det er opp til kvinnen. Men hvis mannen mener hun burde ta abort, og hun velger å ikke gjøre det, og mannen ikke vil ha NOEN inblandning, burde hun også respektere dette og ikke kreve økonomisk støtte osv.
Vis hele sitatet...
Det nytter ikke. Barn koster mye penger, men penger burde ikke være avgjørende for om kvinnen tar abort eller ikke. Det finnes langt mer tungtveiende grunner for å ta / ikke ta abort. Det er klart mannen skal bidra økonomisk, uansett om han er tilstede for barnet eller ikke.

Da vil menn kunne tvinge kvinner til abort med økonomiske sanksjoner og da er vi tilbake til start. Mannen må ta ansvar for sine handlinger helt ut.
Ekte menn står for sine valg, og tar ansvar!

Kunne ikke vært mer enig i hva apocalypse skrev på forrige side, støtter den fullt ut.
Sitat av alzamon91 Vis innlegg
Så du sitter her så skriver at kvinnen har absolutt ingen ansvar? Tuller du?
Vis hele sitatet...
Hvordan klarte du å trekke det ut av innlegget til Apocalypse? Det som uttrykkes er: Sex gir barn, det vet alle kvinner og menn over 6år. Vi kan ikke tvinge noen til å operere ut et barn bare fordi mannen vil det heller? Det er på alle mulige måter et felles ansvar.
Å få barn er en stor økonomisk påkjennelse, men dette burde da også være med i beregningen til kvinnen når hun vurderer abort. Hvis du ikke har utdannelse, og ikke har råd til å få barn burde du heller kanskje ikke få det. Jeg hadde ivertfall tatt det med i beregningen hvis jeg hadde blitt gravid.

Det finnes jo jenter som "lurer" kjæresten sin for å bli gravid. Som sier de tar prevensjonsmiddel, når de i virkeligheten ikke gjør det. Da blir det ganske urettferdig for gutten.

Men ser hva du mener Mith, og det er en vanskelig problemstilling. Tror moralen er : vær alltid på den sikre siden. Ta ansvar for egen beskyttelse. Så lenge du har sex, burde du kunne ta ansvar for konsekvensene.
jamen yolo da.
luni's Avatar
La oss håpe p-piller for menn snart kommer på markedet, så slipper man hele problemstillingen.
Jeg er forvirret over premisset her, er det sånn å forstå at vi antar en one-night-stand og at dongen ryker?

I så fall er det vel ingen tvil, mannen har intet moralsk ansvar over den uønskede ungen. Det er moren som har ansvaret og dermed valget. Om moren skulle være mot abort av ideologiske grunner, er dette hennes problem, ikke mannens.

Hvordan dette er juridisk vet jeg ikke, men jeg var av den oppfatning at faren ikke behøver å punge ut ei krone, selv når hans farskap er bekreftet?
Sitat av luni Vis innlegg
La oss håpe p-piller for menn snart kommer på markedet, så slipper man hele problemstillingen.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte? Er gutter mindre glemsk enn jenter?
Sitat av kristiner Vis innlegg
På hvilken måte? Er gutter mindre glemsk enn jenter?
Vis hele sitatet...
Nei, men det er gutta som slipper å betale for et barn de ikke vil ha.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Nei, men det er gutta som slipper å betale for et barn de ikke vil ha.
Vis hele sitatet...
Hørt om kondomer? Ja, de kan sprekke, men hvis man tar de på skikkelig er det liten sannsynlighet for at det skjer.

Når det gjelder ons, beskytter kondomer også mot evt kjønnsykdommer som den andre personen har. Så når det gjelder ons, er kondomer det aller aller lureste valget, uansett om jenten går på pillen.

Når det gjelder beskyttelse når man er i et forhold, tror jeg det viktigste er å snakke med partneren om hvordan beskyttelse begge helst vil bruke. Hvis jenten har problemer med ppillen, finnes det et hav av andre muligheter.
Men hvor ofte hender det at dama vil beholde barnet etter ons med en vilt fremmed?
Det er jo tåpelig at du som mann skal avgjøre det etter at du har "kommet" inn i en dame.. Forstår at det ikke alltid er like lett å tenke seg om når man er kåt. Og de som skylder på kondomen så har det vel seg slik at du egentlig merker at den ryker, men det er vel så godt at du gir faen BAM! :P

Men igjen så synes jeg det skal diskuteres om feks. damen sier hun går på p-piller og deretter sier hun er blitt gravid. Da kan vi begynne å snakke..
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Men hvor ofte hender det at dama vil beholde barnet etter ons med en vilt fremmed?
Vis hele sitatet...
Nåh... De kommer vel helt an på hvordan det står til med damen i det aktuelle øyeblikket.
Selv ble søsteren min meget godt fornøyd med produktet sitt etter å ha blitt gjort gravid under et ONS i sin Ford Fiesta.
Sist endret av Knask; 23. mai 2012 kl. 15:39.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av kentastic Vis innlegg
Men igjen så synes jeg det skal diskuteres om feks. damen sier hun går på p-piller og deretter sier hun er blitt gravid. Da kan vi begynne å snakke..
Vis hele sitatet...
I grunn ikke, vi kan nemlig ikke lage lover og regler som skal gjelde for alle på bakgrunn av en tenkt problemstilling som gjelder et helt latterlig mindretall. Hvordan i alle dager skal må kunne bevise/motbevise en påstand om at "dama sa hu var på pilla!"
Sitat av Knask Vis innlegg
Nåh... De kommer vel helt an på hvordan det står til med damen på det aktuelle øyeblikket.
Selv ble søsteren min meget godt fornøyd med produktet sitt etter å ha blitt gjort gravid under et ONS i sin Ford Fiesta.
Vis hele sitatet...
Hahahah ^kp

Sitat av Mith Vis innlegg
I grunn ikke, vi kan nemlig ikke lage lover og regler som skal gjelde for alle på bakgrunn av en tenkt problemstilling som gjelder et helt latterlig mindretall. Hvordan i alle dager skal må kunne bevise/motbevise en påstand om at "dama sa hu var på pilla!"
Vis hele sitatet...
Har hørt at om en personen lyver om at h*n har HIV kan personen bli straffet? Så hva er problemet?

Tenkte forøvrig på det med å ha ansvar for barnet og bidra økonomisk. Men ja det er et vanskelig tema.
Dama har siste ordet men bør høre på hva mannen har å si, det tenker iværtfall jeg
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av kentastic Vis innlegg
Har hørt at om en personen lyver om at h*n har HIV kan personen bli straffet? Så hva er problemet?
Vis hele sitatet...
Det er fordi det er sinnssykt lett å bevise om en person er klar over at man har HIV og det er rimelig å anta at en person som var klar over at en annen person har HIV ikke uten videre vil ha ubeskyttet sex med vedkommen. Ser du forskjellen?
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er fordi det er sinnssykt lett å bevise om en person er klar over at man har HIV og det er rimelig å anta at en person som var klar over at en annen person har HIV ikke uten videre vil ha ubeskyttet sex med vedkommen. Ser du forskjellen?
Vis hele sitatet...
Det er mange som går rundt med HIV uten å vite det. Det kan ta lang tid før det slår ut også. Men ja ser forskjellen
Det er ingen tvil om at fordelingen rundt disse tingene er urettferdig. Man snakker om likestilling i dagens samfunn, men problemstillingen og resultatet av problemstillingen er ett av de beste eksemplene på at likestilling ikke fungerer.

At en mann skal kunne belastes de neste årene for ett one night stand, mens kvinnen har valget om hun skal gjennomføre eller ei, er veldig urettferdig. Man kan argumentere i det vide om hvordan det er kvinnes kropp som bærer barnet og slikt, men hey, it takes two too tango! Situasjonen i dag er vel at en alenemor kan klare seg greit på statlig støtte .. hun vil ikke leve noe luksusliv på dette, men kan klare seg helt greit. I tillegg vil hun motta barnebidrag.

Ved fødsler på sykehus undertegnes det papirer der far anerkjenner barnet (så vidt jeg husker .. begynner å bli noen år siden gitt!). En løsning på problemet kunne vært at far på dette tidspunktet kan fraskrive seg ansvar. Dette gjelder da også økonomisk ansvar. Kvinnen har denne muligheten i form av abort den første tiden av svangerskapet .. velger hun da å gjennomføre, så er valget tatt. Uansett av hvilke årsaker hun måtte ha for å gjennomføre. Om dette strider mot fars ønske, har han en mulighet ved fødsel.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Java Vis innlegg
At en mann skal kunne belastes de neste årene for ett one night stand, mens kvinnen har valget om hun skal gjennomføre eller ei, er veldig urettferdig. Man kan argumentere i det vide om hvordan det er kvinnes kropp som bærer barnet og slikt, men hey, it takes two too tango! Situasjonen i dag er vel at en alenemor kan klare seg greit på statlig støtte .. hun vil ikke leve noe luksusliv på dette, men kan klare seg helt greit. I tillegg vil hun motta barnebidrag.

Ved fødsler på sykehus undertegnes det papirer der far anerkjenner barnet (så vidt jeg husker .. begynner å bli noen år siden gitt!). En løsning på problemet kunne vært at far på dette tidspunktet kan fraskrive seg ansvar. Dette gjelder da også økonomisk ansvar. Kvinnen har denne muligheten i form av abort den første tiden av svangerskapet .. velger hun da å gjennomføre, så er valget tatt. Uansett av hvilke årsaker hun måtte ha for å gjennomføre. Om dette strider mot fars ønske, har han en mulighet ved fødsel.
Vis hele sitatet...
Dette er svart rimelig godt på her og her.
Sitat av Java Vis innlegg
Det er ingen tvil om at fordelingen rundt disse tingene er urettferdig. Man snakker om likestilling i dagens samfunn, men problemstillingen og resultatet av problemstillingen er ett av de beste eksemplene på at likestilling ikke fungerer.
Vis hele sitatet...
Dette har ingenting med likestilling å gjøre. Dette er en følge av at vi alle ikke er født med pupper, pikk og livmor.

Sitat av Java Vis innlegg
At en mann skal kunne belastes de neste årene for ett one night stand, mens kvinnen har valget om hun skal gjennomføre eller ei, er veldig urettferdig. Man kan argumentere i det vide om hvordan det er kvinnes kropp som bærer barnet og slikt, men hey, it takes two too tango!
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare jeg som føler at du motsier deg selv her? Start med 'it takes two to tango' og tenk utifra det, ikke andre veien. Hvis du ikke vil ha barn får du beskytte deg eller valse alene.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Da dama ble uventet gravid for noen år tilbake så sa jeg ordrett:''Jeg mener vi bør ta abort da vi er for unge og ingen er ferdig med utdannelsen enda, men det er ditt valg. Uansett hva du velger så kommer jeg til å støtte opp valget ditt.''

Det endte med abbort uten noe mer ''mas'' fra min side. Hun opplevde aborten som veldig ubehagelig og måtte få tunge bedøvende medisiner på grunn av alt ubehaget som fulgte med. Hun har skjønt i ettertid at det var nok det beste med tanke på alder og økonomisk situasjon, men hun har og sagt ifra at hun ikke kommer til å gå igjennom det en gang til. Noe som forsåvidt er greit med meg.

Det som skjedde mellom oss syntes jeg burde være en standardmodell når noen blir uventet gravide. Dama bør lytte på mannen og følge rådene som kommer fra den kanten, men jenta må også få lov til å bestemme selv.
Kvinnfolk og unger er noe vi mannfolk aldri vil forstå oss helt på tror jeg..
Sist endret av Bombasa; 23. mai 2012 kl. 16:14.
Sitat av murloc Vis innlegg
Abort er et omstridt spørsmål for mange. Det eneste sikre du kan gjøre er å bruke kondom.
Vis hele sitatet...
Det eneste helt sikre man kan gjøre er å beherske seg.

Hvis man ikke er komfortabel med eventuelle følger, bør
man la vær.

Satt på spissen - hvor mye er egentlig et enkelt knull verdt?
Sitat av luni Vis innlegg
La oss håpe p-piller for menn snart kommer på markedet, så slipper man hele problemstillingen.
Vis hele sitatet...
Dei eksisterer. Dei er forska fram i skottland Google litt så finn du dei kansje
Freak Trooper
Joey's Avatar
Eg vil sei at det er ganske greit fordelt ansvar mellom gutt og jente. På lik linje som at mannfolka burde ta alle førehandsreglar når dei hoppar til køys, burde jenta tenkje nøye over på førehand kva ho vil gjer viss ho blir uynskja gravid. Det å ta ein avgjerelse om abort eller ikkje, etter ein har blitt gravid, verkar for meg som ein dårleg ide. Eg tvilar sterkt på at nokon klarar å sjå ein rasjonell avgjerelse i den situasjonen og utfallet blir som oftast entan abort, som kan bli traumatisk for jenta, eller eit born som er eit reint økonomisk tap for gutten. Skal ein vere så uheldig å bli uynskja gravid, så trur eg ikkje det blir noko enklare avgjering, men eg vil trur dei psykiske påkjenningane i ettertid vil bli litt lettare å handtere.

Det å sidestille ansvaret til gutt og jente etter jenta har blitt gravid, ser eg ikkje vits i å diskutere eingong. Ein samanliknar jo då psykiske konsekvensar til ein person og økonomisk tap til ein anna person, noko eg ikkje klarer å diskutere.
Veldig enig i det du sier, burde nesten være en ordning som gjør at du kan avskrive deg å måtte ta vare på barnet fra før det blir født.
Begge parter må være med på å underskrive, og hvis f.eks damen ikke vil skrive under så burde det vært mulig for politiet e.l å besøke damen for å gjøre henne klar over det!

Kommer nok aldri til å skje, hadde nok kostet for mye, men man kan jo drømme.
Sitat av Cikey Vis innlegg
En påtvungen abort er et meget alvorlig inngrep for en kvinne, både fysisk og psykisk. Å tvinge noen til å ta abort er en så forkastelig tanke at den sorterer milevis over mannens ønske å om slippe styret med barn.
Vis hele sitatet...
Oh please. Er sikkert noen som kan få en liten depresjon av det, men jesus fucking christ. Fysisk alvorlig? Såvidt jeg vet er det ikke mer enn at man føler seg dårlig i et par dager. Big deal. Om dette faktisk var et problem på grunn av "mannens ønske til å slippe styret med et barn" ville jeg vært enig, men når vi legger på 1 million kroner blir saken helt annerledes. Det er ingen tvil om at kvinnen kan ta abort uten noen alvorlig konsekvens(hvis du kaller abort-depresjon for alvorlig kan du ikke ha vært borti mye), å bli trukket flere tusen i lønn er definitivt alvorlig.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Å si at man må ta ansvar er alt annet enn å dukke unna problemstillingen. Vi må alltid ta ansvaret for våre handlinger og ta konsekvensene av dem. Hvorfor i all verden skulle vi gjøre et unntak når det potensielt vil kunne redusere levestandarden til to andre mennesker drastisk?
Vis hele sitatet...
Konsekvensen av å ha ubeskyttet sex bør i mine øyne ikke være noe annet enn et uønsket barn (sett bortifra sykdommer osv). At ansvaret skal være en massiv pengesluk er både kunstig og helt uetisk for meg. Spørsmålet ditt: mener du barnet og moren? Vi burde gjøre et unntak fordi hvis levestandarden hennes går ned er det INGEN ANDRE ENN HENNES FEIL. Alle kan ta abort.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det er ingen som tvinger deg til å ha "ons" og dersom du ikke evner å huske gummien så er det faktisk ditt problem, og du må ta ansvaret for det.
Vis hele sitatet...
Som nevnt over, jeg kan ta ansvaret hvis konsekvensen er et uønsket barn, men et dramatisk lønnskutt fordi en bitch ikke gidder å føle seg uvel i 2 dager kan fuck off.
Sitat av Knask Vis innlegg
Nåh... De kommer vel helt an på hvordan det står til med damen i det aktuelle øyeblikket.
Selv ble søsteren min meget godt fornøyd med produktet sitt etter å ha blitt gjort gravid under et ONS i sin Ford Fiesta.
Vis hele sitatet...
Men mannen da hva gjorde han? Trådstarter argumentasjon virker uansett litt søkt, ja lovene er dumme, men folk må tenke seg. Å stole på jenter er russisk rullett, så enn bør ta alle forholdsregler, og hvis det går galt, ja det er det din skyld. Bruk alltid kondom, uansett om jenta "er på pillen" og ha angrepille klar når du skal gjøre voksentingen er eksempel på gode forhåndsregler. Lettere sånn en å få jenta til å gå og ordne det selv.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Det eneste helt sikre man kan gjøre er å beherske seg.

Hvis man ikke er komfortabel med eventuelle følger, bør
man la vær.

Satt på spissen - hvor mye er egentlig et enkelt knull verdt?
Vis hele sitatet...
Lett å si når man er edru.