Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 646
siden jeg har fått dilla på rss i det siste, så lurte jeg på om det var mulig å få etablert en rss feed fra nff? ville vært veldig kjekt å få varsel over rss med topic og link, samt antall poster muligens? ville vært stilig
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Jeg tror de jobber med saken, hvis jeg ikke husker feil fra en samtale på #nff@efnet for ikke så lenge siden.
RSS vil ikke bli implementert i denne versjonen av nFF, men vil komme i v5. Hold tight.

Vi har forresten en tråd som går på å komme med forslag til nye ting i v5.
Nå er ikke jeg helt oppdatert på dette, hva er egentlig RSS? Forklar noen jada, jeg er noob og alt det der
RSS er en XML-standard om forenklet formidling av nyheter. En RSS feed er et XML dokument som blir stadig oppdatert og inneholder overskrift, link til full sak og noen har også ingress. Det finnes mange måter å bruke denne filen på. En RSS reader kan f.eks. fort gi et oppsummert nyhetsbilde fra 10 forskjellige aviser som alle har RSS-feeds.
http://en.wikipedia.org/wiki/RSS_%28protocol%29
Opera og Firefox har begge rss-lesere innebygget.