Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 746
Hei, jeg har hatt til nå 3 routere. Den første klikka etter 1 måned, altså jeg fikk ikke kontakt med den (Sunsway/ST Lab Broadband Gateway m/4P switch) . Har prøvd å restarte og allt sånnt men den ser ut til å være død. Den andre var veldig ustabil (En belkin router tråløs) , plutselig så funka ikke nettet, en restart av routern og nettet var oppe en kort stund.

Den routern ble tatt tilbake til elkjøp. Nå sitter jeg med en tredje router (Topcom Skyracer Pro WBM 654) , denne er også ustabil, altså jeg mister plutselig forbindelsen med routeren. Det som hjelper er å restarte den. Men begynner å bli veldig lei av dette. Har oppdatert firmwaren på alle routerne men ingenting hjelper. De er konfigurert rett, fordi de første ukene så funka de kjempegodt, er bare i det siste de er blitt skrullete. Og har blitt byttet ut.

Så jeg lurer på nå som jeg muligens må finne meg en ny router, er det noen GODE tråløse routere?
Min maskin bruker ikke tråløs er bare for de andre i familien.
Hvis de blir ustabile etter en stund så kjøper du deg bare et accesspoint (uten router funksjon) og så smekker du opp en liten maskin med Smoothwall på (linux).

Smoothwall finner du på www.smoothwall.org

Blir routeren ustabil så kan du jo bare reinstallere
Du trenger da ikke acsesspoint? Du kan da sette et trådløst kort i pcen og et vanlig nettverkskort.

Du tar internetten inn via tp, og sender det videre med trådløst kortet.

Skal flere kobles til med tp, kan du bare sette inn flere nettverkskort i pcen.
Er Smoothwall lik clarckconnect?
Vet ikke om det er likt clarckconnect, men jeg brukte SW en måneds tid, og var veldig fornøyd - skal heller ikke være så vanskelig å sette opp !

Anbefales !!
Jeg liker Clarkconnect mye bedre en smoothwall. Har mer kontroll over nettverket med Clark Connect.

Du kan legge inn addon pakker slik at du kan begrennse upload og download speed til hver ip etc. Dette tror jeg ikke er mulig på smoothwall.

Skal du laste ned Clark connect anbefaler jeg deg home version. Finner den under community
jeg bruker Compaq iPAQ CP-2W og er veldig fornøyd med den.
belkin,sunsway,lp er jo forsåvidt et billig merke (etter hva jeg har forstått).
liker 3com og cisco jeg..
Hvis du skal kjøpe deg en ny trådløs router anbefaler jeg, D-link DI 624. Har hatt denne en stund selv uten noen problemer.
Målljkos
Stigern's Avatar
Trådstarter
Mulig jeg går for en 3com router.
Jeg ville gjordt følgende før noe annet:
Når dette har skjedd med 3 routere av forskjellig merke er det et tydelig tegn på at det ikke er routernes feil.

1) Sjekk etter om du har overslag til jord i huset. 230V inn på jord vil drive de fleste routere til vanvidd. Eventuelt om det er industri i nærheten kan du være plaget med spenningsspikes.

2) Ring til feilmedlingen og få de til å sjekke linjene inn til huset etter elektronisk støy/ feilspenning.

mm