Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 719
Jeg har lagt planene mine for neste år år 3 år fremover (siden det er da jeg skal starte på høyskole), og jeg er 99% sikker på at jeg vil søke på Bachelor i informasjonsteknologi @ Høyskolen i Oslo (HiO).
Jeg lurte på om de som går/har gått denne linjen kan gi meg litt feedback om hva de syns om linja, åssen det var å gå der osv.
Er det vanskelig å komme inn/mange søkere? Noen som vet ca. snitt for å komme inn (hva det var i år f.eks)?

Håper på mange svar, ettersom dette tross alt gjelder fremtiden min

På forhånd takk!
søkerstatistikk finner man på www.samordnaopptak.no
HaZnO's Avatar
Trådstarter
Takker Skulle gjerne hatt ordentlig feedback også, fra personer som går/har gått der.. Hva som helst, behøver så klart ikke være noen lang feedback, bare noen ord om de er fornøyde eller ikke, hva som gjorde at de mener det de mener om skolen/linja osv
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Happy
Fornøyd?? Går første året der nå, sammen med ZpiFF og Bakkus, går ganske greit. Etter hva jeg vet er det ikke så vanskelig å komme inn, ettersom flere som går der nå, kun har havnet der fordi det var ledige plasser.. Anyway, greie lærere, litt "rart" opplegg innimellom, men det fungerer flott. Skolen ligger sentralt, IU Kroa er bra (billig fyll en torsdag i måneden eller noe) og generelt bra skolemiljø. Lurer du på noe spes så bare spør..
-totto
Jeg kom inn og da kommer du inn. Linja stinker og går som oftest på rundt 2-3kbs så da vet du det.

HaZnO's Avatar
Trådstarter
Flott, takker for svar

Om dette ikke er for privat; hva hadde du i snitt-karakter da du søkte, totto, og hva er det laveste du veit om noen har kommet inn med i år? Er litt usikker på mitt eget snitt skjønner du

Noen som veit om studentboligene i Oslo har inet, og i så fall, åssen linje?
Jeg vet de driver å bygger en del nye leiligheter for studenter i oslo nå. Der skal det visst være 10mbit. Vet ikke mer enn det.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hahaha, ligger i snitt mellom 90-150kb/s når jeg downer på skolen, funker som en drøm Me luv wlan!
Hadde vel ca 4.3 eller noe i snitt fra VGS, greit nok, tror de fleste kommer inn uansett. Bare søk... Kommer nok inn..
-totto
HaZnO's Avatar
Trådstarter
Okai.. Jeg tenker på å prøve og få meg leilighet på St. Hanshaugen Studenthus.. Noen som har noe kjenskap om inet her?
HaZnO's Avatar
Trådstarter
Hehe, okai, takker totto, trenger denne info'n
Åssen er klasse-inndelinga? Antall elever per klasse osv, og hvor mange paralell-klasser? Er det mulig å søke seg inn i samme klasse med en kompis ellerno, hørt om noen som har gjort det ellerno?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vel, Bachelor IT har 3 klasser, 1IA, 1IB og 1IC.. Ca 40 i hver klasse tror jeg. Vi er godt over halvert, mange som ramler av etterhvert.. Du kan søke deg i samme klasse som en kompis, hvis dere ikke blir fordelt i samme klasse første dagen. bare å si at du vil bytte klasse.. Veit at ZpiFF og DigiErr gjorde det.. (Zpiff = Sviker:P)
Kan jo lese litt på iu.hio.no hvis du har lyst til å vite mer om linja.. Eller bare spør meg
mvh
-totto