Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 844
Hallo. Jeg vil oppgradere litt pc høytalere nå..... men hakke peiling på hva jeg egentlig vil ha... Jeg ser mye på film og liker det høyt og samtidig kjenne trøkke i magan. MEN, jeg spiller mest musikk. Til spill bruker jeg headsett, så jeg skal bruke høytalerne bare til film og musikk....


Så er spørsmålene..
1. Vilket system vil låte høyest UTEN å vrenge ??
2. Vilket system vil spille PENEST (Men såklart ha en rå bass )
3. Har jeg bruk for 7.1 ? eller holder det fint med 5.1 ??


Jeg er så sinnsyk i tvil om hva jeg skal kjøpe... begge har sine pluss og minus...

Creative = Fordeler = 7.1,, Mere watt pr.høytaler OG basser
Ser kult ut med mange høytalere rundt sofaen
Spiller vist rimelig høyt og har rå bass

Ulemper = Ganske dyrt i forrhold til logitech sitt system...Har ikke
like stor basser som logitech..




Logitech = fordeler = stilig utsende, Forgjengeren var helt rå!!.. 10 " bass i sub!!
bedre frekvensområde enn creative ? ( eller tar jeg feil?? ) Billigere...

Ulemper = Ikke like mye watt som creative,, ikke 7.1...



Så jeg har ikke anelse på hva jeg bør velge rett og slett...


Alt detta innebygde greiene som dekoder og slikt sier meg ingen ting,, for såppass med peiling har jeg ikke Jeg bare kobler opp og peiser på med film og musikk jeg

Og en siste ting,, kan jeg bruke et vanlig 5.1 lydkort fra creative dersom jeg går for logitech sitt system ?

Hva tror dere passer best for meg... ??

Alt av svar hjelper nok
jeg har logitec z 680 og er strålende fornøyd iallefall.. så hvis du vil safe kjøpet, så er logitec å anbefale. jeg har også noen andre logitec(340 ellerno?) og disse produserer også imponerende god lyd.
Jeg personlig har varierende erfaringer med creative. Jeg har opplevd på opptil flere av deres sett(bla. p380 og t 3000) at bassen er sløv(der logitec sin er skarp og presis) føler at creative er mindre engasjerende..

Når det gjelder 5.1 vs 7.1 kan jeg ikke uttale meg, siden jeg ikke har testet noe 7.1 sett til pc. Men 5.1 er iallefall fyldig nok for meg

Bare min mening og ikkeno fasit..
Sist endret av snoopg; 30. oktober 2004 kl. 23:33.
http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=712

Skulle ikke være noe PC-lydsystem som slår Klipsch.
Opprinnelig postet av Gilgamesj

Skulle ikke være noe PC-lydsystem som slår Klipsch.
Vis hele sitatet...
Currently Unavailable står det
Jeg ville satsa Logitech z-5500 fremfor Klipsch pga pris.

z-5500 koster jo bare 3000, mens klipsch er svindyrt (men er jo kvalitet og da).
Trådstarter
31 0
hmm,, ja,, jeg har ikke lest så mange tester osv av Klipsch promedia eller hva dem heter osv... Men hvordan er dem og koble til lydkortet og slikt trur dere a?

hvis ikke så har jeg veldig lyst på den Logitech z-5500,,, for 5.1 er vel egentlig nok,, trur jeg,, jeg leste noen tester (engelske ) på nettet i går,,, da stå det vist at Klipsch var PWND by logitech z5500 hehe,, så jeg vet ikke jeg,,, men har hørt rykter om at det ikke er noe møkk nei,,,,, Kvalitet bruker jo å koste,,,