Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 8957
Sikkert som alle vet så finnes det uttalige slag piper.Vann piper,maisere osv.Lurte bare på hva folk liker å trekke på?

Selv har jeg vann shubang som jeg begynner å bli rimelig lei.

Så derfor lurte jeg på om noen kanskje kunne kommet med noen tips om hva som var digg å trekke på?
Sist endret av $ilke$atan; 9. januar 2005 kl. 19:57.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Forskjellige røykemetoder har vel vært tatt opp utallige ganger her på forumet.
...og alle vet jo at det eneste som duger og som ikke bærer preg av å være knarkiss er en god gammeldags joint!
Jeg var nå veldig glad i vannpipa til kameraten min. (en stor sak på 40cm) Men han valgte å selge den fordi han røykte for mye med den i stuen hele tiden. Ellers er jeg glad i de fleste måtene å røyke på, med jointen kansje som hårfin favoritt. Men ingenting slår den gamle bongen til kameraten min.....
Håper jeg ser deg igjen en dag!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Joint er favoritten per i dag, men jeg er også veldig glad i et godt chillum eller en god tørrbong. Mye frem og tilbake med meg...
Joint eller blunt; å sitte over ei bøtte og shit er bare dritt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Joint er fett, men da helst med noe gode buds..

store vanniser er det kuleste.. blir slått hardt i panna med en gang du slipper choken.. siger sammen i sofaen og alt er vel..
Frost bong.. Det som er fett med det er at man nesten ikke kjenner røyken når man trekker.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det jeg ikke liker med sånne "ekstreme" røykemetoder er at mye av rusen ikke kommer fra selve rusmiddelet, men p.g.a oksygenmangel.
ingenting slår en joint man kan slappe av med..
Det er fett å røyke pipe osv, men har man råd burde man ta seg tid til å mekke en skikkelig god joint og bare slappe av med den.
Hvis du bare er ute etter ett kjapt "hit" er jo en god gammel colaflaske+maiser/lum bra
jeg er også en typisk joint-røyker nå for tida. trakk masse lum, maisere og vanniser før, men er litt for bekymra for lungene etterhvert til å drive å herpe de så jævlig. syns jeg uansett blir "bedre" skakk på joint..alt er mer rolig og behagelig.. joinen slukker gjerne et par ganger og varer hvertfall 20-30 min. mens pipa er bare *smokk* føkka. og smokk nykter igjen litt seinere.

Når ting er så jævlig dyrt som det er må man da nyte de så godt man kan.
Da er jeg evig merkelig for jeg merker _IKKE_ en dritt av joint. :/ Merker litt.Blir sånn halv fjern og så går det 10 min så er det borte.Piper er personlig å foretrekke.
Sist endret av $ilke$atan; 11. januar 2005 kl. 05:28.
Har sikkert noe med at du mekker med for lite, eller at shitten rett og slett suger. Askim høres ikke akkuratt ut som det stedet i norge som som får kvalitetes shitt :P
Shitten suger faktisk.Det var seriøst noe nytt.Jeg bruker ca 2 røyk pr g Hasj.Jo man får faktisk tak i veldig mye bra her.Vi Hadde Hia her en stund som var veldig bra,men jeg må føle at jeg trekker om du skjønner?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Mekk mer da. Prøv med en eller en halv sigg per gram.
prøv dette:
mekk en 0.7'er som du varmer godt, uten at flammen kommer i kontakt med shiten. bland med en halv sigg. (hvis du må ha mer sigg for at det skal brenne bra er det standard du røyker). så ruller du opp dette i en lang joint med lange, tynne papir og bra filter (små rizzla smaker dritt, brenner fort, og blir korte drittjointer). ta ett trekk av gangen og bruk så lang tid du klarer på å røyke jointen.

hvis du ikke blir skakk av den, er det shiten som er problemet.


ps: grunnen til at du ikke føler at du får skikkelig trekk av jointene, er all tobakken. Når det er mer shit en tobakk blir trekka sterkere.

edit: skrivefeil
Sist endret av Sindre; 11. januar 2005 kl. 12:23.
Opprinnelig postet av voktern
Har sikkert noe med at du mekker med for lite, eller at shitten rett og slett suger. Askim høres ikke akkuratt ut som det stedet i norge som som får kvalitetes shitt :P
Vis hele sitatet...

Vis du mener at sakene i Askim suger tar du grundig feil, de siste 2 måndene har vi fått tak i bra saker som hia, super maroc og gullstempla sorting



Edit: Skrivefeil
Poenget er at jeg HATER joint.Fordi at jeg trenger så mye da.Mye greiere med ett,par,tre,fire,fem piper da.
Hvis du mekker 2 sigg til 1g og shit'n er dårlig er det ikke rart du ikke blir fjern med joner.. Prøv med toppen 1 sigg (som jeg vanligvis bruker). Selv røyker jeg aldri joner. Det går for det meste i majser og tsjubb (vanligvis rulla avis; VG eller adressavisa ). Hvis jeg har skikkelig lum og en tom cola flaske blir det vannblubbe
Jeg har vann pipe og den funker bedre enn bra nok.Jonas er bare ikke bra nok.Å Shit`n er utmerket!
Better than thou.
Herregud, du kan da for faen ikke ha to sigaretter til et gram hasj.

Personlig mekker jeg med Marlboro Lights, ca. 7/10 av sigaretten, og somregel mellom 0.4 til 1. Men det kommer jo selvfølgelig ann på hvor mange som røyker også, jeg røyker sjelden alene.

Og joints er den smootheste måten å røyke, prøv det en stund og drit i knarkerbongs og lignende, så vil du også oppdage det.

Det er forresten ingenting galt med å lage et par jointer samtidig, og så ha en til et kvarter senere hvis du er relativt tolerant mot THC, det er bare hyggelig, og gjør rusen lengre.
Kan jeg for faen ikke ha 2 sigg til 1 g? Funker helt greit her i Askim.Vet ikke åssen kvaliteten hos deg er,men her kan jeg fint bruke 2 røyk til 1 g.Jeg mekker aldri mindre enn 2ere om gangen.

Jeg ser ikke noe galt i å blande ut 2 sigg og få mer mekk å bli like skjev på like mange piper.Ergo mer mekk.
Sist endret av $ilke$atan; 11. januar 2005 kl. 14:17.
Better than thou.
Men jeg snakker ikke om piper, jeg snakker om jointer.

Ikke begynn å snakk om hvordan kvaliteten er på tingene jeg får tak i, jeg kjøper i Oslo, og ikke noe dritt.
Ja,men jeg røyker ikke jointer så da var det problemet ute av verden for min del.
Funker fint her i askim? heh du klager på at du ikke blir fjern, men allikevel funkler det fint?
Tror ikke jeg er helt med her.

Jeg tror jeg kan tørre å påstå at shitten i oslo er bedre enn de fleste steder i landet, så vidt det ikke er hjemmedyrka.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
piper og joint er det som er best

offtopic: eek! ordeling i topic
Jeg klager på at jeg ikke blir fjern på joint.Det er derfor jeg ikke røyker joint.Hvor tror du shitten i Askim kommer fra da?Jo han drar til oslo og kjøper store partier av noen der.Resten kan du jo tenke ut selv.
Pleide ikke bli fjern på joint jeg heller, men det har heldigvis forandret seg med tiden! Røykte bøtte igår siden det var så lenge siden. Ble skamfjern av 2 drag...
Personlig har jeg merket at det beste er å forandre røykemåtene. Blir man først vandt til en måte å røyke på trenger man mere hasj for å bli like fjern som før. Forandrer du derimot trenger man mindre. Dette er i allefall min personlige erfaring.
det kjipe med bong er at man blir så fort innrøyka..
jonas blir iallefall jeg mye morsommere skakk av..

personlig er vannpipa min fav.
Er dere folk totalt idioter eller?? $ilke$atan spør vilken røyke måe dere bruker, og dere svarer med og si at han er dust fordi han ikke blanderer som dere og ikke liker jonas som dere.

Og en ting til, har noen av dere peil på hvordan beis vi får tak i her i Askim?? nei tro ikke det.




Edit: noen skrivefeil og litt mang ?
Better than thou.
Er du totalt idiot? Ingen sier at han er dust, men derimot at hvis han ikke blir fjern når han røyker joint så gjør han noe feil. Vi andre har fortalt hvordan vi røyker, og hvordan vi blander.

Og nei, jeg har ikke peiling på hvordan shit dere får i Askim, men jeg er sikker på at uansett hvor bra den er kan du få bedre her.
jajaja....nå må dere holde en fin tone her! hehe...
ingen har sagt at $ilke$atan er en dust. Men det er enkelte som bare ikke blir fjerne av å røyke en joint. Vet ikke hvorfor men noen av kameratene mine sliter med samme problem, og det har ingenting med jointen å gjøre for jeg blir fjern.

Edit: Skriveleif
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
s47yr1c0n. Jess har hørt det før jeg også. Jeg blir stein av begge deler, whihi. Kansje det hjelper å ha litt mere shitt i mekket. Ikke vet jeg =p
s47yr1c0n, Takk for svar.Du svarte 10 ganger bedre enn meg på akkurat det!
Opprinnelig postet av s47yr1c0n
Men det er enkelte som bare ikke blir fjerne av å røyke en joint. Vet ikke hvorfor men noen av kameratene mine sliter med samme problem, og det har ingenting med jointen å gjøre for jeg blir fjern.
Vis hele sitatet...
mest sannsynlig fordi de røyker for mye bong.. man blir så innrøkt og mister fortere effekten av det
Jeg røykte også mye bong før å husker kansje at jointene hadde litt mindre effekt den gang. Men jeg ble da fortsatt fjern. Blir mere fjern nå som jeg slutta med bongen. Pleier å mekke ca 1 gram i en sigg. Men bong er uanz digg da!
Det er så alltfor digg.
maiser+fredrikstad blad er standarden..
bøtte i helga..
joint når jeg har kvinnfolk på besøk.. (og andre spesielle anledninger, blæh! :P )
Ikkenoe er som og røyka rett fra glass, ei fin lita glasspipe eller en schvær bong
kanskje ikke røkemetode, men hva med en kopp te?
blåser røyk opp på solen fra hoogan nedi leira lett ass
Better than thou.
ble stein asss! Haha!
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
2 sigg til 1 g er uansett alt for mye, jeg bruker ca. 1/3 sigg til et halvt g, og sånn som jeg ser det bør man bruke mindre tobakk til pipemekk en jointmekk. poenget er ikke å få i seg så mye tobakk som mulig, da våkner man bare opp med lunger som lyder som et kirkeorgel neste morgen.
Beste jeg vet er tre lum. Og da prater jeg og virkelig håndverk som du får kjøpt av de få som lager dem, koster rundt tusen lappen for ett greit ett, helt unike. Bruker stort sett tre-lum med avis, enkelt og greit. For å ta det litt med ro er det greit med en joint eller to, men de skal være bra mekka, ikke no skrøplige greier, utrolig mye og si for opplevelsen hvordan jointen er mekka.

Skal man ha sterkere greier anbefaler jeg "Hooga" (Jordbong), deilige trekk, og bøtte funker jo også greit, men synes det blir litt "teit" haha
Sist endret av GuLDaN3L; 26. januar 2005 kl. 16:18.
▼ ... over en uke senere ... ▼
få-masse-ganjasmoke-i-lungene-og-holde-inne-lenge-metoden holder for meg, uansett pipebongjointhooga.
Sitat av Apraksin
poenget er ikke å få i seg så mye tobakk som mulig, da våkner man bare opp med lunger som lyder som et kirkeorgel neste morgen.
Vis hele sitatet...
Been there, done that! hehe...
1 gr tobakk pr gram hasj er en grei maksgrense når man røyker bong.
Uansett, jeg synes joint er det smudeste og røyker bare det, bortsett fra når jeg er hos andre som røyker på andre ting..
http://www.everyonedoesit.com/
her kan du se filmer åssen du laker piper og sånt stuff
▼ ... over en måned senere ... ▼
Han bruker jo helt klart for mye tobakk. det er jo ikke noe digg