Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1476
Hei.

Tok to blottere LSD for en uke siden. Det viste seg at de var sterkere enn anngitt og trippen eskalerte mildt sagt heftig under oppturen. Det var i en halvtime hvor føltes 100% ut som jeg skulle dø og jeg fikk en sinnsyk panikk. Heldigvis skjønte jeg til slutt at det bare var sterkere blottere og trippen normaliserte seg. Fikk egodød og den fysiske virkeligheten gikk i oppløsning. Jeg ble om til energi og kunne føle følelsene til alle omgivelsene.

I dagene etter trippen var jeg ganske deprimert og følte meg veldig kjørt. Hadde litt angst knyttet til at jeg ikke var separert fra virkeligheten, men at jeg var virkeligheten selv og personligheten føltes litt disconnected til tider. Denne opplevelsen har gradvis gått vekk over 2-3 dager, men jeg har hatt 4-5 drømmer hvor jeg faller tilbake til trippen. Når dette skjer våkner jeg raskt og får et angst og panikkanfall hvor jeg er redd for at det skal klikke for meg og at jeg kommer til å dø. Det føles veldig virkelig ut, men etter en 15-30 sekunder så forsvinner det helt. Sitter dog igjen med litt angst i sånn 5-10 minutter etterpå.

Det jeg lurer på er om dette er det samme som HPPD type 1, og om dette eventuelt kan utvikle seg videre eller om det vil forsvinne?
Hold deg edru og nykter en stund, så vil nok dette gå over. Du fikk vel i deg mer enn planlagt, og det satt en støkk i deg. Pass på deg selv, og klar opp hode en stund så vil nok dette gå over ganske kjappt. En skikkelig tur kan være en ekstrem opplevelse om man ikke er klar for det
*Når jeg våkner føles det ut som at jeg forsatt tripper.
Det er jo vanlig å føle seg litt kokt i hodet noen ganger etter kraftige tripper. Synes det alltid blir kalt dp/dr her inne. Er det virkelig så vanlig, eller er det mer sannsynlig at det bare er at sterke inntrykk gjør at man føler seg «bare litt rar», eller sliten noen dager i ettertid? Psykoser er en annen greie jeg føler blir slengt rundt på omtrent alle vanskelige rusopplevelser. Nå sier ikke jeg at det ikke skjer eller at det kan ha skjedd med deg, men jeg synes disse «diagnosene» kommer veldig lett. All rus kan noen ganger gi ekle bivirkninger, men er det kanskje en litt enklere forklaring i de fleste tilfellene? Bare noe jeg har lurt på en stund.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Det er jo vanlig å føle seg litt kokt i hodet noen ganger etter kraftige tripper. Synes det alltid blir kalt dp/dr her inne. Er det virkelig så vanlig, eller er det mer sannsynlig at det bare er at sterke inntrykk gjør at man føler seg «bare litt rar», eller sliten noen dager i ettertid? Psykoser er en annen greie jeg føler blir slengt rundt på omtrent alle vanskelige rusopplevelser. Nå sier ikke jeg at det ikke skjer eller at det kan ha skjedd med deg, men jeg synes disse «diagnosene» kommer veldig lett. All rus kan noen ganger gi ekle bivirkninger, men er det kanskje en litt enklere forklaring i de fleste tilfellene? Bare noe jeg har lurt på en stund.
Vis hele sitatet...
Ja altså er bare når jeg sover og våkner opp. Det føles som et slags flashback, men er ikke varig. Lurer på om det kan være en form for PTSD fra akkuratt det øyeblikket hvor jeg fikk helt total panikk. Skal dog sies at det virker som at det blir bedre og det er som oftest når jeg får dårlig søvn (med feks mye lys i rommet) eller liknende at det skjer.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Det er jo vanlig å føle seg litt kokt i hodet noen ganger etter kraftige tripper. Synes det alltid blir kalt dp/dr her inne. Er det virkelig så vanlig, eller er det mer sannsynlig at det bare er at sterke inntrykk gjør at man føler seg «bare litt rar», eller sliten noen dager i ettertid? Psykoser er en annen greie jeg føler blir slengt rundt på omtrent alle vanskelige rusopplevelser. Nå sier ikke jeg at det ikke skjer eller at det kan ha skjedd med deg, men jeg synes disse «diagnosene» kommer veldig lett. All rus kan noen ganger gi ekle bivirkninger, men er det kanskje en litt enklere forklaring i de fleste tilfellene? Bare noe jeg har lurt på en stund.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg i det at psykiatriske diagnoser blir brukt for lett av veldig mange, men jeg forstår at det kan virke som en forklaring for mange. De fleste psykiatriske lidelser vil kunne opptre i svært variabel alvorlighetsgrad. Kanskje det ikke er nok for en diagnose, men det kan fremdeles være den samme lidelsen.
Har opplevd det samme, angsten og derealiseringen vil nok gå over om ca. 1 måned, gjorde i hvert fall på meg.

Men røykingsopplevelsen din vil bli forandret. Du vil nok også ha lsd visuals når du legger deg, men til slutt blir en vandt til det
Tenker dette kommer til å gå over etter en periode.

Man må huske på at psykedelika trekker vekk den "subjektive linsa" vi oppfatter verden med og kan derfor gi deg innsikter som du overhode ikke hadde forventet eller forberedt deg på. Jeg tenker at som de aller fleste andre som har slike sterke og uforventa turer kan kjenne på litt angst og panikk i ettertid. Vil dog ikke si at det er slik at du har HPPD av den grunn.

Bare vent en god stund og kjenn på virkningene i ettertid. Det er viktig å ta til seg alt rundt turen og gi tid til integrering. Du kan forvente å oppleve litt visuals og andre milde effekter fremover, men dette blir du nok vandt til.
Sitat av Fyre_Rev Vis innlegg
Har opplevd det samme, angsten og derealiseringen vil nok gå over om ca. 1 måned, gjorde i hvert fall på meg.

Men røykingsopplevelsen din vil bli forandret. Du vil nok også ha lsd visuals når du legger deg, men til slutt blir en vandt til det
Vis hele sitatet...
Røykingsopplevelsen? Hva tenker du på? Jeg røyker ikke cannabis, om det var det du mente.

Angsten og derealiseringen er over nå, det er hovedsaklig flashbacks når jeg sover som er problemet

Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Tenker dette kommer til å gå over etter en periode.

Man må huske på at psykedelika trekker vekk den "subjektive linsa" vi oppfatter verden med og kan derfor gi deg innsikter som du overhode ikke hadde forventet eller forberedt deg på. Jeg tenker at som de aller fleste andre som har slike sterke og uforventa turer kan kjenne på litt angst og panikk i ettertid. Vil dog ikke si at det er slik at du har HPPD av den grunn.

Bare vent en god stund og kjenn på virkningene i ettertid. Det er viktig å ta til seg alt rundt turen og gi tid til integrering. Du kan forvente å oppleve litt visuals og andre milde effekter fremover, men dette blir du nok vandt til.
Vis hele sitatet...
Ja, vanskelig for meg å vurdere siden det er så subjektivt. Slik jeg har forstått det er HPPD type 1 knyttet til å få flashbacks helt tilfeldig i hverdagen. Har brukt mye tid på å integrere hele opplevelsen, og tenker jeg kommer til å gjøre det den kommende måneden. Tror du jeg er safe med å ta LSD igjen når disse symptomene forsvinner?
Sist endret av CallMeMaybe.Dog; 22. november 2018 kl. 22:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Ja, vanskelig for meg å vurdere siden det er så subjektivt. Slik jeg har forstått det er HPPD type 1 knyttet til å få flashbacks helt tilfeldig i hverdagen. Har brukt mye tid på å integrere hele opplevelsen, og tenker jeg kommer til å gjøre det den kommende måneden. Tror du jeg er safe med å ta LSD igjen når disse symptomene forsvinner?
Vis hele sitatet...
Når synes jeg det er vanskelig å vite hva en flashback er. De aller fleste jeg kjenner opplever å få ettervirkninger uker i etterkant. Disse effektene ligner det de opplevde under trippen sin, men jeg vet ikke om jeg ville kalt dette flashbacks eller ikke. Jeg bærer den oppfatningen om at når du først åpner opp døra, så forblir døra åpen.

Jeg mener at du bare burde innta psykedelika om alle omstendighetene er riktige. Dette innebærer at du er klar for å håndtere en evt. utfordrende trip. I tillegg til at du opplagt, i riktig mindset og ikke minst i riktig setting. Hvis alt står på stell og du føler deg klar for en tur til, så er det bare å ture.

Hvis du føler at disse symptomene du opplever har/kan ha en negativ innvirkning på deg, så burde du ikke trippe inntil videre.
Sist endret av Sopphuet; 22. november 2018 kl. 22:55. Grunn: Tilleggsinfo
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her er litt interessant lesing en bruker opplevde ang HPPD. Post 2 https://freak.no/forum/showthread.php?t=62527
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Når synes jeg det er vanskelig å vite hva en flashback er. De aller fleste jeg kjenner opplever å få ettervirkninger uker i etterkant. Disse effektene ligner det de opplevde under trippen sin, men jeg vet ikke om jeg ville kalt dette flashbacks eller ikke. Jeg bærer den oppfatningen om at når du først åpner opp døra, så forblir døra åpen.

Jeg mener at du bare burde innta psykedelika om alle omstendighetene er riktige. Dette innebærer at du er klar for å håndtere en evt. utfordrende trip. I tillegg til at du opplagt, i riktig mindset og ikke minst i riktig setting. Hvis alt står på stell og du føler deg klar for en tur til, så er det bare å ture.

Hvis du føler at disse symptomene du opplever har/kan ha en negativ innvirkning på deg, så burde du ikke trippe inntil videre.
Vis hele sitatet...
Ja, det jeg mener med flashback er at jeg får litt av den samme følelsen og opplevelsen jeg hadde under trippen. Kan være det kan ha noe med serotonin reseptorene i hjernen. Tror jeg bare holder meg unna en god stund fremover.