Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3540
Hei og hopp.

Fikk en forespørsel på jobb nå som ble litt avansert for meg da jeg aldri har drevet noe særlig med koding/programmering unntatt basic HTML.

Jeg har lyst å lage en nedtellingsklokke alà denne;

http://www.volvocars.com/no/all-cars...#/firstedition

Jeg benytter meg av en CMS som kalles Wondercode, hvor jeg egentlig kun kan redigere HTML-koden på websidene. Går ut fra en slik timer burde lages i Javascript (?) Det jeg isåfall trenger hjelp til er en guide til hvordan jeg kan integrere javascript inn i CMS'en som kun tillater redigering av HTML (håper det er forståelig nok haha) Finnes det evt noen HTML5-kode for dette?

Se vedlegg; Sånn ser en helt blank side ut i CMS'en jeg bruker, som dere ser har jeg bare alternativene "design" og "HTML".

Setter stor pris på alle forslag :-)
- T
Hvis jeg ikke tar feil burde det funke å lage selve nedtellingsklokken med denne guiden (eller en tilsvarende), eneste forskjellen er at du må plassere javascript-kodesnutten på følgende måte i HTML-en din:

Kode

<script type="text/javascript> JAVASCRIPT-KODEN </script>
Sist endret av Viva la Opium; 3. september 2014 kl. 15:03.
Yo, takk for svar! Jeg prøvde nøyaktig det der før jeg posta men ingenting ble registrert selv om jeg satt inn <script type="text/javascript> + </script> :$ Så det funker nok veldig fint at jeg bruker en generator, jeg må egentlig bare finne ut hvordan jeg skal få javascriptet til å vises.
Sitat av trvptrvp Vis innlegg
...men ingenting ble registrert selv om jeg satt inn <script type="text/javascript> + </script>
Vis hele sitatet...
Om tekstfeltet du skriver i stripper vekk script-taggen blir det vanskelig å sette inn en countdown-timer.

Du må nok høre med Increo.