Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1778
Albert.Stein.Stein.
36 1
Fant ikke en riktig tråd så spør her bare håper det er greit Mods

Sliter veldig med å spise for tiden, men å drikke går greit
Er det noe drikke på butikken som gjør meg mett?
Cocio Sjokomelk
Lag deg smoothie, da kan mose alt en ønsker så si. Nå sier du ikke noen om antall kalorier, men du kan enten lage deg sunn med lite eller skikkelig gainer med mye kalorier

Finnes også sånne næringsdrikker på apotek, som laget for de som ikke får ikke seg nok mat.
Biola, er drikkeyoughurt. Så får du litt gode bakterier i magefloraen på kjøpet
Bendit smoothie 0.7 liter funker bra syns jeg
Sist endret av Bluesky_; 4 uker siden kl. 15:32.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
På sykehusene så har de sånne næringsdrikker.
Fryktelig dyrt å kjøpe selv, selges på apotek blant annet.
Mange av de som slett med å få seg i mat pga sykdom/alder med mer, fikk sånne av sykepleierne husker jeg.
https://www.apotek1.no/livsstil/kost...aeringsdrikker
https://www.apotek1.no/produkter/nut...hoCtRsQAvD_BwE
https://www.apotek1.no/produkter/res...x200ml-948293p
Sist endret av UrbanFreak86; 4 uker siden kl. 15:48.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Yt til 40 kr inneholder 60g protein

Alle matbutikker i Norge

Slår alt foreslått her på energi innhold og proteiner
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Yt til 40 kr inneholder 60g protein

Alle matbutikker i Norge

Slår alt foreslått her på energi innhold og proteiner
Vis hele sitatet...
60 gram? Høres litt voldsomt ut. Ligger ikke alle de produktene på ca 20 gram?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
60 gram? Høres litt voldsomt ut. Ligger ikke alle de produktene på ca 20 gram?
Vis hele sitatet...
20g per 500ml
Sitat av Astro Man Vis innlegg
20g per 500ml
Vis hele sitatet...
Ah, den proteinmelken ja. 20 gram pr 330 ml. står det. Nice. Må teste.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Ah, den proteinmelken ja. 20 gram pr 330 ml. står det. Nice. Må teste.
Vis hele sitatet...
Ser nå de har varierende innhold protein i de forskjellige produktene sine.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kilde:



Jeg har skrytt av dette produktet fra Tine før

Det har også tidligere vært nede på 30-32kr vs dagens 40-42


63 gram protein for denne prisen er et fryktelig bra tilbud, og når det finnes tilgjengelig i nesten hele Norge store deler av døgnet


Ta tar jeg og mange andre av oss hatten.


Yt naturell går ned på høykant her i huset
Sist endret av meaculpaUIO; 3 uker siden kl. 18:29.
Fuck Mr. Plod!
Melk har ca like mye protein per krone. 3-4 gram per 100ml på de fleste melkesorter.

https://oda.com/no/products/137-tine-tine-sjokomelk/

36 gram protein for 18.5kr
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Kilde:



Jeg har skrytt av dette produktet fra Tine før

Det har også tidligere vært nede på 30-32kr vs dagens 40-42


63 gram protein for denne prisen er et fryktelig bra tilbud, og når det finnes tilgjengelig i nesten hele Norge store deler av døgnet


Ta tar jeg og mange andre av oss hatten.


Yt naturell går ned på høykant her i huset
Vis hele sitatet...
Fast tilbud på meny der man får 3 til prisen av 2. Gjelder alle yt-produkter og skyr
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Astro Man Vis innlegg
20g per 500ml
Vis hele sitatet...
Ca. alt av næring som er oppgitt noen gang er per 100g/100ml.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av Jorg Vis innlegg
Fast tilbud på meny der man får 3 til prisen av 2. Gjelder alle yt-produkter og skyr
Vis hele sitatet...
Tror egentlig den slår sjokolademelk uansett, men med dette tror jeg kun billig pulver fra utlandet osv kan slå prisen. For mange er det da likevel verdt å kjøpe en ferdigblandet kald yt
Støtter den om melk. Økologisk H-melk fra Rørosmeieriet er den beste. Koster like mye som vanlig melk. Siden den er lavpasteurisert så har den bedre næringskvalitet også Ett + at den er økoligisk.
Sist endret av FriFugl; 3 uker siden kl. 23:28.
Fuck Mr. Plod!
Melk og en halv scoop proteinpulver er jo mulig også. Trenger ikke gunne på, bare tilføre litt ekstra flytende føde etter man gar prøvd å spise.

Viktig å prøve med litt sikkelig mat først, ikke gå rett på melken fordi du tror du ikke klarer å spise. 1 bit eller 1 skive? Dont matter, bare prøve hjelper.

Spis også tidlig, får du strekt ut magen om morgen blir du lettere sulten utover dagen.

Mellombar er også beast på dager man ikke har matlyst.

100cal per bar + melk. raske karbohydrater og nøtter med fett+sjokolade for en liten dopamin boost
Sjokomelk, yoghurt.. Evt frosne bær hvis du har blender å lage smoothies da blir du mett og proppa av antioksidanter og vitaminer, win-win.
Morsmelkserstatning for slitne trøtte typer som går våken på døgnevis, alt en stakkars sulten kropp trenger for en quickfix.
Inneholder det meste du trenger, å gjør jobben med vitaminer, carbs, proteiner.
Sist endret av Eyeamare; 3 uker siden kl. 18:07.
Matfløte metter ganske bra. Hadde prøvd meg på en sånn yt, med litt frokostblanding kanskje litt bringebærsyltetøy eller lignende. Iskrem blir man fort mett av, men ikke det sunneste.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Morsmelkserstatning for slitne trøtte typer som går våken på døgnevis, alt en stakkars sulten kropp trenger for en quickfix.
Inneholder det meste du trenger, å gjør jobben med vitaminer, carbs, proteiner.
Vis hele sitatet...
Huff, er alltids påpasselig med inntak av mat og drikke når jeg gjør/gjorde slik. Det har en enorm impact på hvordan man opplever evt "Avtenning". På tom mage så kommer bare alt det negative frem fordi kroppen er skrall og går på kjemiske gasser. Mens i rimelige 24-36 timer med måltider hver 4-5 time og drikke gjevnt så er det bare som å være litt redusert når det er på tide med puta.
Litago Dobbel Sjokolade @ 75kcal/100g


Denne smaker godt og metter, men tror nok man får mest bang for the buck av meaculpaUIO's forslag. Skal selv prøve den neste gang jeg er på butikken. Tar av meg hatten for antall proteiner kontra pris så gleder meg. Har også bestilt proteinpulver til shakes, som er enda billigere igjen om man har råd til å investere i en(eller tre) større poser med pulver til protein shakes.
Sist endret av knert1; 3 uker siden kl. 01:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Generelt* = #1 Q- sjokolademelk
#2 Cocio

Hvis du er i Nederland: #1 Chocomel

Hvis du bruker speed og/eller henger i brugata: #1 Litago
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Kilde:



Jeg har skrytt av dette produktet fra Tine før

Det har også tidligere vært nede på 30-32kr vs dagens 40-42


63 gram protein for denne prisen er et fryktelig bra tilbud, og når det finnes tilgjengelig i nesten hele Norge store deler av døgnet


Ta tar jeg og mange andre av oss hatten.


Yt naturell går ned på høykant her i huset
Vis hele sitatet...
Prisen var nede på 10 kroner per her for noen måneder siden. Kjøpte som jeg var galen, hadde 15-20 proteinmelker i skapet
Sitat av Astro Man Vis innlegg
20g per 500ml
Vis hele sitatet...
Det gir jo 4g protein per 100ml. Det er jo ingenting. Vanlig melk har 3,6g protein per 100ml.

Men melk er en relativt billig proteinkilde.

""Proteinmelk"" høres rart ut. Betale dobbelt opp for 10% mer protein.
Det er litt færre kalorier og litt ekstra proteiner. Kanskje noe i det du sier der? Har du forslag til drikker eller?