Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2153
Hei alle sammen
Har å kikket litt på noen kraftige suber til pa-anligg til ein kameratt av meg. Å har sett også med det litt på cerwin vega subwooferene. Men når jeg ser på særlig disse modellene ser jeg rett å slett nesten ikke forsjellen på dem...
Cerwin vega cva 118
Cerwin vega cvhf a18s
Cerwin vega cvi 118
Vis du søker på den på cerwin vega sine netsider ser du hvordan de ser ut å alle specsene. Å utenom noen få ting ser jeg ikke no forsjell..
håper noen har no svar
Første er aktiv, siste er passiv. Sjekket ikke den i midten men godt mulig kabinett og element er mye likt men slik som den første så er forsterker innebygget.

Så du må mer se på hva en egentlig trenger

1 og 2 like bare litt tuning av frekvenser (vil jeg tro siden en er for pa og en for hjemme bruk)
3 er passiv, mest trolig same driver el.l men uten forsterker så krever en stor forsterker og evnt filter
Sist endret av rfa; 20. august 2017 kl. 20:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ok, tenkte å kjøpe cva 118 te ham siden det er så vannskelig å få tak i cvhf/hfa 18. Bruker en nad 165 bee som forforsterker å crown te effekt. Vil ikke det funke greit?
Sist endret av I_Love_Music; 21. august 2017 kl. 00:13.
Finnes en del crown forsterkere, men du trenger en med ledig kanal(er) til sub og filter om du ikke alt har det i preamp.

Vil tro den liker 500+ watt pr sub
500W er oppskriften på å brenne opp CVA-118 første helga.

http://www.cerwinvega.com/pro-audio/...r/cva-118.html
Sitat av Yalla Vis innlegg
500W er oppskriften på å brenne opp CVA-118 første helga.

http://www.cerwinvega.com/pro-audio/...r/cva-118.html
Vis hele sitatet...
Det er sjeldent effekten i seg selv som knekker høyttalere. Det er klippingen som ofte tar dem. Veldig forenklet kan du spille høyere uten klipping med større forsterker enn med en liten. Klarer du begrense volumet så overlever nok høyttalerne en kraftig forsterker. Med følg med på lydnivå og kvalitet. En hører som regel når grensene presses og da får en vri litt tilbake.
Sant, men cva 118 er jo ein subwoofer, den har jo sinn egen strømkilde å trenger bare signal fra forsterker?
Sist endret av I_Love_Music; 21. august 2017 kl. 07:20.
Sant det, jeg som tenkte det var den passive først. Den trenger kun signal.
Så jeg kobler bare cva 118 til nad forforsterkeren sin subutgang?
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Det er sjeldent effekten i seg selv som knekker høyttalere. Det er klippingen som ofte tar dem. Veldig forenklet kan du spille høyere uten klipping med større forsterker enn med en liten. Klarer du begrense volumet så overlever nok høyttalerne en kraftig forsterker. Med følg med på lydnivå og kvalitet. En hører som regel når grensene presses og da får en vri litt tilbake.
Vis hele sitatet...
Excactly. Men nå bomma jeg jo grovt da den er aktiv så da utgår det.

Sitat av I_Love_Music Vis innlegg
Så jeg kobler bare cva 118 til nad forforsterkeren sin subutgang?
Vis hele sitatet...
Du finner manual på linken jeg la ut.

De fleste aktive subber har link ut med deling til topper. Så da kobler du signal fra NAD > Sub > Topp. Med forbehold så sjekk manual.