Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4297
Hei, trenger hjelp når microsoft ikke klarer å ta telefonen og spotify er håpløse til å hjelpe.

Kjøpte meg ny forsterker i dag med innebygd bluetooth, jeg får koblet til forsterkeren til min cat s40 android version lolipop 4.1 men lyden på spotify er veldig lav det var den også når jeg koblet den til på den gamle forsterkeren via aux. Lyden på youtube er bra.

Har windows 10 på pcen hvor jeg får meldingen " cannot connect, please try again" har prøvd alt i denne videon. har også en gammel windows telefon med windows 10, lumia 650 som får samme meldingen som pcen.

Jeg hadde vært fornøyd hvis jeg hadde fått normal lyd på cat s40 via spotify, eller hadde fått bluetooth til å funke på windows 10.

Er det noen som vet hva disse idiotene har gjort som gjør at ting ikke virker som de skal?

Si ifra hvis jeg skal komme med flere opplysninger, setter veldig pris på hjelp da jeg har brukt over 20 tusen på nytt anlegg nå og småting gjør at jeg ikke får brukt det skikkelig, så jeg er igrunn ganske lei og irritert på disse store selskapene som ikke klarer å få ting til å virke som de skal.
Sitat av beets Vis innlegg
Hei, trenger hjelp når microsoft ikke klarer å ta telefonen og spotify er håpløse til å hjelpe.

Kjøpte meg ny forsterker i dag med innebygd bluetooth, jeg får koblet til forsterkeren til min cat s40 android version lolipop 4.1 men lyden på spotify er veldig lav det var den også når jeg koblet den til på den gamle forsterkeren via aux. Lyden på youtube er bra.

Har windows 10 på pcen hvor jeg får meldingen " cannot connect, please try again" har prøvd alt i denne videon. har også en gammel windows telefon med windows 10, lumia 650 som får samme meldingen som pcen.

Jeg hadde vært fornøyd hvis jeg hadde fått normal lyd på cat s40 via spotify, eller hadde fått bluetooth til å funke på windows 10.

Er det noen som vet hva disse idiotene har gjort som gjør at ting ikke virker som de skal?

Si ifra hvis jeg skal komme med flere opplysninger, setter veldig pris på hjelp da jeg har brukt over 20 tusen på nytt anlegg nå og småting gjør at jeg ikke får brukt det skikkelig, så jeg er igrunn ganske lei og irritert på disse store selskapene som ikke klarer å få ting til å virke som de skal.
Vis hele sitatet...
LOL prøv og pust da, det hjelper ikke å rage.

Kan du ikke fortelle litt om hvordan du vil koble til, er det med bluetooth fra telefonen til forsterkeren eller er det ok med spotify på PCen som kobles til forsterker med HDMI f.eks?
Hvilken forsterker har du kjøpt deg?
En basic ting du sikkert har tenkt på er at når du kobler en android enhet til forsterkeren med bluetooth må du sett opp volumet på android enheten også. Trykk opp bare på volumknappen på telefonen så vil volumet bli høyere.

Selv om pcen din har Win 10 må du se litt på maskinvaren i pcen, hvilken versjon av bluetooth er det og hva støtter den. Støtter ikke forsterker wifi?
Trådstarter
83 2
Skal prøve så godt jeg kan 8) .

Tanken var å kunne spille av musikk via bluetooth, vil helst ha oppsettet mest mulig kabelløst. Får jeg bluetoothen på pcen til å fungere er jeg fornøyd med det, får jeg spotify på cat s40 til å spille av på normalt volum er jeg fornøyd med det.

Med den gamle forsterkeren spilte jeg av samme sang på spotify via aux på både pcen og mobilen og det var kun på mobilen lyden av lav, spilte jeg av samme sang på youtube ( 2 videoer av samme sang) så spilte begge enheten lyden like høyt.

Nad c388 er forsterkeren jeg har.
Realtek bluetooth 4.0 adapter.

Volumet på mobilen er maks, eq i spotify er av har også formatert telefonen i håp om at det fikset problemet.
Sist endret av beets; 3. juli 2017 kl. 12:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ser forsterkeren har noen begrensinger med tradisjonell bluetooth, NAD vil gjerne du skal MDC moduler har du kjøpt det?
Trådstarter
83 2
Fillern, nei har ikke MDC muduler.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Tipper problemet ligger i telefonen din. Har du mulighet til å prøve med f.eks en samsung galaxy eller iphone? S40 er jo ikke akkurat beregnet som en multimedia-telefon, så kan tenkes at de har valgt en billig løsning på lydkortet.
Eventuelt kan det rett og slett være spotify som har en eller annen piss-funksjon som begrenser lyden. Hva skjer hvis du spiller av en .mp3 du har lagret på telefonen via den innebygde musikkspilleren?
Trådstarter
83 2
Har ikke en annen telefon som jeg kan bruke i nærheten, får lånt en Samsung galaxy s6 etterhvert så skal prøve med den å høre om det blir bedre. Lastet ned samme sang jeg har testet med tidligere på youtube å den spilte mye høyere på musikkspilleren som er på telefonen i fra før av, Rare greier.
Jeg bruker selv wifi, det gjør det veldig enkelt og bruke spotify mm. siden alt ligger på samme nettverk. Men som sagt det er begrenset blåtann på NAD siden de ønsker helst du skal utvide og kjøpe MDC til den.
Trådstarter
83 2
Ikke overraskende at de vil ha enda mere penger, mulig jeg prøver diverese bluetooth adapter fra elektrokjeder nede i byen så jeg får det til å fungere for en rimligere penge enn mdc modul. Skal uansett prøve en galaxy s6 etterhvert for å se om denne spiller av lyd på normalt vis.
Takk for alle svar, er det flere ting jeg kan prøve så si i fra, vil gjerne få brukt det nye anlegget slik jeg hadde planlagt det på rimeligst mulig måte.
Hva med å prøve en Chromecast Audio?
Trådstarter
83 2
Den så snedig ut, skal vurderes hvis galaxy'n ikke gir normal lyd.
Kanskje du/noen vet om chromecast kan settes opp slik at den er koblet til pc'en og spiller av via spotify å at jeg kan sitte i sofaen med telefonen og styre spotify på pcen via telefonen? Da med tanke på at koblingen direkte fra telefonen hittil har gitt lite lyd.
Jeg har lest litt på det og jeg ender opp med at jeg tror du må justere opp volumet på selve telefonen. Dette fordi når du sender på aptX-protokollen som NAD støtter kan du justere volum på mobilen også. (var usikker på om det var MDC eller den innebygde blåtannverken som støttet aptX, men det støttes så ingen problem)
Realtek bluetooth 4.0 adapter har hatt en del problemer med win 10, det finnes en del løsninger på nette som kan fikse det.
Trådstarter
83 2
beklager til alle, men det virker som at det er jeg som er idioten. skrudde av ' normalize voulume for every track' eller noe sånt og det virker som om at volumet ble ganske greit etter det. skal lese meg opp på problemet med realtek blåtann og windows 10, takk og beklager for dummheten min >: |