Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2891
Homemade Retard
zeicko's Avatar
ja du leste rett 900D !

er sikkert gammelt nytt for noen her inne men, ikke alle har hørt om det vil jeg tro,

så til saken, corsair jobber tydeligvis med 900D.

trykk for større bilde
http://bildr.no/thumb/1353993.jpeg

som man kan se på bildet, om det er korrekt, så er det plass til 15stk hdd/ssd
og 10 pci-e slots,

dette blir gigantiskt, og skal garantert "utkonkurere" cosmos 2.

håper corsair optimaliserer dette for vannkjøling !

diskuter og kom med nye ting jeg ikke har fått med meg

fant litt mer.
Extra large full tower
Motherboard format: ATX, E-ATX, XL-ATX, HP-ATX
HDD/SSD position: supports 15
Simultaneously support for two 480mm, two 360mm water cooling radiators
Front I/O panel
Headphone port
Microphone port
Four USB 3.0 ports
Two USB 2.0 ports
Sist endret av zeicko; 29. desember 2012 kl. 07:33.
Den var voldsom. Da er det vel bare Cuben til LianLi som er større? Cuben holder inntil 30 disker.
Men bør ta en stund å fylle alle 15 diskene i 900D.

http://ebay.mi6.nu/lianlicube/back.jpg
Sist endret av random67489; 29. desember 2012 kl. 07:37.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
leste mye om oktober, kanske det skulle slippes samtidig som h100i,

den blir ikke ekstremt mye større en 800D
800D er (609mm X 609mm X 229 mm)
900D er (655mm X 694mm X 251 mm)
mer ingenting er bekreftet enda

mest spent på prisen, 800D Ligger enda på rundt 2000,- etter 3 år på markedet
Sist endret av zeicko; 29. desember 2012 kl. 07:41.
Ikke Værst På PC
Sitat av zeicko Vis innlegg
leste mye om oktober, kanske det skulle slippes samtidig som h100i,

den blir ikke ekstremt mye større en 800D
800D er (609mm X 609mm X 229 mm)
900D er (655mm X 694mm X 251 mm)
mer ingenting er bekreftet enda

mest spent på prisen, 800D Ligger enda på rundt 2000,- etter 3 år på markedet
Vis hele sitatet...
H100i er vel sluppet?
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
H100i er vel sluppet?
Vis hele sitatet...
Ja. men om kabinettet var planlagt til salg samtidig kanske.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Å faen. Enda mer gulvplass slukende kabinett.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
vannkjøling, 3 disker og cd-rom i miditower funker fint det å (:
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lima Vis innlegg
vannkjøling, 3 disker og cd-rom i miditower funker fint det å (:
Vis hele sitatet...
bigger is better, men ikke om man faktisk flytter på kassa, har 800D hater og flytte den, :P
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av zeicko Vis innlegg
bigger is better, men ikke om man faktisk flytter på kassa, har 800D hater og flytte den, :P
Vis hele sitatet...
nonononono Less is more!

Jeg personlig mener at jo mer du får stappa inn i en liten plass, jo kulere blir det

ser bare teit ut om man har masse ledig plass inni et kabinett.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
nonononono Less is more!

Jeg personlig mener at jo mer du får stappa inn i en liten plass, jo kulere blir det

ser bare teit ut om man har masse ledig plass inni et kabinett.
Vis hele sitatet...
er jo forskjell på løsninger

middels/dårlig løsning
http://bildr.no/thumb/1354791.jpeg

god/bra løsning
http://bildr.no/thumb/1354793.jpeg

men det er jo min mening, alle er forskjellige, og det er jo akkurat derfor vi har så mange løsninger/meninger
H100 og luftkjølte skjermkort i 800D, veldig godt gjennomtenkt!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
H100 og luftkjølte skjermkort i 800D, veldig godt gjennomtenkt!
Vis hele sitatet...
er vel faktisk den løsningen som passer best i et 800D, da det ikke har plass til all verdens vannkjøling og er helt horriblet til rein luftkjøling

og for dere som ikke har skjønt det ennå, nei 800D er ikke et bra kabinett

Det er ENORMT, men har fortsatt ikke plass,
kun plass til 6 hdd'er? latterlig lite for den størrelsen.
Det har ikke 8 expantionslots. så 4 skjermkort(2slots) er det ikke plass til, Det går ikke en 60mm radiator med push pull i toppen.
Det er bare plass til 2 radiatorer på totalt 480mm, noe som er latterlig lite i et så stort kabinett.
kabinettet har negativt lufttryk, da alle viftene med untak av 2 blåser utover, så det vil bygge seg opp et tykt lag av støv inni maskinen.
Siden det er så få intake vifter gjør dette også at kabinettet ikke einer seg til luftkjøling, da du får veldig liten airflow i kabinettet.

Så hva de har brukt plassen på i et 800d det klarer jeg rett og slett ikke skjønne, spesielt når man ser på feks 810 fra nzxt.
Eller, jeg ser en ting... 5x 5,25" bayer, men hvem pokker bruker så mange?


Håper corsair inser dette med 900D og lager noe som faktisk er bra
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
er vel faktisk den løsningen som passer best i et 800D, da det ikke har plass til all verdens vannkjøling og er helt horriblet til rein luftkjøling

og for dere som ikke har skjønt det ennå, nei 800D er ikke et bra kabinett

Det er ENORMT, men har fortsatt ikke plass,
kun plass til 6 hdd'er? latterlig lite for den størrelsen.
Det har ikke 8 expantionslots. så 4 skjermkort(2slots) er det ikke plass til, Det går ikke en 60mm radiator med push pull i toppen.
Det er bare plass til 2 radiatorer på totalt 480mm, noe som er latterlig lite i et så stort kabinett.
kabinettet har negativt lufttryk, da alle viftene med untak av 2 blåser utover, så det vil bygge seg opp et tykt lag av støv inni maskinen.
Siden det er så få intake vifter gjør dette også at kabinettet ikke einer seg til luftkjøling, da du får veldig liten airflow i kabinettet.

Så hva de har brukt plassen på i et 800d det klarer jeg rett og slett ikke skjønne, spesielt når man ser på feks 810 fra nzxt.
Eller, jeg ser en ting... 5x 5,25" bayer, men hvem pokker bruker så mange?


Håper corsair inser dette med 900D og lager noe som faktisk er bra
Vis hele sitatet...
Dette er jeg enig med. Men det var jo det første kabinettet til corsair. Så om de bruker erfaringen de har så kan det bli en suksess. Men det er vanskelig og finne balansen nellom luft og vannkjøling. men 800D passer egentlig ikke til noen av delene uten modifikasjoner.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
er vel faktisk den løsningen som passer best i et 800D, da det ikke har plass til all verdens vannkjøling og er helt horriblet til rein luftkjøling

og for dere som ikke har skjønt det ennå, nei 800D er ikke et bra kabinett

Det er ENORMT, men har fortsatt ikke plass,
kun plass til 6 hdd'er? latterlig lite for den størrelsen.
Det har ikke 8 expantionslots. så 4 skjermkort(2slots) er det ikke plass til, Det går ikke en 60mm radiator med push pull i toppen.
Det er bare plass til 2 radiatorer på totalt 480mm, noe som er latterlig lite i et så stort kabinett.
kabinettet har negativt lufttryk, da alle viftene med untak av 2 blåser utover, så det vil bygge seg opp et tykt lag av støv inni maskinen.
Siden det er så få intake vifter gjør dette også at kabinettet ikke einer seg til luftkjøling, da du får veldig liten airflow i kabinettet.

Så hva de har brukt plassen på i et 800d det klarer jeg rett og slett ikke skjønne, spesielt når man ser på feks 810 fra nzxt.
Eller, jeg ser en ting... 5x 5,25" bayer, men hvem pokker bruker så mange?


Håper corsair inser dette med 900D og lager noe som faktisk er bra
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg planla å ha en 800D var for utseendet. Det var for 1 år siden. Kjøpte r4 istedet
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av zeicko Vis innlegg
Dette er jeg enig med. Men det var jo det første kabinettet til corsair. Så om de bruker erfaringen de har så kan det bli en suksess. Men det er vanskelig og finne balansen nellom luft og vannkjøling. men 800D passer egentlig ikke til noen av delene uten modifikasjoner.
Vis hele sitatet...
Nzxt har laget en helt super hybrid i hvertfall i form av 810. Bra til både vann og luft
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Nzxt har laget en helt super hybrid i hvertfall i form av 810. Bra til både vann og luft
Vis hele sitatet...
Ja. Det er sant. Men med tanke på corsair sitt første forsøk. Så var det ikke bare tull. Bare de gjør det bedre denne gangen.

Jeg vet at jeg skal undersøke mye med 900d og.la andre finne feil før jeg vurderer og kjøpe det. Men har sikla på nzxt.. Og r4
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av zeicko Vis innlegg
Ja. Det er sant. Men med tanke på corsair sitt første forsøk. Så var det ikke bare tull. Bare de gjør det bedre denne gangen.

Jeg vet at jeg skal undersøke mye med 900d og.la andre finne feil før jeg vurderer og kjøpe det. Men har sikla på nzxt.. Og r4
Vis hele sitatet...
kan med 99% sikkerhet si at jeg ikke kommer til å kjøpe 900D samma hvor bra det er

Kunne ikke vert mer fornøyd med mitt R3 kabinett
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
kan med 99% sikkerhet si at jeg ikke kommer til å kjøpe 900D samma hvor bra det er

Kunne ikke vert mer fornøyd med mitt R3 kabinett
Vis hele sitatet...
ligger på rund 74% sikkerhet, men er 100% sikker på at mitt 800D skal byttes ut, når pengene strekker till
Sitat av Frufsa Vis innlegg
nonononono Less is more!

Jeg personlig mener at jo mer du får stappa inn i en liten plass, jo kulere blir det

ser bare teit ut om man har masse ledig plass inni et kabinett.
Vis hele sitatet...
Feil igjen Frufsa! Dette er en personlig smaksak. Større kabinett overlater mer plass til evt. oppgraderinger senere.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Feil igjen Frufsa! Dette er en personlig smaksak. Større kabinett overlater mer plass til evt. oppgraderinger senere.
Vis hele sitatet...
Feil igjen? Det var hans mening. Ikke din.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Feil igjen Frufsa! Dette er en personlig smaksak. Større kabinett overlater mer plass til evt. oppgraderinger senere.
Vis hele sitatet...
jeg sa jo at det var en personlig sak jo -.-

jeg synets det er mye bedre å utnytte plassen bra, en å bare ha masse tom rom man ikke bruker til noe.

Så det er ikke FEIL at noen forteller hva man liker?
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av watchman Vis innlegg
Feil igjen Frufsa! Dette er en personlig smaksak. Større kabinett overlater mer plass til evt. oppgraderinger senere.
Vis hele sitatet...
er jo bedre og kjøpe deler som er kraftigere, enn flere mindre kraftige, feks 1 stk gtx680 er bedre en 2 stk 580, det er min logikk, da slipper du også og kjøpe ny psu om du har for liten siden de fleste ikke tenker på psu når de bygger pc.
Sitat av watchman Vis innlegg
Feil igjen Frufsa! Dette er en personlig smaksak. Større kabinett overlater mer plass til evt. oppgraderinger senere.
Vis hele sitatet...
Hvis det er en personlig smaksak, så er det vel ikke noe feil i hva Frufsa skrev? Det er jo hans personlige mening, og er derfor ikke noe som kan kalles for feil?
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Feil igjen? Det var hans mening. Ikke din.
Vis hele sitatet...
Det var en påpekning om at det trenger ikke være slik som han sa, skjønner dere er venner.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Det var en påpekning om at det trenger ikke være slik som han sa, skjønner dere er venner.
Vis hele sitatet...
Det har ikke noe med saken å gjøre. Det han sa var det han mente. Han bestemte ikke at det var sånn det skulle være. -.-
▼ ... over en uke senere ... ▼
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
linustechtips la ut en video om 900D http://www.youtube.com/watch?v=_0Q7xF07_eg er med skapern av 800D

350 dollar for kassa i statene, minst 2500 kr i norge altså
Sist endret av zeicko; 8. januar 2013 kl. 16:45.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg hadde kjøpt den. Jævlig bra til vannkjøling
Tror det blir et kjøp i løpet av året med full vannkjøling 670 SLI, blir selvfølgelig buildlog på freak
Vet ihvertfall om ett 800D som blir lagt ut for salg snart for å si det sånn
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av freeaak Vis innlegg
Vet ihvertfall om ett 800D som blir lagt ut for salg snart for å si det sånn
Vis hele sitatet...
:O. Det tenkte jeg ikke på...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da var det klart for forhåndsbestilling hos Dustin.

http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker
Sist endret av freeaak; 23. januar 2013 kl. 22:09.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Da har jeg hentet 900D'et mitt på Posten
SPOILER ALERT! Vis spoiler
http://gyazo.com/83e4eb39b34c9e817bdd2f71b2cfe805.png

http://gyazo.com/9b8ff0f97aef63a16e104732c9d22bdf.png
Sist endret av freeaak; 15. juni 2013 kl. 02:13.