Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 733
Hei!

Vi er tre kompiser som tenker å bestille denne turen:
http://www.gadventures.com/trips/ind...ery/ATID/2012/

Lest litt på nettet, men det er så mye forskjellige svar. Lurte på om noen her har vært i et av disse stedene, og som vet om det er en bra tid å reise på fra 14. mai til 22. juni? Er det mye regn på denne tiden?

Vi er så utrolig usikre på om vi skal gå for dette eller ikke, så om dere har noen erfaringer fra thailand, kambodsja, laos og vietnam så hadde vi satt stor pris på det!

takker for svar!
Har vært i alle disse landene utenom Vietnam som vi ikke fikk tid til; Vil sterkt anbefale at dere tar turen utenom noe reisebyrå; Det er (var iallefall for meg når jeg var der) meget befriende å kunne se selv hvor lenge man blir hver plass.

Likte meg definitivt best i Laos - folka der var mye hyggeligere enn i f.eks Thailand, der det virka som folket var mer kynisk og bare ute etter penga dine. Anbefaler sterkt å dra innom vang-vieng å tube. Selv om det er blitt litt "turistifisert" av masse britiske og israelske turister. Hører også mye bra om Nord-Laos, selv om jeg ikke selv fikk tid å dra dit, så skal visstnok det være veldig spennende å dra på trekking der.

I Laos leide vi oss noen mopeder å kjørte rundt på landsbygda, var veldig flott opplevelse
Kambodsja er også et veldig flott land, som dere kan bruke mye tid i.
Trådstarter
65 2
Men er Mai-Juni en bra tid å reise på? Lest litt om at det er starten på regnsesongen der, er det veldig mye regn da, vet du det?
Mai-Juni er nok rett før regnsesongen, den begynner vel rundt august/september. Så det er nok varmt i mai-juni vil jeg tro - skal nok ikke være så mye regn da..