Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1436
Hei!

Jeg har Noctua NH-L9a som CPU kjøler: http://www.komplett.no/product/770814?noredirect=true

Har tenkt å sette inn ny CPU jeg har liggende og overklokke den til 4,5 ghz. Snakker om denne: AMD FX-8350 Black Edition.

Før jeg gjør noe som helst tenkte jeg å høre om noen har noen ide her om kjøleren vil være god nok til å takle dette? Jeg mener nemlig å ha hørt at 8350 er varm som et bål
Sist endret av pettersent; 17. august 2017 kl. 12:51.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Det er vell bare å prøve hvis du allerede har begge komponentene?
Trenger du mer kjøling kjøper du en bedre kjøler.

Er litt forskjellig hva folk skriver om overclocking og varme, men ser mange kommer opp i 4,4-4,6Ghz med en Hyper 212 Evo og ligger på 50-55C under load.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Tror det vil fungere helt greit.
Det hele kommer an på hvor lav vcore du kan presse den ned i, lavere betyr mindre varmeutvikling. Mange ganger er det nok å gå ned 1-200 Hz(fra en allerede høy klokk) for å minke vcore betraktelig.
NHl9 er jo slim-kjøleren til Nocuta, dersom du har plass ville jeg montert 2 vifter på kjøleren i push/pull konfigurasjon. Da får du raskt fjernet varmen fra kjøleribben.
Sist endret av Fleff; 17. august 2017 kl. 23:30.