Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1445
Er det noen butikk-kjeder som selger "ferdige" sykkelhjul, altså selve hjulet med både slange og dekk satt på?

Jeg er så lei av å kjøpe delene separat og sette dem sammen, har ofte brent meg på at jeg gjør en liten ukjent feil under prossessen, og slangen punger med en gang. Service er dessuten dyrt.
Beklager at jeg er han der, men det er nok billigere og enklere å lære deg å gjøre det riktig selv. Hvordan er det du gjør det nå?

Uansett så kan det godt hende at g-sport gjør dette for deg gratis eller for en liten slump penger.
Jeg har fulgt youtube videoer, til punkt og prikke. Tar litt luft inn i slangen, sjekker at det ikke er noe rusk og rask i hjulet, setter på slangen, så dekket, osv. Vet ikke helt hva jeg gjør feil..
Har du kjøpt nytt hjul i det siste?

Ellers er denne guiden å anbefale.
Nei, selve hjulene er gamle, men jeg går alltid noen runder over med klut hver gang jeg tar av dekket og slangen, for å sikre at det ikke er glasskår e.l. der.

God video. Det er likevel noe jeg har gjort feil tidligere, men er ikke helt sikker på hva..
Sist endret av LadyLiberty; 8. juli 2015 kl. 00:04.
Hvordan hjul er du på utkikk etter? (bruk)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eventuelt stikk innom ei sykkelsjappe og få dei til å fikse det. Det tar ikkje spesielt mange minutta å fikse for ein som kan det, så du betaler ikkje spesielt mykje for det.
Bare et vanlig hjul, husker ikke dimensjonene o.l. akkurat nå.
Ta å vreng hjulet, det tar litt arbeid, så kjenner du på innsiden, sleit med det samme selv, viste seg at en av ståltrådene inni dekke hadde røket og at den stakk ut, jeg måtte kjenne med hånda siden jeg klarte så vidt å se den med øyna. Etter at jeg bytta dekket stoppa problemet.
Sist endret av Ekvivokk; 8. juli 2015 kl. 02:20.
Du skal ikke bare begynne å kjøpe lamper med ferdig monterte lyspærer også, da? Veldig praktisk. Hver gang pæra går, så kjøper du bare en ny lampe. Så sparer du de kronene det ville kostet å få en servicemann til å komme og skru den inn for deg. Siden du tenker økonomi, altså.

Alternativt, så kan du sette av tjue minutter til å virkelig gjennomgå prosessen, og undersøke de tre enkle gjenstandene du forsøker å sette sammen. Hvis du investerer den tiden, virkelig forsøker å feilsøke alle deler og ledd i prosessen men allikevel kommer til kort, så bør du kanskje heller vurdere en trehjulssykkel. Dette er nemlig et Donald Duck-problem. No offence. Jeg har troen på at du får det til. Står nok mer på innsats og vilje enn på evner, får vi håpe
Du har nok kanskje rett, jeg er litt utålmodig og har en tendens til å slenge ting i veggen og forbanne de dumme oppfinnerne når det ikke er så intuitivt.
Hey, vi kan alle kjenne oss igjen i det =) Selv er jeg godt over gjennomsnittlig rolig og kontrollert, men dingser som går i stykker med en gang, eller rett og slett er dårlig konstruert, kan gjøre meg helt rød i toppen. Desto kjipere å finne ut etterpå at var en selv som ødela den, fordi man ikke gadd å sette seg inn i hvordan den virket før man tok den i bruk.

Har du ordentlige verktøy for å ta av dekket? Dekkspaker kalles det. Gjør jobben mye lettere.
Jeg bruker teskjeer med flatt håndtak hvis jeg ikke har dekkspaker, går greit da også Men ta å sjekk ut innsiden nøye.
Sjekk også at gummireima rundt felgen er hel. Denne skal beskytte slangen mot spilene. http://www.biltema.no/no/Fritid/Sykl...nd-2000017933/