Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2210
jeg skal reise til usa i påsken og skal være der rundt en uke. problemet er at jeg har to forelegg (ikke forenklet) for graffiti, vil dette bli ett problem for en såpass kort tur? skal bare på ferie

takk for svar
Har du registrert deg i ESTA og fått godkjent VWP? Viss ikke klikk deg inn hit og følg stegene. Får du det godkjent vil jeg ikke tro du får noen problemer. Er du i tvil om du kommer til å få det godkjent bør du la være å kjøpe billetter før du har registrert deg og fått søknaden godkjent.
Sist endret av Tjodleif; 13. januar 2012 kl. 20:54. Grunn: leif
Det bør du undersøke før du reiser, kjedelig å bli nektet der borte og satt på flyet hjem igjen.
USA har IKKE tilgang til norske rulleblad har jeg hørt.
Så lenge du har kommet deg ut av Norge og sitter på flyet på vei til USA er du sikker så vidt jeg vet da de ikke kan hente opp rulleblad som er lokalisert i Norge. Omfattende prosess før du sitter på flyet, så det må være der du blir stoppet iallefall.
Har klart å komme til usa selv om jeg hadde en del forelegg uten problem. Jeg tror de ser etter narkotika eller alvorlig kriminalitet på rullebladet ditt.

Hvis det er godkjent på esta søknaden din så får du lov å reise.

Hvis det er ikke godkjent så kan du ringe den Amerikanske ambassaden

Du fikk 2 forelegg for graffiti? Så en gang på kriminalitet avdelingen på www.ung.no og der sto hvis du blir tatt for graffiti så får du ikke lov å reise til USA for noen år siden. Lurker ikke mer på ung.no nå lenger, men skal sjekke om det står der fortsatt.
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Så lenge du har kommet deg ut av Norge og sitter på flyet på vei til USA er du sikker så vidt jeg vet da de ikke kan hente opp rulleblad som er lokalisert i Norge. Omfattende prosess før du sitter på flyet, så det må være der du blir stoppet iallefall.
Vis hele sitatet...
Du kan fortsatt bli stoppet på grensen i USA og nektet innreise om de har noen som helst grunn til å tro at du har oppgitt feil opplysninger.

Sitat av sondbjo Vis innlegg
USA har IKKE tilgang til norske rulleblad har jeg hørt.
Vis hele sitatet...
Ikke direkte, men de kan kreve at politiattest fra deg om de ønsker.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Tjodleif Vis innlegg
Du kan fortsatt bli stoppet på grensen i USA og nektet innreise om de har noen som helst grunn til å tro at du har oppgitt feil opplysninger.



Ikke direkte, men de kan kreve at politiattest fra deg om de ønsker.
Vis hele sitatet...
Blir litt sent når man står i USA. Jeg hørte med politi direktoratet om dette. De fortalte meg at selv om det var et sammarbeid mellom amerikanske og norske politi myndigheter så har dem fremdeles ikke noe "sugerør" inni det norsk strafferegisteret. Skal dem ha info må dem be om den.
Du er ikke i USA før du har passert immigrasjon/passkontroll på f.eks. flyplassen.

I 2008 reiste jeg med noen kollegaer til USA, og en av de ble nektet innreise av immigrasjonsoffiseren. Selv med visum utstedt på ambassaden i Oslo ble han sendt hjem med første fly. Han fikk ikke noen god forklaring på hvorfor, bare at offiseren ikke hadde tiltro til opplysningene min kollega oppga i kontrollen.
Sitat av aero77 Vis innlegg
Blir litt sent når man står i USA. Jeg hørte med politi direktoratet om dette. De fortalte meg at selv om det var et sammarbeid mellom amerikanske og norske politi myndigheter så har dem fremdeles ikke noe "sugerør" inni det norsk strafferegisteret. Skal dem ha info må dem be om den.
Vis hele sitatet...
Ja de må be om informasjonen, det har jeg poengtert klart tidligere. De kan også ombestemme seg i siste sekund, selv når du har gått av flyet og står med bagasjen i handa og venter i passkontrollen.

Sitat av http://norway.usembassy.gov/estafaq.html
If I receive authorization to travel, does that mean I can enter the country?

Approval only authorizes a traveler to board an air or sea carrier (plane or boat) to the United States under the Visa Waiver Program; it does not guarantee entry.

That decision can only be made by the immigration official at the Port of Entry in the same way that travelers currently entering the U.S. with a visa are subject to inspection.
Vis hele sitatet...
jeg har en prikk på røyking av hasj. er det noen mulighet for at jeg kan komme inn til usa?
Sitat av CharlesKakebake Vis innlegg
jeg har en prikk på røyking av hasj. er det noen mulighet for at jeg kan komme inn til usa?
Vis hele sitatet...
Burde i utgangspunktet ikke være noe problem, men hvis det får deg til og føle deg tryggere kan du dra til den amerikanske ambassade i Oslo og få et visum, sånn helt i tilfelle de skulle finne noe.
Vaktene på flyplassene i USA er syke, di stiller deg mangen spørsmål og er trent opp til og se på folk om di lyver, så er ikke vits og komme til usa og satse på og lyge på flyplassen vertfall.