Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1555
Hei. Er det noen Freak's som har vert i latvia noen gang? Jeg og 4 kompiser reiser til Riga på torsdag!

Vi reiser ned til Riga pga flybillettene som kostet oss 200 kr hver vei Vi har lest veldig mye om latvia på nettet, men det er ingen som annbefaler direkte hoteller eller barer/utesteder/strippebarer.

Har lest det at man skal passe seg for og vere beruset ute etter kl 23, og strippebarer bør man ikke oppsøke.

Er på jakt etter billigt hotell som tåler litt håijing og sånt Og tar gjerne i mot gode tips til utesteder og andre ting som anbefales der nede

Mvh Eliasen
Har tidligere vært her: Reval Hotel Elizabete

Kjempedigg hotell, akkurat passe sentralt. Var her i ca 2-3 dager med jobben, så har ingen anelse om hva rommene kostet. (Hotellet var nyåpnet i fjor om jeg husker rett).

Husker ikke navn, men i Riga er det 3 enormt store Zeppelin hangarer som innvendig er omgjort til markedsplasser. En for mat(Stort sett kjøtt), en for klær og en for "div". Anbefaler og stikke en tur innom! Noen lokale burde kunne veien :-)

Hopp samtidig på en "hop on hop off" turistbuss og bli med rundt og se diverse Sovjet minnesmerker. Mener det også er et okkupasjonsmuseum som er verdt og stikke innom.

Kart

OBS: Taxisjåfører prøver som regel alltid og anbefale steder/strippebuler/"Massasje"studioer som dere burde stikke innom.
Det er fordi de får betalt penger svart av stedet, og du burde ikke høre på sjåførens anbefalninger på dette punktet.
Kan fort ende opp i en uønsket situasjon.

(Over ett år siden jeg var der, og siden det var en jobb-tur ble det ikke mye turistgreier gitt)
Sist endret av MagicalTrevor; 11. mai 2010 kl. 12:16.
de der hangarene er jævlig store, men skal være en del tyveri der. selv om jeg ikke "mistet" noe der.

også er det et stort krigsmuseeum der, jeg vet ikke om du er intresert i sånt, men.
mye gamle våpen var det der ihvertfal.
Var i Latvia midt under finanskrisen. Dro sammen med noen venner for å besøke noen som vi ble kjent med i Norge. De bodde riktignok ikke i Riga, men vi hadde det moro. Veldig billig drikke og generelt alt annet også.

Hva kan jeg si? Hasj er lett og skaffe og er etter min erfaring langt bedre enn hva man får på gata i Norge (betyr kanskje ikke noe for deg da, I dunno). Drar du på klubber kan du forvente deg gammel liste popp i retning macarena. Vet ikke hvordan situasjonen er nå, men da jeg var der var de fleste politibiler ubrukt da bensin var noe politiet der nede ikke kunne ta seg råd til.

Legger til at du må for all del unngå å kalle en latvier for "orla" (betyr russiske hore eller noe), da mange latviere sterkt missliker alle russerne som har bosatt seg i landet da den kalde krigen var over. Det er ikke spøk, tro meg..

Edit; var aldri på noen fyllekule i Riga, men der vi var fikk vi ikke problemer med å rave rundt midt på natta helt kanon.
Sist endret av pannekake2k; 12. mai 2010 kl. 16:21.