Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1657
Har prøvd emma to ganger til nå, to dager på rad. Jeg merket ikke noe nedtur etter noen av gangene jeg har prøvd det og lurer på om dette er noe som kommer etterhvert som man har trippa en god del, og om dette skjer raskere ved hyppig bruk? Sånn som jeg har forstått det tapper mdma hjernen for serotonin i hver en tripp, noe som i utgangspunktet skal gi en nedtur etterpå, men jeg ikke har fått noe nedtur selv om jeg har gjort det to dager på rad. Har fått litt forklaring på hvordan dette funker men skjønner fortsatt ikke helt, for sånn jeg ser på det har det ikke noe å si så lenge jeg ikke får noen nedtur og føler meg bra dagen etterpå. Kan noen opplyse meg om dette er tilfellet eller om jeg tar totalt feil. Takk!
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke ta MDMA ofte. Spesielt ikke flere dager på rad. Ideelt bør det gå flere måneder mellom hver gang du tar det. Dette er først og fremst fordi kroppen og hjernen trenger tilstrekkelig med restitusjon fra gang til gang, men også fordi risikoen for overdose kan øke.
Siden du aldri har tatt mdma før vil kanskje 2 dager på rad ikke gjøre for mye skade, men du bør absolutt ikke fortsette med så hyppig bruk. Det er anbefalt å vente 1-2 mnd mellom hver gang du tar det. Det er også viktig å ta riktig dose som vil være rundt din kroppsvekt x 1.5.
Trådstarter
17 3
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke ta MDMA ofte. Spesielt ikke flere dager på rad. Ideelt bør det gå flere måneder mellom hver gang du tar det. Dette er først og fremst fordi kroppen og hjernen trenger tilstrekkelig med restitusjon fra gang til gang, men også fordi risikoen for overdose kan øke.
Vis hele sitatet...
Så det du påstår er at serotonin nivåene svekkes selv om jeg ikke opplever noen nedtur i etterkant?
Sitat av daniel1000 Vis innlegg
Så det du påstår er at serotonin nivåene svekkes selv om jeg ikke opplever noen nedtur i etterkant?
Vis hele sitatet...
Ja, selv om du ikke merker noen nedtur påvirker mdma dopamin og serotonin.
Sist endret av brokkolireddik; 14. juni 2023 kl. 13:11. Grunn: Legge til tekst
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så du har tatt igår og dagen før der igjen?


Den første gangen jeg tok MDMA kroppsvekt * 0.8, var jeg hypomanisk i ca 1 mnd etterpå.

Men etter å ha tatt det 5 ganger il.a de tre siste årene kan jeg si hvordan det fungerer for meg nå:

Middels til sterk funk, nedturen er egt ikke dårlig heller, synes det er en varm og utmattende på en god måte. Men ca 3-4 dager etterpå.... Så har jeg de to siste gangene vært utrolig deppa og lei. Og tinger den at selv om man har lest det 100 ganger før, så var ihverfall jeg blind for hvor mye det hadde skylden. Man tenker liksom "jeg er forberedt på at det kan bli litt mer tøft og generelt mer irriterbar"... I realiteten er det mye verre. Det var ikke før ca. ei uke etterpå var jeg innså at wow, jeg har faktisk vært plaget med selvmordstanker uten at noenting annet skulle tilsi det.

Om det er tid, hjerne eller glede, rus er gøy, men husk at man skal betale dobbelt tilbake med renter før eller siden.

For referanse: jeg doserer 100mg fast dose uavhengig av kroppsvekt (har vært over 100 og er atm 80), så jeg har ikke "kjørt hardt". 3-9 mnd mellomrom for hver gang.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kort fortalt:

Du VIL bøte for MDMA bruken din, men det er stor sjanse for at du ikke merker hvor mye du aktivt bøtelegger for det, FØR du er ferdig med å recovere.
Man får som regel en afterglow når man ikke har tatt det mange ganger før, den gjør at det kan ta ett opp til ett par dager før nedturen kommer(hvis den kommer), men det kommer litt an på livssituasjonen din også. Har du mye å være glad for så er det mindre sannsynlig at du blir veldig påvirket av det.

Med mindre settingen er 110% perfekt så får jeg nå nedtur med engang effekten begynner siden det minner meg om bedre tider. Må bare avlyse hele turen med masse benzo og opiater slik at det ikke føles så jævlig ut.



Ugh, jeg må virkelig få livet på stell igjen.. det der hørtes veldig trist ut.
Trådstarter
17 3
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Man får som regel en afterglow når man ikke har tatt det mange ganger før, den gjør at det kan ta ett opp til ett par dager før nedturen kommer(hvis den kommer), men det kommer litt an på livssituasjonen din også. Har du mye å være glad for så er det mindre sannsynlig at du blir veldig påvirket av det.

Med mindre settingen er 110% perfekt så får jeg nå nedtur med engang effekten begynner siden det minner meg om bedre tider. Må bare avlyse hele turen med masse benzo og opiater slik at det ikke føles så jævlig ut.



Ugh, jeg må virkelig få livet på stell igjen.. det der hørtes veldig trist ut.
Vis hele sitatet...
Jeg er veldig godt forberedt på en nedtur med haugevis av hasj, og at jeg prøver å ta det i situasjoner der jeg ikke opplever mest glede under rusen, bare resten av virkningene.

Da jeg droppa sist (igår) fikk jeg akuratt den følelsen jeg beskriver jeg vil oppnå, men er redd for at siden jeg nå er forberedt på den samme rusen, at jeg heller blir glad og euforisk istedenfor overrasket og jævlig fjern som jeg ble da, noe som jeg har fått med meg fører til en ganske røff nedtur.

Skal ivei å kjøpe samme pilla om noen få stunder sammen med no top notch næs, og «vurderer» om å droppe halve idag og resten til helga, noe som jeg vet er en jævlig dårlig ide, men samtidig vil jeg på en måte kjenne på nedturen så jeg lærer hvorfor jeg burde ta pauser mellom hver trip.

Jeg undervurderer ikke nedturen jeg kan få i det hele tatt, men tipper/håper jeg ikke får det idag heller om jeg velger å droppe da jeg kommer til å ta den i en ganske kjedelig situasjon der jeg mener jeg ikke vil få noe glede ut av rusen. Og jeg synes jeg har en ganske god taktikk på å unngå en nedtur der jeg bare tenker på at rusen snart er over og jeg er tilbake til normalen, noe som fjerner en del glede, vertfall når jeg røyker den siste jointen før en pause. Om dette funker vil det jo fjerne litt av gleden under rusen noe som jeg håper kan gjøre at jeg unngår en nedtur.

Vil også legge til at da jeg var på jobb igår samtidig som jeg trippa baller, følte jeg det fjernet noe av gleden i rusen da jeg prøvde å oppføre meg ordentlig for å unngå spørsmål siden jeg vanligvis ikke er så energetisk da jeg er på jobb, så om dette kan være et tilfelle vil jeg heller spare den til jeg skal på jobb imorgen for å få lik virkning som da.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
for sånn jeg ser på det har det ikke noe å si så lenge jeg ikke får noen nedtur og føler meg bra dagen etterpå
Vis hele sitatet...
Hva vet folk som har tatt MDMA før deg uansett? Kjør på mann. Alt går bra til det ikke går bra liksom.

Det er heller ikke slik at du "føler deg deprimert og dritt" uten unntak. For meg er det mye mer subtilt enn det, og man venner seg til det på en måte. Men det endrer vanene mine. Det endrer hvordan jeg oppfører meg. Det endrer gleden jeg får ut av ting og gleden jeg tilføyer andre rundt meg. Det endrer prioriteringene mine. Det endrer motivasjonen min. Og det er først 4-5 uker etter jeg roller at jeg innser "Oi da, NÅ har jeg det bra igjen". Det tok meg en 10-15 MDMA turer før jeg fikk nok erfaring til å kjenne etter dette.

Det er jævlig vanskelig å sammenligne hvordan du føler deg nå med hvordan du følte deg i går eller en uke siden. Men det har implikasjoner på livet ditt.
Skjønner virkelig ikke helt hva du vil oppnå her, ikke få glede/eufori av rusen? Det er jo det kuleste med mdma! Hvorfor ellers ta det? Alle andre her inne snakker av egenerfaring eller bekjentes erfaring om at dette ikke er bra for hjernen å ta for ofte, og man får heller ikke no ut av å ta det for ofte. MDMA er vel kanskje d eneste stoffet utenom opiater jeg ikke har misbrukt, og det er jeg glad for. Vent til en fin sommerdag i august, helst lenger. Du oppnår ikke en dritt ved å ta det i nær fremid!
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
«vurderer» om å droppe halve idag og resten til helga, noe som jeg vet er en jævlig dårlig ide, men samtidig vil jeg på en måte kjenne på nedturen så jeg lærer hvorfor jeg burde ta pauser mellom hver trip.
Vis hele sitatet...
Du er faktisk en idiot du. Skaff heller noe ketamin eller coke (eller begge) om du er ute etter noe å bruke hver helg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av daniel1000 Vis innlegg
Jeg er veldig godt forberedt på en nedtur med haugevis av hasj, og at jeg prøver å ta det i situasjoner der jeg ikke opplever mest glede under rusen, bare resten av virkningene.

Da jeg droppa sist (igår) fikk jeg akuratt den følelsen jeg beskriver jeg vil oppnå, men er redd for at siden jeg nå er forberedt på den samme rusen, at jeg heller blir glad og euforisk istedenfor overrasket og jævlig fjern som jeg ble da, noe som jeg har fått med meg fører til en ganske røff nedtur.

Skal ivei å kjøpe samme pilla om noen få stunder sammen med no top notch næs, og «vurderer» om å droppe halve idag og resten til helga, noe som jeg vet er en jævlig dårlig ide, men samtidig vil jeg på en måte kjenne på nedturen så jeg lærer hvorfor jeg burde ta pauser mellom hver trip.

Jeg undervurderer ikke nedturen jeg kan få i det hele tatt, men tipper/håper jeg ikke får det idag heller om jeg velger å droppe da jeg kommer til å ta den i en ganske kjedelig situasjon der jeg mener jeg ikke vil få noe glede ut av rusen. Og jeg synes jeg har en ganske god taktikk på å unngå en nedtur der jeg bare tenker på at rusen snart er over og jeg er tilbake til normalen, noe som fjerner en del glede, vertfall når jeg røyker den siste jointen før en pause. Om dette funker vil det jo fjerne litt av gleden under rusen noe som jeg håper kan gjøre at jeg unngår en nedtur.

Vil også legge til at da jeg var på jobb igår samtidig som jeg trippa baller, følte jeg det fjernet noe av gleden i rusen da jeg prøvde å oppføre meg ordentlig for å unngå spørsmål siden jeg vanligvis ikke er så energetisk da jeg er på jobb, så om dette kan være et tilfelle vil jeg heller spare den til jeg skal på jobb imorgen for å få lik virkning som da.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du være forberedt på en nedtur du ikke har opplevd?

Øv deg heller på å hating liggende uten å spise de. Det virker som et større problem her
Sist endret av meaculpaUIO; 14. juni 2023 kl. 18:26.
Trådstarter
17 3
Liten update: Rulla igjen… opplevde de samme virkingene som igår på prikken. Fikk kanskje litt mood swings men regner med det var grunnet stress da jeg måtte drite noe innmarri etter jeg droppa. Det har nå gått ca 5-6 timer og jeg er fortsatt i god form fysisk og psykisk. Jeg kommer garantert til å lære av mine dumme valg en vakker dag, men jeg har sluppet unna med en tredagers roll, noe som virkelig overrasket meg.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
STOPP FØR DU MISTER MAGIEN

ta noe coke og ketamin istedet plis, når du har mista magien kommer du til å angre resten av livet ditt
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok mdma 6-7 ganger på en 2 ukers tid for noen år siden. Har aldri vært så deprimert og suicidal før, for ikke å nevne den sinnssyke depersonaliseringen som holdte på å ta fullstendig knekken på meg. Du leker med ilden her.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sånn var det til og begynne med for meg også, for over 10 år sia.
Var det en ting jeg ville gjort annerledes var det å holde fast regime hva gjelder dosering og hyppighet fra jeg begynte å eksperimentere med det.
Skylder på for lite info og research, men i retrospekt var jeg temmelig naiv. Plutselig fikk jeg en skikkelig nedtur, aldri følt på så lite mening med livet, og aldri hatt så mye negative tanker om meg selv.
Plutselig tok jeg meg i å ha suicidale tanker, og slite mer og mer sosialt, med angst og stresslidelse. Også tok det faktisk litt tid før det gikk opp for meg hva som var grunnen.
Måtte tilslutt et par år avstand til, før jeg turte røre det igjen.
Nyttårsaften var forrige anledning, og jeg gleder meg igjen til en passende sommerkveld.
Lytt til de som har vært deg i forkant, les forsking og ta vare på helsa di.
Sitat av daniel1000 Vis innlegg
Liten update: Rulla igjen… opplevde de samme virkingene som igår på prikken. Fikk kanskje litt mood swings men regner med det var grunnet stress da jeg måtte drite noe innmarri etter jeg droppa. Det har nå gått ca 5-6 timer og jeg er fortsatt i god form fysisk og psykisk. Jeg kommer garantert til å lære av mine dumme valg en vakker dag, men jeg har sluppet unna med en tredagers roll, noe som virkelig overrasket meg.
Vis hele sitatet...
"Sluppet unna"?? Det er ikke sånn at de skadene du kan få av MDMA bare oppstår rett etter turen er ferdig. Mange opplever å ikke merke på skader før lenge lenge etter, er veldig individuelt. Hvorfor mann? Bare hvorfor.
Du sitter å spiser 1/4 pille dag etter dag å tar baby doser, tror ikke du vet hvordan ordentlig mdma hitter når du har tatt alt for mye og kjeven spinner i ett sett, øya er klinkekuler, svetten renner, folk spør om du har det bra, du griper etter vann og sier du har det kjempe bra- det er mdma det.

Jeg merket ikke nedturen før etter 2 år(!) Å da traff den meg som et tog fra siden som du faen ikke så komme.
Sist endret av Drugsarebadmkey; 15. juni 2023 kl. 13:05. Grunn: Editing
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir jo heeelt på trynet sløsing detta her da Daniel.. Hvorfor prøve og fremprovosere en nedtur?
MDMA er relativt uskyldig så lenge du holder deg til de «retningslinjene» som anbefales, men trår du over den streken så blir det fort ett av de værste stoffene du kan bruke.

Du kan nesten benytte deg av hvilket som helst annet rusmiddel uten å risikere så mye som du gjør nå.

Jeg ville heller benyttet meg av amfetamin hver dag(noe jeg også gjør)i ett år fremfor å bruke MDMA flere dager på rad igjen. Det sier litt om hvor brutalt tiden etter MDMA kan være.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
STOPP FØR DU MISTER MAGIEN

ta noe coke og ketamin istedet plis, når du har mista magien kommer du til å angre resten av livet ditt
Vis hele sitatet...
Tosk