Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1651
Hei, jeg har røyka av og på i ca 6 år. Kompisen min har bestemt seg for å prøve for første gang. (Han har lest seg opp og jeg har fortalt han om både fordeler og ulemper ved å prøve) Han har aldri røyka sigg før og bare snust et par ganger. Hva vil være lureste inntaksmåte for han mtp at det er decent bønne jeg har? (Har ikke mulighet til å vape eller lage edibles)
Alternativene er div bonger (glassbong med vann, eplebong etc) eller joint med litt tobakk i. Kent white er vel siggen med minst nikotin så vidt jeg har klart å lese meg opp til. Jeg trenger ca 0.3-0.4 i en joint med den eller ca 0.15-0.2 i bong.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hverken bong eller joint kommer til å være behagelig for "virgin lungs", men kan vel nesten garantere at en joint med roasta sigg vil være enklere å dra ned i lungene kontra en bong.
Trådstarter
10 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hverken bong eller joint kommer til å være behagelig for "virgin lungs", men kan vel nesten garantere at en joint med roasta sigg vil være enklere å dra ned i lungene kontra en bong.
Vis hele sitatet...
Var det jeg også tenkte på, men sånn jeg ser det fungerer bong litt som en shot og joint føles mer som en drink. For å sammenligne, men hvis jeg da mekker jointen så sterk som jeg pleier hvor mange hits eller hvor stor del vil du anbefale? Så ikke han får helt sjokk når det kicker inn mener jeg
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SWIM420 Vis innlegg
Var det jeg også tenkte på, men sånn jeg ser det fungerer bong litt som en shot og joint føles mer som en drink. For å sammenligne, men hvis jeg da mekker jointen så sterk som jeg pleier hvor mange hits eller hvor stor del vil du anbefale? Så ikke han får helt sjokk når det kicker inn mener jeg
Vis hele sitatet...
Er så og si umulig å få trekt ned er bong trekk med virgin lungs, så det blir bare hosting, pain og waste av et hit. En joint kan han prøve et svakt trekk, vente litt mens du trekker litt, så prøve seg igjen, osv. Viktig å ikke stresse, og la han få god tid mellom trekk for å ikke irritere lungene mer enn nødvendig. Et kraftig hoste anfall er lite digg og legger en demper på gleden..
Lag en joint til han med 0.1-0.2, la han ta noen trekk for å så legge den ifra seg og se an formen.
Vil han da ha mer så kan han bare fyre den på igjen og ta ett par trekk til.

Bedre med for lite enn for mye så han ikke ender opp med å grønne ut eller slikt.
Trådstarter
10 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er så og si umulig å få trekt ned er bong trekk med virgin lungs, så det blir bare hosting, pain og waste av et hit. En joint kan han prøve et svakt trekk, vente litt mens du trekker litt, så prøve seg igjen, osv. Viktig å ikke stresse, og la han få god tid mellom trekk for å ikke irritere lungene mer enn nødvendig. Et kraftig hoste anfall er lite digg og legger en demper på gleden..
Vis hele sitatet...
Ja det er sant! Er viktig å ha vann når man røyker og noe digg te munchen etterpå
Jeg ville ærlig talt prøvd å ordne noe grønt og mekka rent. Det vil rive litt i lungene, men han slipper det kjipe nikotinsjokket han vil få siden han ikke røyker fast.
Ofte synes jeg grønt gir en mer euforisk og lattermild rus kontra hasj som gjør meg sløv og lat
Bong kommer til å vrenge lungene hans og sørge for at han aldri vil røyke igjen, hahha

Om dere kun har brunt bør dere mekke det ut i Kent White. Meget mild tobakk i forhold til f.eks Lucky rød og Petterøes
Sist endret av krystallkongen; 11. mai 2020 kl. 08:18.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SWIM420 Vis innlegg
Ja det er sant! Er viktig å ha vann når man røyker og noe digg te munchen etterpå
Vis hele sitatet...
Vann er greit ja, enda bedre er noe digg juice eller brus. Personlig liker jeg kullsyre og er "avhengig" av coca cola når jeg røyker, det gir effektiv lindring av tørr hals og fjerner den kjipe røyk smaken i munn/hals.
Anonym bruker
"Tilfreds Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser du skriver du har bønne, men grønt i joint UTEN tobakk er som å røyke luft Svir like mye som å puste, altså null (for meg vertfall)
Trådstarter
10 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser du skriver du har bønne, men grønt i joint UTEN tobakk er som å røyke luft Svir like mye som å puste, altså null (for meg vertfall)
Vis hele sitatet...
Ja er ikke lett å være kresen i disse dager. Hører om venner som blir tilbudt grammere for alt fra 250-500 så når jeg får tak i noe i det hele tatt så blir det sånn xD mest brunt jeg kjenner til her i området da (Telemark)
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sett på en kul serie ala workaholics, Wilfred, ted, southpark eller what ever floats your boat, kan godt ha lyden av og høre på noe digg musikk dere liker ved siden av men greit å ha noe å se på så han ikke begynner å tenke for mye. Dere prater normalt men da har han noe å rette oppmerksomheten mot. Mekk en svak svak joint og to trekk vente noen minutter, ett trekk vente fem minutter også evn mer men la det få sige sakte inn hos ha. Husk å ha godis og munch klar! God aften!
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Han burde forresten øve seg på å trekke sigarett og klare det først, før han begynner å vurdere å røyke hasj joint.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han burde forresten øve seg på å trekke sigarett og klare det først, før han begynner å vurdere å røyke hasj joint.
Vis hele sitatet...
God idé, så begynner han forhåpentligvis å røyke sigaretter i tillegg.
Trådstarter
10 0
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
God idé, så begynner han forhåpentligvis å røyke sigaretter i tillegg.
Vis hele sitatet...
Tviler på det men xD kjøpt inn kent White så kan jo være lurt om han tar ett trekk og ser om det faktisk går ned 🤪
Anonym bruker
"Klok Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
joint med 0,2 og en hel kent khite. mekk grundig så det blir ekstra jevnt fordelt. tenn på bra.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
God idé, så begynner han forhåpentligvis å røyke sigaretter i tillegg.
Vis hele sitatet...
Nei det får han isåfall bestemme selv, men så slipper han hvertfall å hoste ut all hasjen og få en kjip blodsprengt choke assosiasjon til å røyke hasj hvor han bare blir svimmel av høyt blodtrykk fra hostinga og begynner å noie over brystsmerter istedet for å få det chill. Det er jo ikke hasjen som er vanskelig å trekke men tobakken for de som aldri har trekt tobakk før.
Hva faen, 0,2 og en hel sigg?

Hadde gått for cirka samme mengde flis, kanskje mindre og en halv Kent White.
Da jeg var ung og aldri hadde røyket før måtte jeg legge meg ned etter et stort trekk av Silk White eller hva den nå het for et tiår siden. Det var mildeste på markedet den gangen

Tipper fyren får en bedre opplevelse av å starte rolig med minst mulig tobakk til hasjisj Husk at man kan stumpe og fyre resten senere - man må ikke finishe alt på en gang.
Sist endret av krystallkongen; 11. mai 2020 kl. 19:55.
Husker da jeg hadde lav nikotintoleranse og brukte 20 min etter trekk på hjertebank, svimmelhet og ubehag. Alle gangene jeg har bæda har vært pga nikotinen hovedsaklig, ikke cannabisen.

Vil foreslå at dere røyker litt reint på en liten pipe, uten å blande inn nikotin. Det er distraherende fra cannabisrusen når man ikke er vandt til det, og vil bare øke sjangsen for at det ikke blir like behagelig.
Sist endret av Alzo88; 11. mai 2020 kl. 20:19.