Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1514
Begynner å komme i julegavekjøp-modus (enten man vil eller ei). Planen er at årets julegave til de to største ungene (på 11 og 13) skal være trådløs høyttaler eller docking, slik at de kan spille musikk fra mobil eller nettbrett.

Etter mye om og men havnet jeg på at JBL Charge 2 var det ultimate alternativet. God batterilevetid, virker som det er god lyd (skjønt, i ettertid har jeg forstått at den JBL Charge 2 man demonstrerte for meg på Elkjøp faktisk var en JBL Charge), liten og nett og den kan brukes som lader for mobil. Imidlertid finner jeg en del reviews og brukererfaringer som omtaler "distortions" og klipping i bass, spesielt på middels volum.

Jeg vet ikke hvor ille dette er....kanskje er det noe som ikke vil merkes, jeg vet ikke. Er det noen som har denne høytaleren og kan kommentere?

Et alternativ kan være Bose Soundlink Mini, skjønt jeg gikk egentlig allerede over budsjett med Charge 2. Soundlink Mini virker for å være ganske "skuddsikker" når det gjelder lydkvalitet og kvalitet ellers? Den virker jo også ganske portabel, men har kanskje ikke like god bass og effekt?

Om det spiller noen rolle: på det ene rommet ser jeg for meg at det vil spilles en del musikk i gaten Isaac Elliot, på det andre rommet har jeg et lite håp om at det kan gå mer i retning Sepultura og Judas Priest. En av ungene har iPhone 4, den andre Android-telefon.

Fint om noen har kvalifiserte meninger om en eller begge høytalere og kan gi råd om hva som er beste kjøp (evt. om det finnes bedre kjøp...Elkjøp har feks. noe Sandstrøm-greier med DAB+ i nærheten av prisen til Soundlink Mini).