Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Ønsker du at fredsprisen gis til en av de tre?
Ja - 74,39%
Nei - 25,61%
Stemmegivere: 164. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  108 15037
Sitat av kjerstin Vis innlegg
1. av 6000 ansatte i en så hemmelig organisasjon kan du banne på at noen kommer til å røpe noe til noen.
Vis hele sitatet...
Så akkurat det samme du sa i forrige post da jeg svarte med og nevne CIA og forsvaret; NSA sine ansatte er bare en brøkdel av CIA, og de kidnapper og tortuerer uten at det blir sladret om i like stor grad som det ville om den overnevnte påstanden var korrekt.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
2. At NSA hadde en plan OM det skulle komme ut. De burde skjønt det med andre ord. Nå virker det som det går litt fort for deg igjen, du sliter ihvertfall med å henge med.
Vis hele sitatet...
Og igjen, hva betyr det for ditt standpunkt om de hadde en plan eller ikke?
Sitat av kjerstin Vis innlegg
3. Da kan jo du som har skjønt alt her si hva han mener verden skulle gjort med at taliban prøvde/prøver å komme til makten. Afghanistan klarer seg ihvertfall ikke bra etter Norge dro, ikke i verden at de klarer seg. De klarer ikke holde område Norge har holdt i mange år engang
Vis hele sitatet...
Taliban var ikke på vei til og ta over makten. Den hadde Sadam Hussein. Videre så er ikke dette en debatt om hvorvidt Irak krigen var riktig eller ikke; men om Bradley Manning sin bevistgjørelse om elementer av krig vi mener er i folkets interesse og hvorvidt han burde straffes for det/evt fortjener en pris.

Kan du fortelle meg hva standpunktet ditt er igjen? Fordi jeg lurer veldig på om du har glemt det.
Sist endret av Picard; 7. august 2013 kl. 22:40.
Sitat av Picard Vis innlegg
Så akkurat det samme du sa i forrige post da jeg svarte med og nevne CIA og forsvaret; NSA sine ansatte er bare en brøkdel av CIA, og de kidnapper og tortuerer uten at det blir sladret om i like stor grad som det ville om den overnevnte påstanden var korrekt.

Og igjen, hva betyr det for ditt standpunkt om de hadde en plan eller ikke?

Taliban var ikke på vei til og ta over makten. Den hadde Sadam Hussein. Videre så er ikke dette en debatt om hvorvidt Irak krigen var riktig eller ikke; men om Bradley Manning sin bevistgjørelse om elementer av krig vi mener er i folkets interesse og hvorvidt han burde straffes for det/evt fortjener en pris.

Kan du fortelle meg hva standpunktet ditt er igjen? Fordi jeg lurer veldig på om du har glemt det.
Vis hele sitatet...
Ikke for å ta fra deg motet, men tror det er helt umulig å argumentere med henne. Det er dessverre veldig mange som tenker slik.. at overvåkning er for folkets beste.
Greit, jeg orker ikke. At dere er uenig går greit, men at dere nekter å skjønne, kan jeg ikke forstå. Og drinkalone, du har vel aldri prøvd å argumentere mot meg, så du aner ikke hvordan det er. TS blir grinete og stygg i kjeften tvert noen sier noe imot hans mening, da trenger man ikke legge opp til debatt.
Takk for meg.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
At dere er uenig går greit, men at dere nekter å skjønne, kan jeg ikke forstå.
(...)
TS blir grinete og stygg i kjeften tvert noen sier noe imot hans mening, da trenger man ikke legge opp til debatt.
Takk for meg.
Vis hele sitatet...
Akkurat det samme tenker nok mange om deg

En av grunnene til at du opplever så heftig mot gang, tror jeg ligger i strukturen i debatteringen din.
Ikke nødvendigvis hvordan selve teksten er satt opp, men det er tidvis vanskelig å henge med på "tankerekkene" dine, og hvilke poeng du vektlegger.
Samtidig er det en del ustruktur i selve teksten også, som gjør at det kan være vanskelig å forstå hva du vil frem til, og hvilke linjer du trekker mellom de forskjellige argumentene.

Det mangler en viss mental struktur i debatteringen, som preges av hissig attitude, usaklige sidepoenger og kjip stråmannsteknikk. (IMO er mange av disse tegn på et ego som har stivna i frykt for å måtte revurdere sin virkelighetsoppfatning, og jeg råder deg til å innta 1 stk brukerdose fleinsopp snarest mulig )

Tips for videre debattering er å formulere klare poenger, trekke klarere linjer og få frem standpunktene klart og oversiktlig. Hittil har jeg dessverre opplevet innleggene som tåkete og vanskelig å tyde på et diskutabelt nivå.
Det er nok dessverre derfor noen har tolket deg som troll også

For øvrig har jeg ikke lagt merke til at TS har vært stygg i kjeften?
Du vet, det er ikke noe vits i diskusjon når dere har et "fasitsvar", da får du bare mange forskjellige nikkedukker.

Sitat av Picard Vis innlegg
Wow. Jeg trodde ikke folk fortsatt hadde den tankegangen. Les deg opp på litt historie og kom tilbake.
Vis hele sitatet...
Vil fortsatt ikke si at dette er et bra svar fra den som tar opp diskusjonen, noen andre hadde jeg tålt det fra.

Sitat av kjerstin Vis innlegg
Det første som kommer opp er faktisk landet Norge, fordi vi har ført samtaler mellom krigende parter i Afghanistan. Det er det første, tviler på at det er det beste, men mye bedre enn de tre.

Svetlana, Malala og Anna. trenger du flere eller nok? èn person burde vel holde, egentlig.
Vis hele sitatet...
Vil fortsatt ha et bra svar på dette, faktisk. Han som skulle svare på det, nektet.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Du vet, det er ikke noe vits i diskusjon når dere har et "fasitsvar", da får du bare mange forskjellige nikkedukker.

Vil fortsatt ikke si at dette er et bra svar fra den som tar opp diskusjonen, noen andre hadde jeg tålt det fra.
Vis hele sitatet...
Må jeg poengtere at det overhodet ikke finnes en fasit? Jeg prøvde bare for din egen skyld å peke på det spesifikke som gjorde det vanskelig for meg å ta deg seriøst og/eller forstå argumentene dine. Det var faktisk en liten stund jeg var sikker på at du bare trollet for å irritere

Og jeg er enig i at det innlegget fra TS kanskje var litt i frekkeste laget, men det er nå bare en mening på internett da, så det får være grenser for hvor personlig man kan ta det.
Forresten er det vel hakket frekkere å indirekte kalle noen retard i en diskusjon. (du ymta frempå med det når du sa de greiene med "special class" i et innlegg tidligere).

Overall handler vel nettdebattering om å skrive i et slikt format at flest mulig grabber poengene dine, og ser strekene man trekker mellom dem og hvilke verdier man binder opp mot det hele.
Hittil syns jeg diskusjonen har vært mye preget av stråmannsteknikk, ville spørsmål og til dels en usaklig lyst på "hevn" over folk som har snakket deg i mot Kan hende jeg har tolket deg feil, og beklager evt det; men nå har du hvertfall hørt min oppfatning av deg som nettdebattant.

Så er det opp til deg å evt tenke gjennom det, og evt rette deg etter tilbakemeldingen, så evt fler kan forstå deg og være enig. (eller uenig i dette tilfellet )

Og det siste du spør om, er teknisk sett faktisk bare om det er nok med tre kandidater? Ihvertfall er det det som står svart på hvitt i teksten der.
Og for å gi et lite svar, syns jeg isåfall Anna virket som den beste kandidaten av de, hovedsaklig pga aktivismen mot korrupsjon.

Meeeen jeg syns fortsatt Bradley Manning stiller sterkere nå i dag.
Uten at jeg har satt meg kjempemye inn i arbeidet til f.eks Anna, så føler jeg at det er viktigere og mer aktuelt å ta opp hele debatten med transparenthet i militæret i dag, spesielt ettersom det muligens kan ulme noen strålevåpen rundt om kring også.
Jeg syns ihvertfall ikke det høres kult ut å plutselig befinne meg midt i en verdenskrig pga landet mitt bedrev militære ulumskheter på fiendtlig teritorium i hemmelighet. Eller begikk krigsforbrytelser uten å stå for det.
Nøkkelordet er vel "DEMOKRATI"
Sist endret av Alzo88; 7. august 2013 kl. 23:46.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Du mener taliban skal få ta over landet? en ting er sikkert, hadde taliban prøvd å komme til makten i Norge på samme måte, hadde jeg bønfalt andre land til å komme.
Vis hele sitatet...
Jeg gir opp. Du sauser sammen en hel masse forskjellige temaer, og svarer konsekvent på helt andre ting enn det folk snakker om.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Det første som kommer opp er faktisk landet Norge, fordi vi har ført samtaler mellom krigende parter i Afghanistan. Det er det første, tviler på at det er det beste, men mye bedre enn de tre.

Svetlana, Malala og Anna. trenger du flere eller nok? èn person burde vel holde, egentlig.
Vis hele sitatet...
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Vil fortsatt ha et bra svar på dette, faktisk. Han som skulle svare på det, nektet.
Vis hele sitatet...
Jeg kan svare i steden, hvis det er greit?

Svetlana ei FN-berte som nå jobber for de russiske myndighetene. Sikkert ei dame med bein i nesa, men norske wikiepedia sia er 5 gangers så lang som engelske. At norske media plutselig har forelska seg i dama for være dems problem. Det er veldig mange mennesker i NGO-verdenen som har gjort tilsvarende.

Malala har på lik linje med en hel haug med andre jenter blitt angrepet av Taliban. Eneste interessante hun har gjort er å få vestlig nyhetsdekning.

Hazare var bra dog. Fra wikipedia-sida du selv linka til:
Those who did not succumb to social pressure were forced to close their businesses when the youth group smashed their premises.
Vis hele sitatet...
Drunken villagers were tied to pillars and then flogged, sometimes personally by Hazare.
Vis hele sitatet...
An article written in Kolkata Telegraph by Ramchandra Guha stated that that environmental journalist Mukul Sharma claimed that Anna Hazare forced the Dalit families in Ralegan Siddhi to adopt a vegetarian diet, and that those who violated the decree were tied to a post and flogged
Vis hele sitatet...

Nei, jeg velger nok noen varslere som har hatt en sterk positiv effekt på samfunnsutvikling globalt enn det tøyset der.
Sist endret av DumDiDum; 8. august 2013 kl. 00:48.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Du mener taliban skal få ta over landet? en ting er sikkert, hadde taliban prøvd å komme til makten i Norge på samme måte, hadde jeg bønfalt andre land til å komme.
Vis hele sitatet...
Jeg mener det var et stor feilsteg av USA, å invadere vepsebolet Irak. Særlig når grunnen var en gedigen løgn! Iallefall når dem driver å herjer i Afghanistan også. En skal ikke være en stor strateg for å skjønne, at å kjempe to fronter samtidig er beinhardt!

Hvis du virkelig hadde fått prøv krig, er jeg ikke så sikker om du hadde delt samme mening.
Og USA har gitt faen i kultur o.l. i både Irak og Afghanistan, noe som har fått sinnet i kok hos mange av dem.
Og når Bob ser sin beste kompis blir blåst i filler, blir han kanskje en tyrann, som synes det er morsomt å blåse trynet til sivilister i filler. Og dette ser vi dessverre en del eksempler av.

Men hadde Saddam Hussein fått være ved roret i Irak, hadde ikke Taliban turt å nærme seg der heller! Det hadde blitt hjernemassefontene før Taliban idioten hadde fått sakt JIHAD. Og en grav i hovedgata i Bagdad, rett under føreren, sentralt og fint!