Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1008
Hei! Har i det siste sett litt på Kindle.
Har sett på både Kindle, og Kindle Paperwhite, med bakgrunnslys og berøringsskjerm.

Sist gang jeg besøkte en bokbutikk, (usikker på hvilken. Tror det var Norli) endte det opp på 650 kroner, da jeg kjøpte to bøker. Kindle PW koster rundt tusenlappen, og bøkene der er nede i 20-40 kroner, kanskje enda billigere.

Men, ettersom jeg faktisk skal bruke penger på dette her, så er det greit å høre med dere først, hva deres erfaringer med en Kindle er.

Det frister jo mest med Kindle PW, ettersom den har bakgrunnslys og berøringsskjerm. Jeg har lest litt rundt om kring, og folk sier at det er litt irriterende med skjermen. Du finner en god stilling, leser ferdig siden, er nødt til å flytte på hånda for å bytte side, for å så finne den gode stillingen igjen. På Kindle er det bare til å trykke på en knapp, så kommer du til neste side.

Uheldigvis har ikke Kindle lys, noe som er litt kjipt. Da kan jeg ikke lese i senga, uten å ha lys på. Kan også ha noen problemer med å lese bøker på tog/fly.

Så ... Hva er deres erfaring med Kindle og Kindle PW? Hvilken anbefaler dere?
Takker og bukker for svar
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg har denne. Er storfornøyd med den. Med en slik som dette kan jeg lese hvor det skal være. Fikk grei nytte led-lyset i ferien når jeg lå i telt.

Jeg ville personlig ikke hatt en med backlighting, men det blir nesten en personlig preferanse. Å lese på den jeg har er som å lese en vanlig bok -- man blir ikke sliten i øynene.
Sist endret av nso; 21. oktober 2012 kl. 19:59.
Nope, ipad mini kommer snart, fra 12gb til 64gb.. Tenker du på kindel er nokk den med 12gb passende, skal koste 250,-us dollar. Hakket dyrere men 30 ganger bedre! Nye kindel er bra men har noen irriterende feil, se "attac of the show" sin kindel test på youtube om den ligger ute.. Mitt råd er vertfall vent litt
Sitat av kew87 Vis innlegg
Nope, ipad mini kommer snart, fra 12gb til 64gb.. Tenker du på kindel er nokk den med 12gb passende, skal koste 250,-us dollar. Hakket dyrere men 30 ganger bedre! Nye kindel er bra men har noen irriterende feil, se "attac of the show" sin kindel test på youtube om den ligger ute.. Mitt råd er vertfall vent litt
Vis hele sitatet...
Hva har Ipad mini med Kindel å gjøre? Og hvilke rolle spiller 12 eller 64gb? Du skal ha gigantiske mengder bøker for å bruke det opp.

Hva sier du i det hele tatt?
Sist endret av Sinken; 21. oktober 2012 kl. 20:43.
Norske E-bøker er vell i formatet ePub? Kindle støtter ikke ePud
Tusen takk for svar!

Sitat av nso Vis innlegg
Jeg ville personlig ikke hatt en med backlighting, men det blir nesten en personlig preferanse. Å lese på den jeg har er som å lese en vanlig bok -- man blir ikke sliten i øynene.
Vis hele sitatet...
Her er mitt første problem. Jeg er redd for at jeg fort vil bli sliten i øynene av å lese med bakgrunnslys. Det er derfor jeg tenker litt på den vanlige Kindlen. Skal jeg ha uten lys, må jeg kjøpe et cover som du linket til, noe som vil gjøre det en del dyrere.

Sitat av Settoz Vis innlegg
Norske E-bøker er vell i formatet ePub? Kindle støtter ikke ePud
Vis hele sitatet...
Og her er mitt andre problem. Jeg foretrekker å lese bøker på norsk. Jeg har ikke noe problem med å lese bøker på engelsk, jeg bare foretrekker dem på norsk. Er det mulig å konvertere de norske E-bøkene fra ePub til hva enn Kindle måtte støtte (.pdf antar jeg)?

Takk for svar så langt! Håper på flere tilbakemeldinger!
Har samme kindle og cover som nso, og kan oppriktig sei at det er eitt av dei beste kjøpa mine nokonsinne. Fantastisk enkelt å finna nye bøker, det er billig og tærer ikkje på augene. Verdt å nemna at amazon har fantastisk service og.
Tusen takk for svar!
Men hva synes dere om tastaturet? Er litt redd for at tastaturet skal komme i veien. Hva er din mening? Hvordan blar man til neste side ved hjelp av tastaturet? Bruker den firkanten til høyre? Og det er heller ingen problemer å bla til neste side?
Sist endret av Prentasid; 21. oktober 2012 kl. 22:18.
Ein blar med knappane på sida av brettet. Tastaturet er veldig greitt, ikkje i vegen og brukes ganske ofte. Har ikkje erfaring med andre modellar eller deira løysingar, så kan ikkje kommentere om keyboard er bedre/verre, men kan som sagt sei at eg er strålande fornøgd med min.