Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1628
Poden har vært flink til å spare, og nå skal pengene brennes av på et nettbrett. Først var det iPad2 som var aktuelt, men så fant vi vel etterhvert ut at et Android-brett hadde vært bedre, og vi kastet våre øyne på Samsung Galaxy Tab. Så, forvirrende nok, fant man ut at Tab 2 var på trappene til en *lavere* pris. Har etterhvert forstått at Tab2 ikke akkurat er den helt store oppgraderingen i forhold til Tab, men ser da ut til å gi kurant valuta for pengene.

Så oppdager man ASUS Transformer Pad TF300T....her får man dobbelt så mye minne, dobbelt så mange kjerner og 8MP kamera istdf 3, og det til en prisøkning på bare 250 kroner. Dette måtte da være for godt til å være sant?

Vel, en runde med googling tyder på at det er mye trøbbel med nettbrettene fra ASUS, både Prime og Transformer. Det går på en del softwaremessige ting (som ligger delvis hos Android, delvis hos ASUS) som at programmer plutselig terminerer uten videre, hengsituasjoner, striper/bars i skjermbildet m.m., men også mye nevnt er "bleeding" på skjermen samt døde piksler/linjer på skjermen. GPS og WiFi er også nevnt, men kanskje mest ifbm. Prime.

Dette gjør meg skeptisk til å bestille et ASUS-brett, selv om det ser ut til å være bøtter og spann bedre til omtrent samme pris. Men er disse brettene virkelig av så r*va kvalitet? Noen som har gode/dårlige erfaringer med dette?
Har hatt Prime i noen mnd og var plaga med en del "random reboots" fram til en oppdatering her for en tid tilbake. Siden det har jeg ikke vært plaga med stort. Har bare holdt i en Galaxy Tab i 10 min ca, men om prisforskjellen virkelig er bare 250 kr hadde jeg ikke vurdert det litt engang, transformern er mye bedre.

Nå bruker jeg den også som laptop så det originale tastaturet med ekstra batteri er en uunværlig funksjon for min del.
Trådstarter
OK, ble til at vi bestilte en Transformer fra cdon.no da. Nesten for dumt å kjøpe Citroen når man får Porsche Light for bare litt mer :-) Så får vi håpe at han slipper noen problemer med den.
Sitat av 9ppel Vis innlegg
OK, ble til at vi bestilte en Transformer fra cdon.no da. Nesten for dumt å kjøpe Citroen når man får Porsche Light for bare litt mer :-) Så får vi håpe at han slipper noen problemer med den.
Vis hele sitatet...
Gratulerer! Jeg ville selv valgt Asus, men jeg er jo asus fanboy da
Har prøvd den engang og den var ytrolig deilig å bruke spiesielt på internett.
Den hadde også enkle menyer osv. Samsung har jeg prøvd litt, men synes touchskjermen var så treg (hvis dere forstår. Men det var 1eren da
Sist endret av iColdman; 12. juni 2012 kl. 18:57.
Trådstarter
En liten update:
Nettbrettet er mottatt i posten, til stor jubel fra poden. Har ikke fått testet så altfor mye enda, men det ser da veldig lovende ut. Ingen problemer med WiFi, GPS ser ut til å fungere greit, og vi har ikke funnet noen døde pixler eller sett noen "bleeding" på skjermen. Alt flyter greit, og er kjapt og responsivt :-)