Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1465
Er det noen som vet sånn noen lunde hvordan det ser ut i en telefonsentral? Står det vanligvis datamaskiner der, eller er det mulighet for å koble til en bærbar via nettverk? Er det telefon-kontakt der så en bare kan koble seg til å ringe gratis?

- Eudoxos -
ehhee.... tenker du nå på de bittesmå utendørs eller på de store inne hos telenor?
de inne hos telenor ser uvirkelige ut. de kjører UNIX og bruker ikke et hovedkort men gjerne 40-?.... og ringe gratis er vanskelig til og med derifra... how comes?

mm
Trådstarter
25 0
Jeg tenker på de små grå husene som står rundt om. Etter hva jeg vet er det ganske langt imellom dem. Det er et sånn ca. her jeg bor, og det nermeste jeg vet om er 2,5 mil herfra. Men i byene er de sikkert mye større. Jeg bor langt her borte i gokk, så det tregngs ikke så store sakene. Hver gang jeg går forbi, ser jeg at det blinker rødt og gult der inne.

- Eudoxos -
njet, der inne er det bare elektronisk utstyr. kan ikke gjøre noe der. du må oxxo ha en helt spess telefon for å kjøre linjesjekk der. Been there, done that....
Tror du ikke telehor vet at folk tenker slik?

mm
Trådstarter
25 0
Oki... Vet du hva lysene som konstant blinker er for noe, da? Det kan ikke ligge noen papirer og annet stuff av interessante grader der?

- Eudoxos -
Better than thou.
Ikke noe moro du kan gjøre der.. bortsett fra å klippe ledninger..
Trådstarter
25 0
Vel... Tittet inn et vindu i går kveld, og der stod det da en telefon, en telefonkatalog, masse blinkende "greier", og en gardintrapp. Sikkert masse mer oxo. må vel ta meg en tur inn en natt...

BTW: Finnes det noe nummer en kan ringe, og få vite hvilket nummer en ringer fra? Går seffers med mobil, men jeg vil ikke akkurat ringe til meg selv fra et slikt sted...

- Eudoxos -

[ 09-04-2001: Message edited by: Eudoxos ]
Da jeg var utplassert i telenor hadde vi ett telefonnummer vi brukte en million ganger for å teste at alt var ok når vi var rundt og installerte. har klart å glemme det nå, men kan sikkert få tak i det. man ringte i alle fall og fikk opplest nummeret man ringte fra. når det gjelder de telefonene som allerede står der inne så er de beregnet på vanlig telefonering, men jeg husker det var snakk om en kar som hadde misbrukt dette tilbudet til å ringe en del snuskete teletorg-tjenester, noe telenor ikke var så blid for. den telefonen man bruker for å ringe på andre sine linjer kan man sikkert lage selv, man får bare ikke strøm fra kontaktene i rackene i sentralen, ellers er det to poler, lyd inn og lyd ut.

So long,
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vel, mulig jeg kan fixe et bilde viss du er interessert... Kan mulig fixe et av hvertfall en litt eldre(forrige sys) en, men liksom ikke antikk heller.. Så mail(exwio@0utworld.org.uk) meg så skal jeg se hva jeg kan gjøre..
Bare til opplysning så kalles sånne nummer du ringer for å få vite ditt eget nummer ANI (Automated Number Identification).. Det har sikkert ett norsk navn og men det aner jeg ikke hva er.

BurnHard
Den jeg snakker om er NMT telefonsentral.. hvertfall en del av en... så det er litt gammelt..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noen som vet åssen tlf sentralene ser ut egentlig?
Og hvor ofte de forekommer?
Noen måte å leite seg fram til de ved hjelp av kodene på fordelerne i tlf stolpene osv...?