Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1248
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Jeg kjøpte noe grønt av en fyr som ikke var noe særlig. Luktet ikke noe særlig annet enn plante av noe slag. Smakte ikke godt og reiv litt i halsen. Den ser helt fin ut utseendemessig og fyren sier det ble lok med curinga og lar jeg det stå mørkt med litt lufting noen min pr dag i ca et par uker vil jeg få bra saker og muligens krystaller.
Kan dårlig/lite curing gjøre så stor forskjell og hvis det skal fungere ( har lest at det kan gjøre det , men vet jo ikke nok om det jeg har til å si at det er det som er årsaken ) hvor lang tid burde det ta før jeg kan merke forandring i f.eks lukt etc?.
For regner med at om det fungerer så vil den sakte men sikkert bli mer potent og få rett lukt. ( ut i fra det jeg har lest ).

( ja jeg vet det var dumt å kjøpe det ,men har aldri vært problem før men denne selgeren selger som regel kun brunt til vanlig )
Den vil ikke bli mer potent eller få flere tricomer.
Om den er hurtigtørket og all fuktighet allerede er ute av plantematerialet er det ikke noe du kan gjøre som vil gjennstarte curingen.
Om den derimot fremdeles er litt fuktig kan du putte den på glass og åpne det noen minutter daglig for å få ut resten av fuktigheten slik at den blir ferdig curet.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Den vil ikke bli mer potent eller få flere tricomer.
Om den er hurtigtørket og all fuktighet allerede er ute av plantematerialet er det ikke noe du kan gjøre som vil gjennstarte curingen.
Om den derimot fremdeles er litt fuktig kan du putte den på glass og åpne det noen minutter daglig for å få ut resten av fuktigheten slik at den blir ferdig curet.
Vis hele sitatet...
Leste det fortsatt var mulig å cure det etter det er tørt også , men du mener det ikke er mulig??. På 101growlights står det at du skal tørke den først og så cure? "before you cure your buds,you must make shure they are dry and trimmed well".
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
fersk weed kan lukte som nyklippet gress, om den har tørket for lite river det også godt i halsen. om noen av pistilsa fortsatt er hvit, så er den iallefall ikke ferdig tørket.

du kan prøve å tørke den i 2-3 dager til i en pappeske, prøv å få litt luftsirkulasjon.
Anonym bruker
"Omgitt Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Leste det fortsatt var mulig å cure det etter det er tørt også , men du mener det ikke er mulig??. På 101growlights står det at du skal tørke den først og så cure? "before you cure your buds,you must make shure they are dry and trimmed well".
Vis hele sitatet...
Man tørker først ja, men curinga må gjøres riktig og kan ikke fikses 100% om de allerede har fucka det opp. Man kan prøve å "jukse" ved å f.eks legge tepose med fruktsmak eller lignendei krukka, men det vil ikke gjøre den mer potent. I beste fall maskerer du gress-smaken litt, men vil mest sannsynlig ikke bli kvitt sviing i halsen og dårlig potens.

Det kan også hende weeden du har fått har blitt rista for trikomer, ikke alt for uvanlig at luringer rister weeden før de selger den.
Høres egentlig bare ut som en ræva grow, og det er lite man kan gjøre med det.
Hvis man har store kvanta kan man kanskje få til et ekstrakt/konsentrat
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
fersk weed kan lukte som nyklippet gress, om den har tørket for lite river det også godt i halsen. om noen av pistilsa fortsatt er hvit, så er den iallefall ikke ferdig tørket.

du kan prøve å tørke den i 2-3 dager til i en pappeske, prøv å få litt luftsirkulasjon.
Vis hele sitatet...
Den har vært på glass fra selger i en uke og ligger på glass her. Den virker tørr men det er lite stilker å teste på da de er tynne men de jeg fant brakk lett bortsett fra en.
Lukta er litt plante/jord lukt med et hint av weed. Testet noen trekk av fyren men han bruker rullepapir på tykkelsen av A4 ark omtrent , så jeg antok det var den som smakte kjipt.

Testet så en hel hjemme og det smakte som hos selger men det reiv i halsen også. Da jeg testet hos selger kjente jeg funk av de trekkene jeg tok , men hadde håpet på at smaken ble bedre med tynnere papir.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Man tørker først ja, men curinga må gjøres riktig og kan ikke fikses 100% om de allerede har fucka det opp. Man kan prøve å "jukse" ved å f.eks legge tepose med fruktsmak eller lignendei krukka, men det vil ikke gjøre den mer potent. I beste fall maskerer du gress-smaken litt, men vil mest sannsynlig ikke bli kvitt sviing i halsen og dårlig potens.

Det kan også hende weeden du har fått har blitt rista for trikomer, ikke alt for uvanlig at luringer rister weeden før de selger den.
Høres egentlig bare ut som en ræva grow, og det er lite man kan gjøre med det.
Hvis man har store kvanta kan man kanskje få til et ekstrakt/konsentrat
Vis hele sitatet...

Det jeg fikk beskjed om var at det var noe med curinga og han som solgte til min kompis ( kompis av min kompis ) hadde rota , men at du kunne få både bedre smak/lukt og mulig krystaller om jeg curet den et par uker.
Det står så mye på nett angående at man kan få opp potensen på det om man curer det selv om det er tørt , så blir usikker på hva som stemmer.
Ikke fan av konsentrat eller edibles da det både gir en annen smak og effekten er for sofaslækk så lenge :P
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Leste litt om å gi fuktighet til weed som har blitt for tørr. Noe mulighet å tilføre litt fuktighet for å restarte cure prosessen på denne måten?
Smak og lukt klarer du kaaaaanskje å justere litt på, men krystaller får du ikke mer av og potensen vil ikke bli noe bedre heller.

Vist den ikke er knusk tørr så sleng den på glass, sett den vekk i en uke før du letter på glasset igjen. Om den har blitt fuktig da så går du over til å lufte 15min daglig til den blir tørrere igjen. Blir den for tørr igjen, så kjører du uten lufting igjen.. osv.. sånn kan du dolle med kuring i 2 år om du orker. Det er jo bare å prøve, i beste fall får du en egenerfaring med på kjøpet
Sist endret av Toreokjeks; 30. juli 2020 kl. 16:37. Grunn: Skriveleif.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Smak og lukt klarer du kaaaaanskje å justere litt på, men krystaller får du ikke mer av og potensen vil ikke bli noe bedre heller.

Vist den ikke er knusk tørr så sleng den på glass, sett den vekk i en uke før du letter på glasset igjen. Om den har blitt fuktig da så går du over til å lufte 15min daglig til den blir tørrere igjen. Blir den for tørr igjen, så kjører du uten lufting igjen.. osv.. sånn kan du dolle med kuring i 2 år om du orker. Det er jo bare å prøve, i beste fall får du en egenerfaring med på kjøpet
Vis hele sitatet...

Det er bare kjipt at jeg da sitter uten noe, da dette var noe jeg skulle ha i helga. Den er ganske tørr for det meste, men om potensen ikke blir noe bedre er det vel bortkastet å sette det bort egentlig. Leste at man kunne tilføre fuktighet på veldig tørr weed , men kan man gjøre det og få i gang curinga igjen?
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det normalt at weeden ser bra ut om den er cured dårlig?. Tenker bare om det er noe håp om at det kan være litt fuktighet igjen til at den kan cures litt til og bli bedre. Har jo kun selgers ord på at det ble rot i curinga men hva det vil si aner jeg ikke, så er det noe tegn jeg kan se etter på selve weeden at det er det som er årsaken?
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det normalt at weeden ser bra ut om den er cured dårlig?. Tenker bare om det er noe håp om at det kan være litt fuktighet igjen til at den kan cures litt til og bli bedre. Har jo kun selgers ord på at det ble rot i curinga men hva det vil si aner jeg ikke, så er det noe tegn jeg kan se etter på selve weeden at det er det som er årsaken?
Vis hele sitatet...
jeg curer aldrig min weed, synes ikke tida er verdt det. men det blir jo alltid såppas mye at noe rekker å ligge på glass en stund. (da lufter jeg såklart) jeg merker ikke noe spessielt forskjell fra første bud til siste.

rot i curinga? det eneste jeg kan tenke meg er fukt problem, altså at den har begynt smått å muggne før den igjen ble "reddet" (kanskje tilogmed vasket) også tørket. og derfor har en fæl smak/jord lukt.

det er bare å be om pengene tilbake, vis du er skikkelig missfornøyd.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
du kan prøve å lage rosin med en slettetang eller strykejern. vis du har glassbong til å røyke det på.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
du kan prøve å lage rosin med en slettetang eller strykejern. vis du har glassbong til å røyke det på.
Vis hele sitatet...
Har testet å røyke en nå og jeg kjenner jo noe , men det smaker jo ikke som vanlig. Har ikke glassbong , men ble nyskjerrig på hva rosin er?
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
youtube "how to press rosin"
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Leste litt om å gi fuktighet til weed som har blitt for tørr. Noe mulighet å tilføre litt fuktighet for å restarte cure prosessen på denne måten?
Vis hele sitatet...
I utgangspunktet vil det visstnok ikke hjelpe på dårlig curing, uten at jeg husker nøyaktiv hvorfor. Det skader sikkert ikke å prøve, men du må være obs på at mugg kan dukke opp om det er for fuktig for lenge.

Hadde en periode hvor jeg bare fikk tak i dritdårlig weed, endte med å prøve diverse metoder som appelsinskall og tepose i krukka osv.
Ble ikke noe mer behagelig å røyke, men smakte faktisk et hint av frukt-te, så smaken ble litt bedre, selv om det var helt forjævlig å trekke ned røyken.
Måtte til slutt skaffe en billig stasjonær-vape for å kunne bruke den weeden, eller lage edibles/tinktur av det.

Angående krystaller/trikomer og curing, så handler det vel om at "umodne" (hvite) trikomer rekker å modnes og bli brune i løpet av curingen, men det vil ikke vokse frem flere eller blir særlig mer potent.
Det er vel også snakk om at det vil øke balansen av CBD/CBN om du lar trikomene brunes. Husker ikke alle detaljene rundt akkurat dét.

Fucka opp en grow en gang selv, endte med å vann-cure det bare for å fjerne kjip smak. Ble mye bedre å røyke til slutt, men mista sikkert 25% vekt og så godt som all smak av å gjøre det.
Men det er siste utvei i verste fall, tenker jeg. Google water curing
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
I utgangspunktet vil det visstnok ikke hjelpe på dårlig curing, uten at jeg husker nøyaktiv hvorfor. Det skader sikkert ikke å prøve, men du må være obs på at mugg kan dukke opp om det er for fuktig for lenge.

Hadde en periode hvor jeg bare fikk tak i dritdårlig weed, endte med å prøve diverse metoder som appelsinskall og tepose i krukka osv.
Ble ikke noe mer behagelig å røyke, men smakte faktisk et hint av frukt-te, så smaken ble litt bedre, selv om det var helt forjævlig å trekke ned røyken.
Måtte til slutt skaffe en billig stasjonær-vape for å kunne bruke den weeden, eller lage edibles/tinktur av det.

Angående krystaller/trikomer og curing, så handler det vel om at "umodne" (hvite) trikomer rekker å modnes og bli brune i løpet av curingen, men det vil ikke vokse frem flere eller blir særlig mer potent.
Det er vel også snakk om at det vil øke balansen av CBD/CBN om du lar trikomene brunes. Husker ikke alle detaljene rundt akkurat dét.

Fucka opp en grow en gang selv, endte med å vann-cure det bare for å fjerne kjip smak. Ble mye bedre å røyke til slutt, men mista sikkert 25% vekt og så godt som all smak av å gjøre det.
Men det er siste utvei i verste fall, tenker jeg. Google water curing
Vis hele sitatet...


Ja , det måtte ha vært noe som over kort tid ble lagt med weeden, men ser du har prøvd en av metodene med frukt som appelsinskall f.eks. Jeg kjenner det er funk i den men når du ikke ser fram til å gå ut og ta deg en , så ødelegger det hele opplevelsen. Har alltid slitt med det samme om det har vært litt dårlig brunt.
Jeg har faktisk vært litt heldig med ganske fine varianter de siste par mnd , så det måtte vel komme en sånn periode også.

Den ser bra ut, men du kjenner litt den høy-lukta med et snev av vanlig grønt. Hadde visst luktet kun høy for en uke siden , så det var vel derfor han mente den kom til å bli bra på et par uker til .
Weed smaker gress med kattepiss på om den ikke er curet. En ordentlig curing for å få maksimal smak tar opp til 6mnder.. Hvor mange produsenter til gatedealere tror du gidder å sitte på kilosvis/åresvis med straff for din skyld??

Legg på norges glass og luft den en gang om dagen i 2-3uker. Det er et MINIMUM. Så kan du eventuelt fortsette i flere måneder og bare åpne en gang eller to i uka.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den blir sikkert ikke så veldig mye mer potent men den kommer til å smake/Lukte mer weed og mindre «plante» og gi deg mindre hodepine og aner smålig kjipe bieffekter.. hilsen en som har røyket alt fra fersk til curet weed.