Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1528
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halla. Vi tenkte lage hasj yoghurt i helgen. Har lagd det før både med og uten suksess. Vi prøvde å smelte hasjen ut i smør men tror vi hadde for høy varme. Sist hadde gutta en skei med matolje oppi(? Hverfall olje) og brant ut 0,5 g og la oppi yoghurten. De ble dritstein. Vi må spise den ute, så har skei og lighter, ikke komfyr. Noen som har tips som er skuddsikre for å få til en bra edible? Takker for svar!
Har selv hatt blandet resultat med edibles med halveis forseggjort oppvarming over kort tid.

Aldri hatt dårlig resultat med god fettkilde og lang varmebehandling på forholdsvis lav temperatur.

Hva forventer du vi skal gi deg av råd når du har skei/lighter?
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
Har selv hatt blandet resultat med edibles med halveis forseggjort oppvarming over kort tid.

Aldri hatt dårlig resultat med god fettkilde og lang varmebehandling på forholdsvis lav temperatur.

Hva forventer du vi skal gi deg av råd når du har skei/lighter?
Vis hele sitatet...
Du er jo tydligvis ikke noe å forvente noe av så takk for hjelpen. Nei hvor mye vi skal brenne, åssen fett/olje som er best osv?
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du er jo tydligvis ikke noe å forvente noe av så takk for hjelpen. Nei hvor mye vi skal brenne, åssen fett/olje som er best osv?
Vis hele sitatet...


tror kokosfett er best... har brukt skje og lighter flere ganger før... har faila flere ganger en jeg har klart det så beste ville vært om du har en slags ovn elr
0,1-,0,2 er plenty hvis det er god bønne, kokosolje funker fett, bryt opp i små deler og legg bønna i skjen med oljen, varm til det er oppløst og ish småbobler, pass på at det ikke blir alt for varmt, gjerne gjør det en stund, stapp skjea i yoghurten og rør rundt, profitt
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oppskrift på meget potent Edibles ( mine blir alltid det men du må ha grei nok brunt også ).

Smuldre antal gram du skal bruke på et bakepapir og brett kantene litt opp og rundt som at du nesten pakker det inn. Husk det skal ligge spredt og ikke oppå hverandre. La stå i stekeovn på 115 grader i ca 45 min.
Sett en kjele med ønsket mengde kokosolje på 1-2 på bryteren på plata ( her må du nesten søke opp hvor mye ca du trenger av olje pr gram ) var dette opp en liten stund og bland så alt det brune i kjelen. La den stå på 1-2 men ikke frese i ca 45-50 min. Rør ca hvert 5 min.
Jeg oppbevarer det i kjøleskapet og da stivner det.
Alle gangene jeg har laget det har jeg blitt jævlig skækk i mange timer. Tok 1/4 spiseskje med denne oljen og måtte legge meg nedpå et par timer :-P
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sorry , så ikke at du ikke hadde ovn, men nå har du en digg oppskrift når dere har tilgang til en.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor gnur du det, for så steke det det bart i 45 min?

Like greit ha det sammen med kokosfett I en bolle i ovnen på ca 140 grader en time.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor gnur du det, for så steke det det bart i 45 min?

Like greit ha det sammen med kokosfett I en bolle i ovnen på ca 140 grader en time.
Vis hele sitatet...

Spør du meg??. Fordi jeg fant en oppskrift som funker fjell . Ingen vits å forandre å noe som funker så bra.
Anonym bruker
"Stø Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kokosfett varmet på så svak varme at det kun smelter ut. Myk hasj revet i småbiter oppi oljen. La det stå minst til det skiller seg ut i oljen, men gjerne lenger hvis du har tid. Funker hver eneste gang for meg, ofte litt for potent...
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var vel mer om ikke reven tok skade smuldret opp (alene) over så lang tid.

Men funker det for deg, why not
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var vel mer om ikke reven tok skade smuldret opp (alene) over så lang tid.

Men funker det for deg, why not
Vis hele sitatet...
Skal garantere at du hadde gått på en smell med en spiseskje av dette her Daglig røyker i 20 år , så tåler en del men dette er potent ut av en annen verden.
Du decarber jo det brune i ovnen , så tar ikke noe skade. Kun om du har for høy varme.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar!! Burde jeg blanda ut hasjen i matolje eller kokosolje(fett) ? Har noe i kjøleskapet som heter kokosolje, er 91 g fett per 100, er det dette fettet man vil thc skal binde seg til?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar!! Burde jeg blanda ut hasjen i matolje eller kokosolje(fett) ? Har noe i kjøleskapet som heter kokosolje, er 91 g fett per 100, er det dette fettet man vil thc skal binde seg til?
Vis hele sitatet...
Ja, det er riktig kokosfett/olje
Thc begynner å fordampe ved 120'C, så prøv å ikke stormkoke skjea alt for hardt, ta dere heller god tid.
Har hatt noen heftige erfaringer med hasj uten fett også i det siste faktisk (rett i yoghurt uten olje/fett), men da hadde jeg decarba hasjen i oven først. 110'C i 25-30 min funka veldig bra for min del, jeg tura baller den kvelden, selv med medium toleranse. Brukte bare 0.2
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Ja, det er riktig kokosfett/olje
Thc begynner å fordampe ved 120'C, så prøv å ikke stormkoke skjea alt for hardt, ta dere heller god tid.
Har hatt noen heftige erfaringer med hasj uten fett også i det siste faktisk (rett i yoghurt uten olje/fett), men da hadde jeg decarba hasjen i oven først. 110'C i 25-30 min funka veldig bra for min del, jeg tura baller den kvelden, selv med medium toleranse. Brukte bare 0.2
Vis hele sitatet...
Nice. Ja vi får prøve med ovn neste gang når noen har foreldra ute av huset haha. Takk for svar.

Men da tar jeg å smuldrer opp 0,5 i småbiter, tar en dæsj kokosfett i skeia, varmer opp kokosfettet så det blir litt «flytende», legger oppi hasjen, også varme gently med en lighter under i cirka ett minutt?

Skal vel boble men ikke fossboble for man kan jo brenne ut thc’en også?

Noen som kan pointe litt hvor lenge vi må varme den og når man skal stoppe flammen? Er så redd det blir waste igjen som da «superhasjeksperten» lagde hasjyoghurt vi ikke merket en dritt av 😅


Før i tiden da jeg bodde i leilighet lagde jeg skakkao som alltid funket. Hakket opp hasj, heiv det oppi melange, småkokte det og blandet hasjen med en visp, helte det i en kakao og drakk)
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Før i tiden da jeg bodde i leilighet lagde jeg skakkao som alltid funket. Hakket opp hasj, heiv det oppi melange, småkokte det og blandet hasjen med en visp, helte det i en kakao og drakk)
Vis hele sitatet...
bor i leilighet og kan skrive under på at 'spicy kakao' som jeg kaller det er kjapt, enkelt, og ryddig. bruker selv bare rett og slett mikro, varmer smør slik at det smelter, deler opp bønna så fint som mulig, og blander i. hiver det innimellom tilbake i mikro for å varme opp, max 30 sek i gangen, til jeg får rørt det helt inn. etter det er det bare å blande med kakao og nyte mesterverket. bonuspoeng for krem og/eller marshmallows
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
bor i leilighet og kan skrive under på at 'spicy kakao' som jeg kaller det er kjapt, enkelt, og ryddig. bruker selv bare rett og slett mikro, varmer smør slik at det smelter, deler opp bønna så fint som mulig, og blander i. hiver det innimellom tilbake i mikro for å varme opp, max 30 sek i gangen, til jeg får rørt det helt inn. etter det er det bare å blande med kakao og nyte mesterverket. bonuspoeng for krem og/eller marshmallows
Vis hele sitatet...
Nice takk for svar, men vi har ikke tilgang til mikro imorgen. Bare noe kokosfett/olje, lighter og en skjei😂

Trenger det bare inn med skjei (lol) på hvor mye/hvor lite jeg skal «koke» hasjen i skjeia til hasjyoghurten vår.



Gledes. Sette oss ut i skogen og spise yoghurt, nyte utsikten mens thc rusen sakte men SIKKERT slår inn
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Holder det å holde lightern under skjeia i ett minutt cirka? �� til hasjen har blandet seg helt med fettet?
psykedeliske vibes
enlightainment's Avatar
5 3
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Holder det å holde lightern under skjeia i ett minutt cirka? �� til hasjen har blandet seg helt med fettet?
Vis hele sitatet...
Hei, jeg har gjort dette mye, og står diverse varianter på nettet, norsk og engelsk, men i praksis har jeg funnet en balanse.

Du legger først smør/olje/kokosfett i en skje.

Så tar du fint opphakket hasj og legger det i skjeen.

For å holde mest mulig kontroll over varmen liker jeg å bruke et stearinlys under skjeen, slik at thc'en ikke fordamper vekk, jeg løfter simpelthen skjeen vekk når det begynner og boble, og man har samtidig muligheten av å røre rundt med den andre hånden, f.eks. en spiker eller kniv om du vil se gangster ut.

Så gjør du dette i ca. 3 minutter, noen ganger litt lengre hvis flammen på lyset er i ustabile omgivelser. Det er lett å se bobler stige til overflaten når det nærmer seg, og en mørk "gugge" av hasjen som er smeltet i bunnen.

Når man har gjort dette noen ganger kan man begynne faktisk lukte når det begynner å bli klart i skjeen, det har en spesiell lokt, og gir meg vann i munnen fordi hodet tenker på hvor høy man blir. De første gangene var lukten ikke særlig merkbart forandret.

Har nettopp laget meg en yoghurt og det har akkurat begynt å kicke etter en time, og det blir alltid intenst. Plis ikke ty til mikroen, det er bære en jævelig følelse av skam når det ikke funker. Han fyren oppi her som foreslo det blir sikkert høy på vitaminer om han fjerner etikketten sin også. Neida, men noen typer hasj kan faktisk bare spises rent og da trenger man ikke varme de på noe vis egentlig, så det er lettere å få gode resultater da.

Lykke til!
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
STEINHETSGARANTI!!!

1. Finn frem et stearinlys og en kopp med varm kakao
2. Ta ønsket mengde Cannabis i en spiseskje sammen med en klatt smør.
3. Bland og hold skjeen over stearinlyset til det smelter sammen/småbobler litt (Men ikke la det boble formye!!)
4. Hell blandingen du nettop har kokt sammen oppi koppen med kakaoen og rør rundt.

God high!
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Se der jaaa! Takk boys, skal gi ett referat fra kvelden inatt/morgen dette blir sikkert bra!
Anonym bruker
"Selvforsynt Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir sikkert en dritfet 15-års bursdagsfeiring. Lykke til.
Gjelder det samme med weed? Samme fremgangsmåte?
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blir sikkert en dritfet 15-års bursdagsfeiring. Lykke til.
Vis hele sitatet...
Retard 😂 ilikeså «heroinist»