Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1355
I det siste så har jeg merket at jeg kan på en måte bestemme når jeg skal få søvnparalyse selv om jeg aldri har turt å få det ordentlig. Jeg bare venter til rundt 4-5 tiden om natten/morningen for da er kroppen min sliten, så ligger jeg på ryggen med hodet høyt så nakker liksom bøyer seg fremover, så hører jeg på musikk. Da holder jeg meg våken, men ettersom jeg ikke beveger meg og egentlig er utrolig trøtt og sliten i kroppen, kommer det et brutalt jordskjelv i hele hodet og kroppen min og eg trykk mot brystet som er ubeskrivelig. Jeg er alltid klar over at det skjer, så jeg rekker å "våkne" før det eskalerer seg. For å unngå det så legger jeg meg på en av sidene og prøver å sovne. Jeg lurer egentlig bare på om noen kan relatere og om noen kan gi tips til å få en god opplevelse så jeg tørr å gå all inn, for nå er det for fremmed for meg, så jeg tørr ikke enda. Setter pris på om noen har noe å si og om noen har tanker rundt dette
R.i.p 23.04.2021
Etter det du beskriver skjedde med meg for ca 20år siden har jeg alltid ligget sidelengs når jeg skal sove.så fort jeg er på vei til og sovne på ryggen skjer det du beskriver.ikke noe behagelig følelse
Trådstarter
8 0
Sitat av Tarm Vis innlegg
Etter det du beskriver skjedde med meg for ca 20år siden har jeg alltid ligget sidelengs når jeg skal sove.så fort jeg er på vei til og sovne på ryggen skjer det du beskriver.ikke noe behagelig følelse
Vis hele sitatet...
Takk for svar, og det er ikke behagelig nei
Jeg har hatt det mange ganger, og kan ikke si det er noe jeg ville ha fremkalt med vilje. Det er kjempeekkelt, selv om jeg vet hva det er og at det ikke er farlig. Ligge på ryggen og være overtrøtt er oppskriften, ja.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
For de som ikke forstår det så gjør nok TS dette for å komme inn i en lucid dream fra våken tilstand.

Du må bare holde pokerface og presse deg igjennom det. Holdte litt på med det på ungdomsskolen. Veldig syra greier men jævlig gøy å gå fra fullt våken til en lucid dream på 10 minutter.
Trådstarter
8 0
Sitat av Dongerino Vis innlegg
For de som ikke forstår det så gjør nok TS dette for å komme inn i en lucid dream fra våken tilstand.

Du må bare holde pokerface og presse deg igjennom det. Holdte litt på med det på ungdomsskolen. Veldig syra greier men jævlig gøy å gå fra fullt våken til en lucid dream på 10 minutter.
Vis hele sitatet...
Jeg drømte at jeg våknet på rommet mitt og så på telefonen i morges. Så våkner jeg på ekte. Etter det så sovnet jeg på ryggen og orket ikke å våkne siden jeg var så jævli trøtt, så fikk jeg en mild søvnparalyse. Når den var over så våknet jeg igjen klar over at jeg mest sannsynlig ikke var i en 100% våken tilstand, og når jeg skulle skjekke om jeg kunne se hendene mine, så var de bare ikje der. Hele rommet gynget, så jeg skjønte at dette måtte være en lucid dream. Men når jeg skulle til å gå ut av sengen for å utforske drømmen våknet jeg dessverre jeg føler at underbevisstheten min er en grunn til at jeg opplevde dette med tanke på at jeg akkurat hadde åpnet en tråd om dette her for første gang. Takk for svar forresten!

Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg har hatt det mange ganger, og kan ikke si det er noe jeg ville ha fremkalt med vilje. Det er kjempeekkelt, selv om jeg vet hva det er og at det ikke er farlig. Ligge på ryggen og være overtrøtt er oppskriften, ja.
Vis hele sitatet...
Haha jeg forstår, fint å ha en som kan si at oppskriften min funker
Sist endret av Livsglede; 15. juli 2020 kl. 16:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nysgjerrig
Jacobpk's Avatar
62 8
Har opplevd det samme mange ganger, og flere ganger fremkallet det med vilje fordi det er så gøy. Ligger på ryggen og hører på musikk og plutselig føler jeg som du sier et jordskjelv. Jeg begynner å riste og blir kasta frem og tilbake mellom drøm og virkelighet, før jeg plutselig skytes inn i drømmen, mens jeg er 100% bevisst på at jeg drømmer. De fleste ganger blir jeg så hypet over at jeg har lucid dream at jeg våkner av spenningen. Men det har vært noen få ganger hvor jeg har holdt ut og klart å lucid dreama i hva jeg føler er timesvis. Har gjort alt slags rare ting jeg kan finne på som jeg aldri kunne gjort i virkeligheten haha.

Jeg har aldri opplevd noe skremmende, eller hallusinasjoner av søvnparalysen som man må gjennom først, så jeg klarer ikke å forestille meg hvordan det er. "Jordskjelvet" og at jeg skytes inn i drømmen er det som skjer med meg hver gang, og det synes jeg bare er lættis egentlig
Trådstarter
8 0
Sitat av Jacobpk Vis innlegg
Har opplevd det samme mange ganger, og flere ganger fremkallet det med vilje fordi det er så gøy. Ligger på ryggen og hører på musikk og plutselig føler jeg som du sier et jordskjelv. Jeg begynner å riste og blir kasta frem og tilbake mellom drøm og virkelighet, før jeg plutselig skytes inn i drømmen, mens jeg er 100% bevisst på at jeg drømmer. De fleste ganger blir jeg så hypet over at jeg har lucid dream at jeg våkner av spenningen. Men det har vært noen få ganger hvor jeg har holdt ut og klart å lucid dreama i hva jeg føler er timesvis. Har gjort alt slags rare ting jeg kan finne på som jeg aldri kunne gjort i virkeligheten haha.

Jeg har aldri opplevd noe skremmende, eller hallusinasjoner av søvnparalysen som man må gjennom først, så jeg klarer ikke å forestille meg hvordan det er. "Jordskjelvet" og at jeg skytes inn i drømmen er det som skjer med meg hver gang, og det synes jeg bare er lættis egentlig
Vis hele sitatet...
Kan være man kun hallusinerer om man åpner øynene under søvnparalysen. Det eneste problemet mitt nå forresten er at jeg får altfor høy puls når "jordskjelvet" begynner. Jeg prøver å gå all in, men føler at hjertet mitt dunker så hardt at jeg ikke klarer det.