Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2436
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
er på 2års prøvetid

mistet lappen pga fart her om dagen, kan det gå utover prøvetiden?
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jepp. Ethvert lovbrudd = RIP prøvetid..
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jepp. Ethvert lovbrudd = RIP prøvetid..
Vis hele sitatet...
konsekvensen for det da?:/
R.i.p 23.04.2021
Fengsel
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tarm Vis innlegg
Fengsel
Vis hele sitatet...
For real?
Anonym bruker
"Digital Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jaman
Anonym bruker
"Stinn Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Shit. Hvor mye over grensen var du? Ethvert lovbrudd, også lovbrudd som bare gir forenklet forelegg? Slik at du om du glemmer å bruke blinkelyset i et kryss mens du har prøvetid så må du i fengsel? Eller om du har glemt førerkortet? Det høres ikke riktig ut.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Shit. Hvor mye over grensen var du? Ethvert lovbrudd, også lovbrudd som bare gir forenklet forelegg? Slik at du om du glemmer å bruke blinkelyset i et kryss mens du har prøvetid så må du i fengsel? Eller om du har glemt førerkortet? Det høres ikke riktig ut.
Vis hele sitatet...
93 i 60.
Anonym bruker
"Stinn Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oi. Ja da ryker lappen for 3-6 måneder. Men du er jo fortsatt langt unna grensen for fengsel. I 60 sone er vel grensen for fengsel 115 kmt.
Rart om du må i fengsel for å ha kjørt for fort, straffen er jo at du blir uten førerkort. Er det ikke noe om dobbel straff i loven?
Fartovertredelse er brudd på veitrafikkloven og dermed brudd på betingelsene for prøvetid. TS slipper fengsel på nåde om å ikke begå nye kriminelle handlinger. Nå har TS kjørt for fort og må i retten å bli dømt på nytt. TS kan forvente ytterlige fengselsstraff enn opprinnelig for brudd på prøvetid.
Sist endret av Dough; 16. juni 2020 kl. 00:02.
Anonym bruker
"Elektronisk Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blei tatt for flere forhold under prøvetid, hørte aldri noe så tror det er litt opp og ned.. Prøvetid for vold og anmeldt igjen for vold så er det nok fengsel. Gjerne si meg imot men blei ikke putta
du slipper nok fengsel) bare å lære av det,og komme seg videre
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kommer ikke dette helt an på hva man er på prøvetid for? Har selv vært på prøvetid for offentlig drikking uten å være beruset og ser ikke for meg at om jeg skulle kjørt for fort at jeg hadde fått fengselsstraff. Ser heller for meg bot
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fengsel det bro.
Hvorfor har du prøvetid da? Pga lovbrudd eller er det den obligatoriske prøvetiden på 2 år du får når man kjører opp?

Med så lite info er det umulig for noen her å si hva utfallet blir.

Er det bare prøvetiden man får når du akkurat har fått lappen skal du selvfølgelig kke i fengsel TS
Sist endret av Heimdall-; 16. juni 2020 kl. 10:31.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Heimdall- Vis innlegg
Hvorfor har du prøvetid da? Pga lovbrudd eller er det den obligatoriske prøvetiden på 2 år du får når man kjører opp?

Med så lite info er det umulig for noen her å si hva utfallet blir.

Er det bare prøvetiden man får når du akkurat har fått lappen skal du selvfølgelig kke i fengsel TS
Vis hele sitatet...
Fikk påtaleunnlatelse pga oppevaring av narkotika. Fikk 2 års prøvetid
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fikk påtaleunnlatelse pga oppevaring av narkotika. Fikk 2 års prøvetid
Vis hele sitatet...
Da slipper du nok fengsel. Men påtaleunnlatelsen din ryker, og du vil få straff for oppbevaringen(bot) + bot og tap av førerkort pga fartsovertredelsen. Går ut ifra at det er mindre mengder iogmed at du fikk påtaleunnlatelse.

Så dette løser seg nok ts Hold deg i skinnet fremover!
Sist endret av Heimdall-; 16. juni 2020 kl. 13:57.
Er ganske sikker på at det blir sak av og sannsynligvis buret med mindre det var 15 gram og for lite til fengsel uansett som du ble dømt for første gangen.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble dømt for mange vinningsforhold samt noe vold. Satt 2 år og hadde 6 mnd betinget itillegg med 3 års prøvetid.
Noen mnd etter jeg slapp ut ble jeg tatt med 5-6 plater hasj. Fikk samfunnstraff for forholdet og prøvetiden var ikke tema siden vinning og narkotika ikke er samme typen kriminalitet. Saken gikk som tilståelsedom