Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2534
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Jeg var en tur ute på byen på lørdag, og det skjedde en episode jeg har stusse litt på i etterkant. Mens jeg står i pissoaret begynner karen ved siden av meg å prate til meg, og lurer på om jeg har eller vet om noe coke. Jeg tenker ikke noe spesielt over det, og forteller han at jeg er med en kompis som har solgt litt i det siste, som antakelig kan hjelpe han. Jeg sender han til kompisen min, som står ute og røyker, som etterpå kommer inn og forteller han er sikker på at karen er politi. Han hadde tydeligvis klappet han på skulderen, og kjent en ledning eller noe. Kompisen min er litt småparanoid, så jeg er ikke helt sikker på om jeg skal tro på han. Men når jeg tenker over det, syns jeg det var litt rar måte å approache meg på. Han var liksom veldig desp, og sa han ville betale hva som helst (såvidt jeg husker). I tillegg virket han veldig full i måten ha pratet på, men da han gikk, så han helt edru ut, og rett i ryggen osv.

Hva tenker dere? Er dette blitt en måte politiet har begynt å operere på? Kan også legge til at da jeg gikk inn på do med en jente, tok det ikke lang tid før noen som jobbet der begynte å hamre på døra, så kan hende det er utestedet som har fått nok av dette, og vil gå mer aktivt inn for å få en slutt. Har jo også lest utelivsbransjen har blitt mer obs på dette.

Er mulig dette er noe man er nødt til å passe litt på fremover. Kan si at det dreier seg om Rebell på Grünerløkka, i tilfelle gjelder spesielt der.
"og forteller han at jeg er med en kompis som har solgt litt i det siste, som antakelig kan hjelpe han." Hadde gjort meg litt småparanoid også vis jeg i samme situasjon.
Det var ikke politi.
Helt vanlig med sivvere på byn.
Politiet har ikke lov til å oppfordre deg til å begå lovbrudd, så dette var helt klart ikke sivilt politi.
Det er ikke noe 'deep undercover' politi ute på byen og skal prøve lure folk slik, nei. Du har nok sett for mange filmer.

Sivil politi finnes nok derimot, men de går ikke rundt slik og er ikke undercover.
Jo. Jeg har opplevd det på en viss klubb i Bergen at det er sivilpoliti. Så seff er det sivvere på byen. Det er jo ikke overdramatisk i det hele tatt.
Har opplevd lignende fremgangsmåte fra sivil politi på en konsert i Trondheim tidligere, men har aldri sett det på uteplasser.

Dette er fra samme konserten.
https://www.adressa.no/nyheter/trond...t-12002418.ece
Hendelsen du beskriver er fremprovosering av straffbar handling og er ikke lov. Med forbehold at alt du skriver stemmer så kan jeg love deg at det ikke var en politibetjent.
Tror ikke du skal bekymre deg, folk som først har fått smaken på coke blir fort litt desp etter og skaffe mer når trangen melder seg og mtp hun dama du dro med deg på dassen så har jeg opplevd det samme, det tar ikke mange sekundene fra du har fått låst døra til det banker på da de som jobber på utestedene er veldig oppmerksomme på dette
Sitat av MatPlussMat Vis innlegg
Jo. Jeg har opplevd det på en viss klubb i Bergen at det er sivilpoliti. Så seff er det sivvere på byen. Det er jo ikke overdramatisk i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Men det er veldig stor forskjell på 'spanere' som ts skriver om med en fantasihistorie og sivil politi.
Uten sammenligning forøvrig, men fikk litt flashback tilbake til gamle dager. Var med i en rekke demonstrasjons tog i regi av bla. Blitz back in the days. Da møtte man til stadighet på sivil politi i selve toget, som ofte spurte de rundt seg om info, slik som hvor man skulle, hva man hadde planlagt, den slags.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, det er sivilpoliti på byen. Spør en hvilken som helst vekter på et utested i Oslo, Trondheim osv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, det er sivilpoliti på byen. Spør en hvilken som helst vekter på et utested i Oslo, Trondheim osv.
Vis hele sitatet...
Spør du en vekter så vil han nok garantert si JA, uansett om det er eller ikke er sivilpoliti der.
Det har litt med at når folk får høre at det er sivil der, så oppfører de seg gjerne litt bedre + det skremmer bort en del folk som utestedet ikke vil ha der.
En kamerat av meg er politi, jobber med å forebygge narkotika for unge.
Møter han ofte på byen, da er han på jobb, og sitter med 3-4 kompiser og tar seg en øl, jeg kan love deg at han følger med. Tror det er få som tar så mange som det han har gjort på byen.