Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 735
God kveld!
For øyeblikket har jeg én SSD og én HDD i min maskin. Windows er installert på SSD-disken.

Jeg er en slik person som liker å ta vare på ting. I stede for å formatere harddiskene (Noe jeg også har hørt kan være skadelig for SSD - i alle fall for min som er to år gammel) vil jeg heller kjøpe nye.

Jeg vil installere Windows på nytt på den nye SSD-en jeg kommer til å kjøpe. Hvordan blir det da med den andre versjonen av Windows som befinner seg på den andre harddisken?

Spørsmål 2:
Jeg er egentlig helt sikker på at dette funker, men jeg spør i tilfelle:
Jeg skal også skaffe meg en ny HDD. Jeg vil fortsatt at den forrige HDD-en som foreløpig befinner seg i maskinen, er "D-disken". Hvis jeg setter inn en ny en, vil den da bli "E-disken". HVIS disse harddiskene faktisk bytter plassering, skal det vell ikke være vanskelig å gå innpå BIOS for å bytte om på dette?


Og så har jeg ett lite ekstraspørsmål til slutt. Jeg har vurdert å kjøpe Windows 8. Har Win8 forbedret seg siden lanseringen?

Er det mulig å fjerne den utrolig irriterende menyen? Dere vet hva jeg snakker om. Jeg vil ikke se den engang!

Er det mulig å få tilbake Windows-knappen? Jeg MÅ ha den.

Takker og bukker for svar på forhånd!
Bare plugg ut den gamle disken.
Plugg i den nye, samt usb flash pinne eller dvd
Installer windows
Plugg i den gamle disken. windows vil boote fra den nye
Slett alt innhold på den gamle disken.

D-disken? Du vet du kan navngi diskene selv?

Jeg har ungått Win8 helt, men fører man kan fjerne den "irriterende menyen" helt, slik at det ligner veldig på win7. Bare å google litt på det området.

Good luck have fun, jeg gjorde akkurat det samme med nytt OS, HK og ny SSD, var helt konge med clean install.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Hvilken disk Windows blir startet fra, om du har to disker med en installasjon på hver, kommer an på hvordan du setter opp boot rekkefølgen i BIOS.

Om en disk er D eller E bestemmer du selv i Windows. Ikke noe behov for å rote i BIOS for å ordne det.
Sist endret av Acidous; 7. august 2013 kl. 20:05.
1. Om du har lovlig win7 så fjerner du det fra den gamle SSD'en og installerer det på den nye. Null stress.

2. Ja du har rett, den nye Harddisken vil bli E:

3. Nei du har fortsatt den vanlige menyen til win8, det er for øyeblikket ikke mulig å fjerne den. MEN, du kan få win7 stratmeny i tillegg.