Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1484
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Jeg kjøpte forleden to pentium 33 MHz, 8 MB ram og rundt 150 MB HD på skolen for 80 kr =), og tenkte jeg skulle få Linux på de.

Hva for linux bør jeg kjøre, og hvor får jeg tak i det? Det er ikke cd-rom...

- keanu
Hmm.. Jeg går ut i fra at du mener 486 33 mhz, tror den laveste Pentiumen er 75mhz.

------------------
-Sharken

Westside till I die
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Trådstarter
Whatever...=)
No tips?
rekylvinyl.no
Originally posted by Sharken:
Hmm.. Jeg går ut i fra at du mener 486 33 mhz, tror den laveste Pentiumen er 75mhz.
Vis hele sitatet...
nesten http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif

laveste pentium er 60Mhz.

(har selv hatt en) http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif
Prøv Monkey Linux. [link]

"Monkey Linux can be extracted to the DOS filesystem (to the FAT32 too). This is complete small ELF distribution with latest kernel on 5 diskettes. Monkey can run on this minimal HW: 386SX, 4MB RAM, 30MB on IDE HDD. Contain X Window for any SVGA videocard, support for network, support for 3C5x9, 3c59x, 3c900, NE2000/NE1000, WD80x3 ethernet cards, ATAPI/MITSUMI CD. There is some ready-to-install packages, GCC and kernel source for compiling your own kernel too."

Gamle lo-spec maskiner er supert til å kjøre f.eks. IRC boter og sånn...

------------------
Welcome to the real world
.:dephic:.

[This message has been edited by dephic (edited 25-03-2001).]
Minix kunne også gå fint. Det er ikke Linux, men det er jo en UNIX-clone, fullstendig open-sourced. Kjører det selv på en 286, det går helt strøkent. Har ikke fått til nettverk via seriell-kabel, men får snart nettverkskort...

- Eudoxos -