Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1032
God dag. De holder på å bygger noen nye hus og leiligheter her i gata. De er nødt til å rive et gammelt hus, da det står veldig i veien. De regner med at hun som bor der går bort snart, da hun er rundt 95 år.

I dag så jeg noe som rett og slett gjorde meg rasende og forbanna. De har blokkert hele inngangen inn til huset, slik at biler ikke kan ta seg inn i gårdsrommet. Da tenker jeg på helsehjelp og sykebil, hvis hun trenger det. De blir da nødt til å stoppe lengre borti veien, springe bort til huset for å hente henne, og tilbake igjen. Er dette i det hele tatt lov? Er det lov å blokkere inngangen til boliger for folk som trenger hjelp?

De har blokkert inngangen med noen slags steiner. Er ganske usikker på hva de heter, men det er sånn "pyntestein" de har på siden av fortau, osv, slik som til høyre på bilde her:
http://www.steinbutikken.no/stein2/_files/Hellela1.jpg

Det er altså for høyt for en bil å kjøre over dem.
Som sagt, er dette lov? Selv er jeg ganske sikker på at det ikke er lov.

Hvis dere gir meg et positivt svar, gir meg noen kilder, og linker til lover, skal jeg og noen kompiser stikke bort der så raskt som mulig for å ha en liten dugnad.

Takker og bukker for svar!
Hvis det er privatpersoner som har plassert dette på en offentlig vei, har du like mye rett å gå på den offentlige veien å fjerne steinene.
Trådstarter
72 2
Er ikke privatpersoner som har plassert dette. Er nok kommunen/staten, og byggefirmaene som bare bryr seg om penger.

Ingen som vet noe om dette her?

Prøver å bumpe tråden igjen. Ingen som vet noe om dette her? Hadde vært veldig greit hvis jeg hadde funnet ut av dette før mandag
hvorfor ringer du ikke brannvesnet og hører ?
Trådstarter
72 2
For å være ærlig, så orker jeg rett og slett ikke å gjøre det :P
Fjerne det skal vi uansett, men jeg vil først og fremst finne ut om vi kan gjøre dette på dagen, med loven på vår side, eller på kveldstid, uten loven på vår side.