Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 613
I see you...
NAPse's Avatar
Hei.
Jeg har nylig forsøkt å installere en "Realtek ac97" driver på maskinen. Men det ser ut til å ha skapt problemer. Jeg tror hværtfall det er det som foråsaker det.
Jeg googla litt av feilmeldinga og fant andre med samme problem, og de hadde også installert realtek ac97 driver.

Her er i hværtfall feilmeldinga

Kode

/etc/gdm/Xsession: Begin session setup...
Setting IM trought im-switch for locale=en_US.
Start IM trought /etc/X11/xinit/xinput.d/all_ALL linked to /etc/X11/xinit/xinput.d/default.
/usr/bin/seahorse-agent: error while loading shared libraries: libasound.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory
Håper noen vet løsninga.
Installer ALSA.
I see you...
NAPse's Avatar
Trådstarter
Ja, det hadde sikkert vært flott det
Det ser ikke ut til å fungere. Jeg fulgte denne guiden, men jeg for fortsatt opp den samme feilmeldinga ved innlogging.

Løsning

Jeg fant en måte å fikse det på. Kanskje er det andre som får dette problemet en gang.

Jeg fant et forum hvor det var en som sa at det kunne fungere med denne kommandoen (prøv den først da jeg regner med at den ikke fucker opp gnome sånn som neste.)

Kode

apt-get --reinstall libasound2
Det fungerte ikke for meg så jeg prøvde meg på

Kode

apt-get remove libasound2
apt-get install libasound2
Og det så ut til å fungere... Helt til jeg exita "Failsafe Terminal" da fikk jeg opp meldinger om at den ikke klarte å loade "greeter" eller noe sånt.
Så da kunne jeg ikke ikke en gang starte "Failsafe Terminal" så jeg restarta pcen og kom meg inn i en eller annen form for terminal, uten noe velkomstskjerm.

Så om du skal bruke den metoden som fungerte for meg bør du ta allt med en gang uten å exite "Failsafe Terminal"

Så da blir det sånn som dette:

Kode

apt-get remove libasound2
apt-get install libasound2
apt-get install gnome
Det finnes sikkert andre og bedre metoder å gjøre dette på, men det fungerte hværtfall for meg.
Om noen vet om andre metoder som er bedre hadde det vært flott om du hadde skrevet det her.
Sist endret av NAPse; 18. august 2009 kl. 13:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.