Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 924
En gnag for en evighet siden spilte jeg et strategispill. Det var 3dimensjonalt og man så på skrå ovenfra og ned på slagmarken. Jeg mener også at man kunne rotere på synsvinkelen (er ikke helt sikker). Det som var spesielt med spillet var at man kunne designe egne enheter i spillet slik at feks kunne ha en bli med lite chassis og en gigantisk kanon eller helt omvendt eller stortsett eksakt ossen man nå enn ville ha det. Noen som har et forslag på hva spillet kan være?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har forsåvidt det du beskriver i en god del av Sid Meier sine spill, som t.d Alpha Centauri, så litt meir info om sjangeren hadde vore nyttig.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Spillet var et realtime strategi spill, dvs man bygget bygninger, man styrte enheter. Hovedenheten man brukte til å lage bygninger med var en lastebil som hadde en slags stråle den sendte ut for å bygge) Stilen er helt klart futuristisk.
Vet du sånn cirka når du spilte dette spillet?

Har du litt tid kan du jo saumfare wikipedia.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ategy_wargames
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Når jeg spilte spillet er vanskelig å si, ettersom jeg har holdt på med datamaskiner og dataspill i 18 år. Jeg fant tilslutt spillet, men det hadde et annet navn enn det jeg husket ... (kanskje ikke så rart at jeg ikke klarte å finne det da)

http://en.wikipedia.org/wiki/Warzone_2100

Ser ut til at kildekoden havnet under GPL i 2004, og at noen har lekt seg litt med den. Nå finnes utgaver for linux også. http://wz2100.net/home
Det minna meg litt om Red Alert den beskrivelsen... Red Alert II var konge.
I stedet for å lage en ny tråd, ang samme tema, så spørr ei her...

For noen år sia, når PlayStation (den første) var pop, så fikk ei tak i en demo av ett strategispill ei og.. Det foregikk i verdensrommet, og det var diverse oppdrag, med alt fra å bombe fiendens baser til slag i verdensrommet.... Men kan ikke komme på hva det heter... Spillet var rimelig futuristisk med fet HUD og masse teknisk dilldall... Og romskipene var det fet design på.. Noen som har peiling?
Starcraft? Regner med det ikke er det siden det er så kjent, men jeg bare prøver å hjelpe
Litt artig at folk fortsatt prøver å hjelpe når han fant spillet for flere dager siden.
Sikkerhetsklarert
Sitat av Dably II
Litt artig at folk fortsatt prøver å hjelpe når han fant spillet for flere dager siden.
Vis hele sitatet...
Les alle postene du....
Sitat av Sangheili
I stedet for å lage en ny tråd, ang samme tema, så spørr ei her...

For noen år sia, når PlayStation (den første) var pop, så fikk ei tak i en demo av ett strategispill ei og.. Det foregikk i verdensrommet, og det var diverse oppdrag, med alt fra å bombe fiendens baser til slag i verdensrommet.... Men kan ikke komme på hva det heter... Spillet var rimelig futuristisk med fet HUD og masse teknisk dilldall... Og romskipene var det fet design på.. Noen som har peiling?
Vis hele sitatet...
Veldig generelt spørsmål... Kan være masse rart. Star Trek Armada?