Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1781
Ta testen. Jeg har opplevt at denne stemmer for de fleste som jeg kjenner.

http://www.zegeniestudios.net/ldc/


I tillegg kan jeg sterkt anbefale Jolicloud!
http://www.jolicloud.com

MeeGo er også veldig stilrent og bra(?...) Burde hvertfall sjekke det.
http://meego.com/
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg tok den testen du lenket til og den gav meg 6 forskjellige alternativer uten noen grunn til at den ene burde være bedre enn den andre. Når testen gir meg så mange alternativer, hva er da poenget med å ta den? Jeg villle ha et svar, ikke bare enda flere alternativer å velge mellom.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
100% match på Ubuntu, Mint, OpenSuse, Mandriva og Kubuntu... nå har jeg null planer om å bruke Linux uten å bli truet med tungt artilleri, men en test som gir så mange alternativer og lite informasjon om forskjellene er da nokså lite vits i?
Jeg bruker idag ubuntu og har gjort dette de siste 4-5 månedene, men jeg lurer på om det er en distro som støtter spotify bedere?

hvis jeg kjører spotify og opera sammen, altså wine og et vanlig programm sammen så kræsjer opera hele tiden (henger seg). Jeg vil bare ha distro som funker bra med spotify, og i flash baserte nettsider i både opera og FF.

kan du anbefale noe bortsett fra ubuntu?
Trådstarter
Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg tok den testen du lenket til og den gav meg 6 forskjellige alternativer uten noen grunn til at den ene burde være bedre enn den andre. Når testen gir meg så mange alternativer, hva er da poenget med å ta den? Jeg villle ha et svar, ikke bare enda flere alternativer å velge mellom.
Vis hele sitatet...
Greit. Ingen av distroene er lik heller. Enig i at den gir litt for mye tilbake enn hva kanskje folk. Men den gir et grovt overblikk over hvile distroer som passer dere, og så kan dere da direkte gå inn på siden å se bilder av systemene/lese og deretter prøve. Der er vel kanskje litt problematisk for en test å finne ut akkurat hva du hadde 100% likt uten at testen hadde blitt veldig omfattende og for lang til at folk gidder å ta den. Dessuten har distroene forskjellige måter å gjøre forskjellige ting på.. Da kan dere lese om de eventuelle tingene hos de distroene å se hva som passer dere best.

Sitat av -=Insane=- Vis innlegg
Jeg bruker idag ubuntu og har gjort dette de siste 4-5 månedene, men jeg lurer på om det er en distro som støtter spotify bedere?

hvis jeg kjører spotify og opera sammen, altså wine og et vanlig programm sammen så kræsjer opera hele tiden (henger seg). Jeg vil bare ha distro som funker bra med spotify, og i flash baserte nettsider i både opera og FF.

kan du anbefale noe bortsett fra ubuntu?
Vis hele sitatet...

Jeg har Jolicloud og min spotify fungerer utmerket her. Har brukt jolicloud siden Alpha release, så jeg er mer enn fornøyd med det. Jeg brukte Mandriva PowerPack 2009 før der igjen, vet ikke om Spotify er støttet i Mandriva.

Sitat av robhol Vis innlegg
100% match på Ubuntu, Mint, OpenSuse, Mandriva og Kubuntu... nå har jeg null planer om å bruke Linux uten å bli truet med tungt artilleri, men en test som gir så mange alternativer og lite informasjon om forskjellene er da nokså lite vits i?
Vis hele sitatet...
Hadde du bare vist hvor mange distroer som er med i testen... Du kan gå inn på distrowatch å se igjennom hva som passer deg best selv da? Blir litt lesing på egenhånd da..

Eller du kan ta testen, å så lese om de distroene testen anbefaler.. Jeg syns det virker litt mer avslappende enn å lese 1000vis av rapporter og 'abouts'
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
100% Debian, som eneste valg. Sjokk!

Og hvorfor kjører folk Spotify i Wine når det finnes fullgode åpne alternativer? http://despotify.se/
Sitat av Deezire Vis innlegg
Og hvorfor kjører folk Spotify i Wine når det finnes fullgode åpne alternativer? http://despotify.se/
Vis hele sitatet...
Er vel flere som bruker gratis-versjonen av Spotify, og despotify fungerer bare med premium-versjonen.

"Despotify requires a premium subscription for Spotify."
Sist endret av s1gh; 20. juni 2010 kl. 01:56.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Helt korrekt, men det fungerer, i motsetning til en emulert Windows-basert versjon. Jeg skjønner enda ikke hvordan folk overlever med alt reklamen på Spotify, men de om det.
Sitat av robhol Vis innlegg
100% match på Ubuntu, Mint, OpenSuse, Mandriva og Kubuntu... nå har jeg null planer om å bruke Linux uten å bli truet med tungt artilleri, men en test som gir så mange alternativer og lite informasjon om forskjellene er da nokså lite vits i?
Vis hele sitatet...
ubuntu, mint og kubuntu er vel basert på den samme distoen? opensuse og mandriva litt usikker, men regner med at du har svart litt åpent på noen spørsmål, hvertfall med tanke på gui :-)

back 2 topic, veldig bra side for de som ikke helt vet hva de skal velge.

jeg ble ble ubuntu med 95% debian :-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tok testen og fikk med forundring opp at open suse var perfekt for meg. Kjenner ikke til systemet i det hele tatt så det ble litt interessant. Så etter jobb i dag skal jeg inn og se nærmere på hva det er for noe.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Helt korrekt, men det fungerer, i motsetning til en emulert Windows-basert versjon. Jeg skjønner enda ikke hvordan folk overlever med alt reklamen på Spotify, men de om det.
Vis hele sitatet...
Spotify via Wine har alltid fungert feilfritt på min arch box, så jeg ser ingen grunn til å benytte et mye mindre brukervennlig alternativ med et mye styggere GUI. Fri programvare and all that, jeg kan forstå det, men jeg må ikke på død og liv ha linuxalternativet bare fordi det er et alternativ man scorer geek-points på..

On topic: Jeg fikk 90% Slackware, 90% Arch og 90% Gentoo, så denne testen fortalte meg ikke mye nytt
Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg tok den testen du lenket til og den gav meg 6 forskjellige alternativer uten noen grunn til at den ene burde være bedre enn den andre. Når testen gir meg så mange alternativer, hva er da poenget med å ta den? Jeg villle ha et svar, ikke bare enda flere alternativer å velge mellom.
Vis hele sitatet...
Fem alternativ som passet 100% her og. Da har du rett i at testen er ganske ubrukelig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Epos85 Vis innlegg
Hadde du bare vist hvor mange distroer som er med i testen...
Vis hele sitatet...
Fedora Core
Mandriva
OpenSuSE
Debian
(Simply-)MEPIS
Ubuntu, Kubuntu
Linux Mint
PCLinuxOS
Gentoo
Slackware
Arch Linux
Foresight Linux

Ikke så veldig mange ved tanke på at nesten alle dukker opp i svaret
OP: Hvordan er Jolicloud for tiden? Har fortsatt pre-alpha på en netbook.
100%
Fedora
100%
OpenSuSE
95%
Mandriva
95%
Debian
95%
Kubuntu
90%
Linux Mint
90%
Ubuntu

Det skal bemerkes at Slackware 13 som jeg kjører på min lille hobby server ikke kom opp som forslag.
Til dere som savner Spotify til Linux burde teste ut www.groooveshark.com

Dette er en tjeneste som ligner Spotify, men den er 100% i flash, og funker veldig bra for meg på Ubuntu 10.04 x64.

Den har noen bonuser også, bla. du trenger ikke høre på reklame, selv om det er helt gratis. Du kan lage en gratis konto slik at du kan lagre playlister, eller du kan bruke den helt anonymt.
Forskjellen mellom Grooveshark og Spotify er at Grooveshark er helt ulovlig, mens Spotify er lovlig.