Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  514 101700
aarst0g: Han kan nok forvente seg langt værre enn som så.
For å si det sånn; Jeg håper inderlig at han er en ganske stor person.

Og hvordan i alle dager denne tråden ble gjenåpnet får jeg meg ikke til å forstå, alle spørsmål som kan stilles om "stoffet" (Myricistin) er besvart flere ganger.
Haha detta må eg seriøst teste ut men ein ting: om eg tek si 10g førstegangs bruker. Så lenge pleier det å vare fra du drakk teen til all virkning er over`?
Og er det noe aldersgrense på malt muskat i den vanlige dagligvare butikken?
Zaper: les hele tråden.

Hvor lenge det varer, varierer. Men ikke planlegg noe dagen etter, bare for sikkerhets skyld.

Og det andre spørsmålet ditt er så dårlig gjenomtenkt at jeg nesten ikke orker å svare på det.
Muskat er et Krydder. Pleier krydder å ha aldersgrense ?

Beklager hvis jeg virker sinna, men jeg har ikke sovet på ... ja, jeg husker ikke. Dårlig tegn, på en måte ..
Jeg har lest hele denne tråden mange ganger.
Hodepinen gikk vekk når jeg hellte innpå 5-6 pils.
Men funk fikk jeg ikke.

Å har spist muskatnøtt før og. Det funka så mye at jeg bare måtte krabbe. Klarte ikke stå på bena. Men denne malte muskaten fikk jeg ikke annet en hodepine av.
Men kan noen bekrefte å ha fått funk på malt muskat før?
Er det ikke kun muskat nøtt?
Eneste rusvirkningen jeg har hørt om malt muskat er vondt i hode.
forje gang jeg spiste malt muskatnøtt hadde jeg ondt i hodet, røde øyne, kortidshukomelse og cottonmouth dagen etterpå, og den bakrusen varte i 3-4 dager..
Hmm, nå har jeg lest gjennom alle 11 sidene!:O
Men kan noen bekrefte og fortelle om de forskjelige formene du får muskat o og hvilkne som er best?
Tusen takk
Ja men var det en god rus eller var det bare en fæl vondt i kroppen rus?

Muskat nøtt syntes jeg er en behagelig å heavy rus. Men gir ikke malt muskatt kun hodepiner å vondt ikroppen som oppfattes som en rus men egentlig er det bare en ubehagelig rus?
Sist endret av (-(-_(-_-)_-)-); 8. juli 2007 kl. 19:01.
Jeg kan bekrefte at Malt Muskat gir en meget bra rus, hvis det gort riktig. Lag Te!
Men keep in mind, ingen får lik effekt av muskatt! Noen kan bruke det som et rusmiddel, andre kan ikke.
Ok.. Hvor mange gram ca er en halv muskatnøtt?
Leste gjennom tråden og tenkte jeg skule prøve meg på liten muskat rus. Stakk oppå min lokale Ica butikk å kjøpte en pakke med to muskat nøtter(ca. 10g) og et glass med muskat i pulverform(39g). På vei hjem fra butikken knasket jeg på min første nøtt, og da jeg kom hjem i halv åtte tida var jeg ferdig med den, faens til ekkel smak på de. Mens jeg ventet på at teen skulle bli ferdig(ca. 10g og 3 dl vann), knasket jeg på den andre nøtta. Drakk teen i halv ni tida, og nå er klokka 22.17. I starten følte jeg meg litt fjern, og har fortsatt den følelsen. Spist ganske mye idag, så jeg regner ikke med at rusen skal sette skikkelig inn enda. Teen ble ganske god med masse sukker, og jeg føler ellers ikke noe ubehag i form av kvalme osv. Håper virkelig jeg får en god rus, har vært det hittil ihvertfall

Sitat av mh9
Ok.. Hvor mange gram ca er en halv muskatnøtt?
Vis hele sitatet...
Kan si at de nøttene fra Santa Maria(?) er sånn ca. 5g hver, altså er en halv nøtt 2,5g

Jeg kokte opp vannet med muskat pulveret i, og lot det småkoke/trekke i ca. 40 minutter. Da jeg helte det oppi en kopp var det ganske lite, så jeg brukte en vannkoker og fyllte opp resten med kokende vann. Er det sånn ca. riktig framgangsmåte Lille Nikotin?
Sist endret av Plogan; 12. juli 2007 kl. 22:23.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heisann, hvis man hypotetisk sett skulle si jeg netopp har knust 6 nøtter, altså 45g og fordelt det på 3 personer.
15 g hver.

Dette var helt oppi en gryte men mens det koket i en halvtime så reduserte innholdet seg i gryta seg med 50%, har det abre forsvunnet vann eller det som skal gi rusen også?
Eller får jeg like mye effekt ut av det?

Tripraport følger
Er det virkelig verdt det? Jeg prøvde muskat, 15-20 gram eller noe..For det første så får man en kvalmende smak i munnen LENGE etterpå..

For det andre så var det ikke noe digg rus.. Føltes som jeg var litt hasjfjern, dama sa jeg så helt mongo ut, satt der bare å gliste.. følte meg vemmelig hele veien, var skikkelig trøtt i flere dager etterpå.

For min del , så kommer jeg aldri til å teste muskat igjen..Er rett og slett kjipt.
Sitat av torek1
Er det virkelig verdt det? Jeg prøvde muskat, 15-20 gram eller noe..For det første så får man en kvalmende smak i munnen LENGE etterpå..

For det andre så var det ikke noe digg rus.. Føltes som jeg var litt hasjfjern, dama sa jeg så helt mongo ut, satt der bare å gliste.. følte meg vemmelig hele veien, var skikkelig trøtt i flere dager etterpå.

For min del , så kommer jeg aldri til å teste muskat igjen..Er rett og slett kjipt.
Vis hele sitatet...
Bare en måte og finne ut, men noen får jo skikkelig digg rus av det også, noen få.
Har enda ikke merket noe men lurte på om det er noe jeg kan gjøre for og forsterke rusen.
Kan det henne den aktive ingrediensen som gir rusen fordampet da mixen fosskokte i gryta?
Jeg har ikke så god greie på akkurat det, men tipper det er ganske vanskelig å ekstrahere ut virkestoffet eller få det mer konsentrert..

Bare å teste å koke på det, bruke alkohol eller hva du tenker..Tviler på det blir noe sterkere av den grunn..

Eneste måten jeg vil tro du får en sterkere ruseffekt , er om du røyker en jonas i tillegg.
Siden dette minnet meg endel om hasj så er jo det ganske logisk.
Mente om jeg kanskje hadde koket vekk\de det aktive ingrediense som gir rusen, fikk iallefall ikke en dritt utenom en litten svimmelhet i hode.
Booring, skal nok se ann formen imorgen og kanskje prøver en gangtil en dag.

Men må nevne at og drikke det tror jeg har vært det hardeste og mest vanskelige jeg har gjort og jeg ville ikke gjort det for 1000 kr, da det var nesten umulog og tvinge i meg kroppen jævelskapet.
Men med en gang jeg fikk skykldt ned alt sammen så gikk det bra.
Sist endret av torsken; 21. juli 2007 kl. 04:18.
Myristicin har et kokepunkt på 173*C, så det vil ikke dampe vekk hvis du koker bort vannet nei, siden kokende vann ikke overstiger 100*C.
Sist endret av Hedges; 21. juli 2007 kl. 04:21.
Sitat av Bjølg
Myristicin har et kokepunkt på 173*C, så det vil ikke dampe vekk hvis du koker bort vannet nei, siden kokende vann ikke overstiger 100*C.
Vis hele sitatet...
Hmm, så da forsvant ikke noe, og vi spiste alle 15g hver for 2.5 timer siden.
Ingen effekt, kjedelig.

Fikk en merkelse at av den ene av kameratene mine sitt hode beveger seg fra side til side, så ser jeg bort og det gjorde ikke det, men en merkelig følelse, ble litt småskremt inni meg 2 sek,

Kan det være fordi vi ikke fikk knust alt ordentlig?
Måtte spise masse av det i for av grøt Jææææææveligste jeg har noen gang gjort, GARANTERT:
Sist endret av torsken; 21. juli 2007 kl. 04:30.
Sitat av Wikipedia
The average dosage required to obtain these effects are somewhere in the region of 15 to 25 g of ground fresh nutmeg. This will vary with each nut.
Vis hele sitatet...
Kanskje dere bare skulle prøvde en større dose, rett og slett?
Sitat av Bjølg
Kanskje dere bare skulle prøvde en større dose, rett og slett?
Vis hele sitatet...
Hmm, ja, når de sier det er den vanlige dosen der så skulle jeg iallefall tatt 25, pokker.
Leste om andre her som hadde det gøy på 8g så tenkte jeg skulle ta det dobbelte.
Hodet mitt er tungt og litt svimelt nå, det er alt.

Kan jeg sove en time for så og stå opp og sjekke om jeg opplever noe mer eller er det en dårlig ide?
Skal på jobb imorra så hadde vært fint med 45 min på øyet;D
Sist endret av torsken; 21. juli 2007 kl. 04:46.
Sitat av torsken
Hmm, ja, når de sier det er den vanlige dosen der så skulle jeg iallefall tatt 25, pokker.
Leste om andre her som hadde det gøy på 8g så tenkte jeg skulle ta det dobbelte.
Hodet mitt er tungt og litt svimelt nå, det er alt.

Kan jeg sove en time for så og stå opp og sjekke om jeg opplever noe mer eller er det en dårlig ide?
Skal på jobb imorra så hadde vært fint med 45 min på øyet;D
Vis hele sitatet...
25g anbefales IKKE! Det kan være direkte farlig, og jeg vil fraråde deg på det sterkeste å ta såpass mye.

Uansett, du sier jo selv at hele greia bare er kjip, så hvorfor gidde å teste det igjen? Tro meg det blir ikke bedre, muskat er bare dritt.

Mvh

torek1
Sikkert dumt spørsmål:
Er det dumt av meg å koke opp litt muskat-te nå og senere dra på fylla i kveld?
Sist endret av battlecaT; 21. juli 2007 kl. 18:07.
Ok, da var det rapport..

"Forarbeid": Kokte opp ca. 3 dl vann og skrudde ned varmen i det jeg la 10 gram muskat i kjelen. Lar vannet tydligvis koke litt for hardt i med at jeg finner kjelen 25-30 min senere med veldig lite vann igjen i kjelen. Tar er lite skippertak og heller oppi litt mer vann.

19:07 - Fått i meg den siste koppen fra muskat-teen. Hadde ingen problemer med smaken, var nærmest godt. Spiser resten av resultatet i kjelen. Skjønte ikke hvordan jeg skulle filtrere kornene, så mye følgte med i koppen jeg drakk av.
Føler ingenting enda, men har en merkelig fornemmelse om at jeg kommer til å få hodepine.

ca. 22:15 - Sitter i bilen til en venn av meg når jeg plutselig merket at noe er i ferd med å skje. Jeg føler meg litt mer lattermild, og bena (ja, av alle ting) føles varme og "harde", litt vrient å forklare. Hadde forventet virkning rundt dette tidspunktet også..

ca. 22:45 - Sitter på vors, og etter kanskje 7-8 øl begynner jeg å få lættis av tilsynelatende morsomme ting, som sikkert ikke hadde vært morsomt ellers. Har det bra! Føler meg til tide svimmel og forvirret

ca. 02:30 - Uendret opptreden, føler får å lage enda en kopp, blander med 7 gram.

ca. 04:30 - Etter å ha fått i meg halve koppen legger jeg meg til å sove. Husker jeg hadde noe drømmer, uten å huske hva de handlet om.

ca. 12:30 - Vokner og skvetter fordi jeg tror jeg hadde en _ukjent bukse_ på meg (hva faen?), men ser at det bare er et teppe jeg har over bena.

15:45 - Er garantert "påvirket" enda, føler meg litt urutinert og bakfull, selv om jeg tok siste pilsen ca. kl. 3. Kroppen føles generelt merkelig.
Takk takk for rapporten! Jeg har prøvd dette selv noen ganger. Sist tok jeg en hel pose på 10 gram. Pakka små doser inn i smeltete gelatinplater og svelget ned. På meg tar det ca 7 timer før det kicker inn skikkelig, og da varer det som regel i mange, mange timer etterpå. Dagen derpå får jeg store poser under øynene. hehe Dehydreringen er en "bitch", men sist tok jeg det sammen med øl og hadde dermed væske i munnen hele tiden. Ikke at det hjelper på kroppens dehydrering, men det kjennes bedre for tunga og ganen. ;-)

Muskatt er ålreit, men jeg takler svært dårlig smaken! Veldig sandaktig konsistens, umulig å blande ut. Med mindre man lager te, som Lille Nikotin. Det må jeg prøve! ;-)
Hvordan er det folk filtrerer muskaten egentlig? Fikk ikke helt det til ass..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg sitter å drikker muskat te i skrivende stund.. Jeg tok ca. 12-13 g. på 6 dl vann.. Kokte i en time kanskje. (jeg kom på at jeg kokte te når jeg tilfeldigvis gikk inn på kjøkkenet for å hente noe, haha.. Jeg har sottet å røyka i dag ;p)
Men iallefall; blandet oppi 3 te smaker, giddet ikke sile ut muskat "grumse" men syntes det smakte dritt. Blandet oppi 2 teskjeer honning og smaken ble straks bedre. Lest at det kan ta inntil 3 timer før rusen merkes. Nå har det gått en halvtime, jeg har enda ikke drukket opp koppen min, men kjenner at jeg blir småkvalm etter en slurk.. Men det skal drikkes opp !
Spiste 17.5 g muskatnøtt her om dagen. Funka ikke. Kameratenmin spiste å 17.5 , han følte synet var annerledes, men egentlig ikke. Funket ikke på oss.
De nøttene var annerledes en de jeg spiste sist(for ca 1 år siden) å de var i en ny pose.
Her på fjellet selger de kun malt muskat =/ . Men hører veldig mye om at malt muskat ikke funker, å noen sier det funker.. Men kan dere bekrefte om at hvis jeg heller ned på 20-30 g malt muskat at det vil få funk? For både jeg å fler har prøvd malt muskat å har ikke funket på noen av oss. Kun nøttene. Men er det ikke sånn at noen ganger funker det å noen ganger ikke eller tenker jeg på datura?

Muskatblomme da? Er det rus stoff i det?

Har en følelse på at produsentene har fjernet rus stoffet i muskatt. Eller er jeg bare immun? Kameratene sier jeg er immun mot alt for jeg må putte i meg 3 ganger så mere som de andre for å få funk å mange andre ganger funker det ikke på meg. For eks: Jeg spiste ca 6-7 av de største datura bladene jeg kunne finne 5-6 dager på rad. Eneste jeg fikk var closed eye visuals da jeg skulle sove, det var første dagen, men ikke noe funk etter det untatt denlille vanligefølelsen somfor eks tørrhet i munnen å litt euphoria.

Godt mulig jeg er immun mot muskat.
Nå har ikke jeg lest de siste sidene i tråden, men det kan jo virke slik :
Om du koker det riktig og får alle stoffene ut av muskatten, så får du med deg alle stoffene på en gang og får en sterk kortvarig rus.
Men om du derimot spiser den, vil den ligge i deg og gi ut litt og litt av stoffene over lange perioder, det kan være derfor mange kan merke bare en svak rus over lang periode og føle noe 1-2 dager derpå ?
har selv aldrig prøvd det og vet i grunn utroligt lite om dette.
Te er virkelig myyye bedre enn å spise det eller å skylle det ned med saft eller noe, i min mening. Men muskat er desverre veldig ubrukelig som et interessant/gøyalt rusmiddel i mine øyne.
Etter jeg drakk to kopper med te og alt muskatpulvergrumset fikk jeg egentlig ikke noen spesiell virkning. Følte at omgivelsene forandret seg litt på en måte etter 3-4 timer.. men ikke noe verdt å bry seg om . Begynte å føle meg litt "lett" i hodet og fjern.. Etter ca. 7-8 timer fikk jeg ganske så vondt i magen. Smerter som om jeg hadde forspist meg skikkeli.. Magen føltes oppblåst, nesten som å være gravid følte jeg. hah;p På slutten av kvelden har jeg sett noen mindre "syner" .. Men så har jeg nesten røyka konstant siden inntaket av te'en. . SKulle tro det hadde en viss "skyld" for det kanskje? ; P
Prøv høyere dose. Men ikke overdriv .. Det fikk jeg merke konsekvensene av for en stund siden!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Får man effekt av å sniffe muskat?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Dumont
Får man effekt av å sniffe muskat?
Vis hele sitatet...
Om du klarer å få 12 gram opp i nesen din skal du få en premie av meg.
Med andre ord: Nei det går ikke an å sniffe muskatt, og hva er denne narkis-fetisjen med å må ha alt opp via nesen?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jo det skal gå fint ann Dodecha. Muskat har i mange kulturer blitt brukt som snuff, på samme måte som yopo og lignende.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg var vel litt rask i svingen, men er muskatt så aktivt i vanlig form nasalt?
Jeg ville tro at man evt måtte lage noe ekstrakt, som igjen blir litt arbeid og vanskelig om man fremdeles bor hjemme.

Om dette er saken, er det vel mye lettere å ta det oralt?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Dodecha
Jeg var vel litt rask i svingen, men er muskatt så aktivt i vanlig form nasalt?
Jeg ville tro at man evt måtte lage noe ekstrakt, som igjen blir litt arbeid og vanskelig om man fremdeles bor hjemme.

Om dette er saken, er det vel mye lettere å ta det oralt?
Vis hele sitatet...
Hvor aktivt det er vet jeg ikke, men en del litterære kilder jeg har kommet over har nevnt nutmeg i sammenheng med snuff, blant annet Peter Stafford jeg siterte tidligere i denne tråden. Kan tenke meg at det blir på samme måte som med yopo, og at prosessen er både smertefull og ubehagelig. Men dette er altså bare spekulasjon fra min side.
Altså .. jeg har sagt det et par ganger allerede, NEI, å sniffe muskatt pulver vil ikke gi deg noen rus, bortsett fra intens smerte om det teller som en rus. Skal man sniffe det trenger man nok helt fersk muskatt, nylig finmalt. Men selv da tviler jeg på at man får noe annet enn ubehageligheter..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det har du ikke har fått noe spessiel virkning av det betyr ikke at det ikke kan tas opp av slimhinnene i nese og hals. Det kan gå på teknikk, hvor ferskt det er som du selv poengterer, hvor mye virkestoff som finnes i urten (kanskje det er forskjell mellom de som de innfødte tradisjonelt har brukt og den som dyrkes kommersielt?) og mange andre variabler.

Yopo sniffes f.eks. i en pulverblanding som inneholder eksempelvis oppmalt skjell, og blåses inn i neseborene dine av en annen person som hjelper deg, slik at du skal få i deg en stor nok dose på kort nok tidsrom. Kanskje det er noe lignende for muskattnøtt?
Sist endret av Tias; 27. august 2007 kl. 17:30.
skjekk dette http://www.erowid.org/plants/nutmeg/...hemistry.shtml
Det står at kokepunktet til det stoffet man blir rusa på er på 173 grader.
Kanskje det ikke har noe så si, men tenkte at kanskje det er da det løser seg fra selve nøtta/krydderet og man får det i seg

btw, kan noen for en gangs skyld si om sånn boks med 39g skikkelig knust muskattkrydder som jeg har funker?
Sitat av Trippa
skjekk dette http://www.erowid.org/plants/nutmeg/...hemistry.shtml
Det står at kokepunktet til det stoffet man blir rusa på er på 173 grader.
Kanskje det ikke har noe så si, men tenkte at kanskje det er da det løser seg fra selve nøtta/krydderet og man får det i seg

btw, kan noen for en gangs skyld si om sånn boks med 39g skikkelig knust muskattkrydder som jeg har funker?
Vis hele sitatet...
Kanskje litt smart å skrive at dette skal være 173°F, altså Farenheit.

173°F = 78°C

- Ville tro at boksen med 39g ville funke (Muskat er vel muskat), men vil ikke si noe sikkert.
Kan være at hele nøtter funker bedre, men som sagt, ikke sikker...
Sist endret av Dumont; 28. august 2007 kl. 15:19.
LES - HELE - POSTEN! Faen, begynner å bli mektig irritert på folk som spør de samme spørsmålene, opp igjen, og opp igjen. JA - Tilbereder du det riktig vil det gi deg en rus.
kan man få evighets trip av muskatt?eller hva er det værste som kan skje!?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av kukken
kan man få evighets trip av muskatt?eller hva er det værste som kan skje!?
Vis hele sitatet...
Jeg foreslår at du leser litt fakta først.. det er ingen, med respekt for seg selv og vitenskapen, som bruker begrepet 'evighetstripp', det eksisterer bare ikke.

De riktige navnene blir vel HPPD og evt psykoser, vi har en stor tråd om HPPD på forumet her.

Om noen evt har utviklet en psykose eller HPPD ved bruk av muskatt som rekreasjonellt rusmiddel er veldig vanskelig å si, ettersom:
1. Muskatt brukes av veldig få folk, og har liten utberedelse
2. Ingen eller lite studier om muskatts interaksjoner med mennesket.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av (-(-_(-_-)_-)-)
Men kan dere bekrefte om at hvis jeg heller ned på 20-30 g malt muskat at det vil få funk?
Vis hele sitatet...
Pass opp for jævlig konsistens og smak!

Er du immun, så er du immun. Men jeg kan garantere at selv en pose malt muskat på 10g funker! Jeg prøvde en gang rett før jeg la meg, av den grunn at det som jeg tidligere har nevnt tar meg rundt 7 timer før rusen merkes betraktelig. Planen var å gå på Kalvøya-festivalen dagen etter (dette var i 1995). Det gikk ikke, for å si det sånn. Følte at hele rommet gikk rundt og jeg ble dritkvalm. Det å våkne på full rus er ikke å anbefale. Jeg kom meg ikke opp fra senga før kl 18!

Jeg har prøvd muskat før med godt hell. En pose holder for en god rus, vil jeg påstå. Men jeg har ikke prøvd muskat etter at jeg først prøvde andre rusmidler som flein, lsd og ecstacy, så kanskje drevne brukere skal spe på med 2 poser. Altså 20 gram. Men da MÅ det skje noe!

Til slutt vil jeg føye til at jeg en gang prøvde å svelge nedpå 5 hele nøtter. Dette funket ikke. Men jeg tygde dem ikke da, så de kom sikkert like hele ut igjen. Muskat er svært vanskelig for kroppen å bryte ned, og er dermed meget skadelig for leveren hvis man tar mye og hyppig.
Muskattnøtt altså, når det gjelder hvor lang tid det tar fra inntak til effekt så vil jeg si at det har tatt 9,5 timer før det skjedde noen verdens ting. Så om du skal innta så bør du innta på morgenen.
nei, men sammen med alkohol kan den gi hallusunerende effekt.
Fra Erowid:

Sitat av Erowid
The Experience
The primary reported effects of wormwood ingestion are a mild, hazy disorientation accompanied by a dreamlike or surreal feeling sometimes called "the dollhouse effect". This refers to the appearance of things as though they are idealized copies of themselves, as if they are from a dollhouse. Other reported effects include a feeling of mental lucidity, stimulation, mild euphoria, and a sense of relaxation. Effects are frequently described as mild, and sometimes as "boring".

Visuals
Objects may look unusually vivid or striking, but hallucinations or distinct visuals have not been reported.
Vis hele sitatet...
Men det finnes en egen tråd om absinthe, som jeg tror er mer passende å diskutere malurt i.
Sist endret av Slaktern; 30. september 2007 kl. 01:32.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tenkte jeg skulle bumpe denne tråden opp med et lite innslag av mine egne opplevelser, etter å ha flyttet til ett sted uten noen bekjente så jeg andre steder etter noen milde former for rus, for å slappe litt av i helgene, og jeg gjør aldri ting uten å planlegge først, så etter å ha fått fortalt fra en som hadde prøvd muskat, og hva som skjedde så bestemte jeg meg for å prøve. Jeg leste meg opp på stoffet på erowid og her, og jeg må si at jeg fikk mer ut av det som stod på erowid enn her. Men uansett, så tok jeg 20g med hele nøtter, som skal være mer potent enn pulveret (Jeg spurte etter de ferskeste, dette har tydeligvis noe å si). Disse kvernet jeg i en mandelkvern. Men istedet for å prøve meg på teen, så tok jeg mann som jeg er og gaflet i meg 20g med muskat, hver munnfull tok jeg ned med ett glass vann. Og det var ikke noe ille, selvfølgelig smaker det ikke godt, men jeg la ikke merke til smaken i det store og det hele. Men det følgende skjedde:
(Legger til at det eneste jeg har prøvd foruten om alkohol er hasj.)

00:00 Nettopp ferdig med spisingen, merker ingenting, men etter informasjonen jeg har lest kan man vente opp til 7 timer før rusen spretter inn, her er faktisk når du spiste sist en faktor.

01:00 Jeg merker at jeg er litt lettere i hodet og lettere til sinns, jeg sitter foran pcen og slapper av.

02:00 Jeg blir mer og mer apatisk, det er ikke nødvendig og holde på med noe lenger, jeg bare ligger meg ned på sofaen og ser i taket, jeg tror ikke jeg hadde merket denne effekten med mindre jeg til vanlig ALDRI kunne ligge 2 min på sofaen uten og gjøre noe, samme med dataen, må alltid gjøre noe.

03:00 Jeg ligger fortsatt på sofaen, og hører på musikk, det føles som om jeg blir bedøvet.

04:00 Mitt første tegn på at jeg faktisk tar til meg denne rusen kom i emning, jeg bestemte meg for å se The Fast and the Furious: Tokyo Drift. Hva kroppen angår legger jeg ikke stort merke til at den er der, jeg blir mindre sensitiv i fingrene og jeg synet mitt virker ikke helt som det skal.

06:00 Jeg så ferdig filmen, som jeg har sett før, men jeg likte den, selv om jeg egentlig ikke hadde fulgt med, jeg hadde bare lagt på sofaen og vært tanketom, en herlig følelse. Ingenting bryr meg lenger, ikke oppgaven som ikke er ferdig, ikke det at jeg ikke har blitt kjent med så mange her enda, ingenting plagde meg, og det er noe av det mest fantastiske jeg har følt.

07:00 Etter å ha forventet det store highet på denne tiden satt jeg meg i sofaen for å kjenne etter, det jeg kjente var at jeg aldri har vært så avslappet. Men fremdeles ingen tegn til noen former for hallusinasjoner. Tidsoppfatningen min har endret seg, 2 timer med informasjon klarte å presse seg inn på 10 minutter, du kan tro jeg var overrasket.

08:00 Det er nå midt på natten og jeg sitter meg i en stol utenfor leiligheten, med teppet pakket rundt meg, jeg stirrer på nordlyset, som jeg aldri hadde sett før da, og jeg sitter der. Det føles som flere timer og hele tiden spiller synet mitt meg puss, det ene øyeblikket er treet foran meg rødt, det andre øyeblikket er det fremdeles dekket av det intense mørket rundt meg.

09:00 Det eneste jeg kan sammenligne disse følelsene jeg har hatt opptil nå er med da jeg var operert i ganen, da jeg var sterkt bedøvet på smertestillende, foruten om den sterke smerten som var bedøvet da, hele kroppen min er i harmoni og sinnet mitt er på ett plan over der det vanligvis er.

14:00 Etter å ha tilbragt fem timer med å høre på musikk samt gjøre ingenting, bestemmer jeg meg for å sove litt. Jeg legger meg og prøve å lese i en bok, det som skjer er høyst forstyrrende, jeg klarer ikke fokusere på blikket og legger fra meg boken, musikken fra han som bor over meg er overraskende høy og klar.

xx:xx Jeg våknet godt over 20 timer seinere, kroppen min føles som om den har vært igjennom en lang og tung løpetur, og det er en herlig følelse. Jeg er uthvilt og sinnet er nesten tilbake på plass, det eneste som ikke er på plass er konsentrasjonen min, men allikevel klarte jeg å gjøre ferdig oppgaven som hadde klort på samvittigheten.

Jeg legger til merke at jeg visste om dehydreringen på forkant og tok til meg en annens tips: Ha med enn vannflaske hele tiden, drikk litt og tiss litt.
Ellers er de eneste bakdelene hittil at jeg ikke spiste noe særlig på 3 dager. Jeg var bare ikke sulten.

Men det som overrasket meg mest med hele opplevelsen var at han som bodde over meg ikke hadde spilt musikk, og verken han eller samboeren hadde hørt noenting som helst og jeg forklarte tidsrommet musikken skal ha vært spilt og alt, og de hadde ikke hørt noenting. Kan noen som har hatt audiohalliser før, eller lignende forklare meg hva som skjedde? Jeg trodde jeg kom til å være bevisst på hva det var hvis noe slikt skjedde.
Leste litt angående musikken, du fortalte ingenting om du hadde slått av musikken din før du bestemte deg for å sove? Ofte er man etter å ha gjort absolutt ingenting og hørt musikk i fem timer, påvirket av noe litt sliten og tåka i toppen. Lydhallis er egentlig en sanselig vrangforestilling, den oppstår som følge av en feiltolkning av lydbilde. Eventuelt har du andre former, men de er mer karakteriserende enten religiøst eller sykdoms-fenomen.
Musikken var på headsett foran pcen i ett annet rom, men takk for svar.
Edit: Refererte til musikken jeg hørte på før på kvelden, ikke den jeg hørte i sengen.
Sist endret av Shoo; 17. november 2007 kl. 03:21.
Bra innlegg Shoo! Kan du fortelle litt om dagen etter? Hadde du noe ubehag eller liknende i kroppen? Jeg fikk ihvertfall det etter rundt 15g muskatt te.