Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 636
Jeg har lyst på en eller annen boks i leiligheten som jeg kan laste ned torrentfiler med, og streame filmer over kablet nett i 4K.

Er en NAS nok, isåfall hvilken? Evnt hva annet kan jeg vurdere?
Ferdigbygget eller whitebox? En 'NAS' er nok til å streame i 4k kvalitet, så lenger du kjøper/bygger kraftig nok.
Hvis du ikke vi ha en fysisk boks, kan du eventuelt sjekke ut en seedbox eller vps. Hvis du velger rett seedbox kommer den med både torrent-clienter og plex ferdig installert.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Har du noen eksempler på kraftig nok? Jeg bruker en seedbox nå for tiden, men jeg har mer lyst på en fysisk boks i hus.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Arcadia Vis innlegg
Ferdigbygget eller whitebox? En 'NAS' er nok til å streame i 4k kvalitet, så lenger du kjøper/bygger kraftig nok.
Vis hele sitatet...
4k er ikkje *så* himla store datamengder. Netflix sine 4k-straumer er ca. 25Mb/s. Ultra HD Blu-Ray er maksimalt 128Mb/s. Det er ikkje spesielt mykje. Sjølv har eg en ti år gammal NAS-sak frå Netgear, basert på Intel Atom CPU, med Debian installert. Den boksen greier fint 1500Mb/s med DM-Raid, og vil ha null problem med å levere vilkårlig 4k-stream.

128Mb/s er på det nivået at det går fint å levere over litt god WLAN-link, eller totalt uproblematisk over kabla nett. I praksis er det øvre ende for bandbreidde; det meste er langt under det.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Okey, takk for det Vidarlo!

Er det verdt å legge ekstra penger i denne:
https://www.netonnet.no/art/data-og-.../249065.11010/

Kontra lillebroren: https://www.netonnet.no/art/data-og-.../231220.11010/

Evnt andre anbefalinger som er billigere enn førstnevnte? Jeg trenger ikke noe avanserte greier. Kun torrentmulighet og streaming - gjerne med et enkelt grensesnitt.
Sist endret av SkyMarshal; 30. desember 2017 kl. 14:33.