Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 530
Per når har jeg:
OCZ ZS SERIES 650 WATT POWER SUPPLY
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC
CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)
Intel core i5 2500K @3,30 GHZ 360GHZ
ASUS GeForce STRIX GTX 960 2GB

Har også enda en SSD på 250gb og en 2 TB HDD.

Ville dere oppgradert den? og hva? eller ville dere kjøpt en ny og puttet inn SSD/HDD i den?
2500k er ganske god, men begynner å slite på årene, samme gjelder 960.

Selvfølgelig er det mulig å oppgradere, men det enkleste og mest effektive er nok å kjøpe nytt. Alt kommer an på hvor mye penger man har å leke seg med.
Tenker å bruke mellom 8-10 tusen.

Det jeg tenker er viktigs er GPU/CPU og evt litt RAM. Men har forsåvidt lyst på nytt kabinett også. Er det ok å bare kjøpe de 4 tingene, eller ville dere lagt inn litt ekstra og få oppgradert hovedkort/Powers supply?
Du bør nok bytte hovedkort hvis du bytter CPU. Nye CPU bruker gjerne en annen sokkel.
Starter du a skifte ut deler så vil du ofte støte på problemer med ny og gammel design, som igjen fører til flere nye deler.

Hvis du liker å pusle med bygging så sjekk denne, du har jo SSD for OS allerede, eneste du trenger extra er Windows 10

Det blir oftest bedre (og raskere), resultat å kjøpe noe nytt og ferdigbygget, og rundt kr 10000,- er det en god del å velge i.
Noen spesielle ferdigbygget du vil anbefale? eller deler, har bygget denne så gjør gjerne det hvis det er billigere.

tenker om feks denne: https://www.multicom.no/business/mul...0583/p10639128

MTP at jeg har 2x SSD, og en 3TB hardisk og har windows 10 klar!
Sist endret av Chmarkussen; 5. desember 2017 kl. 17:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Den der ender på Kr 12000,- med mva og frakt, men er nok ett greit alternativ, du får hvertfall mye for pengene.
Har ingen erfaring med Multicom PCr, men de aller fleste skryter av dem, og sier de er enkle å oppgradere/utvide også...