Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  132 16808
Ehm, ja

http://i197.photobucket.com/albums/aa308/JVMyhre/SimCity2013-03-1318-50-17-48.jpg

Tenkte og starte en ny region nå, siden ingen inviter meg
Så om noen vil være med, add JVMyhre på Origin. EU Vest 4 er serveren.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Jeg fikk akkurat den erroren så jeg ikke får åpnet min by nå... Så det var det, da er jeg med på en ny by. Noen som vil være med på en by? Jeg vil helst bygge Spacecenter, så trenger noen med litt erfaring på laget, og som vil være med å planlegge litt før vi setter igang. Send meg en pm så får du origin ID.
hvordan får man starta prudukjson av pc'er?
hva trenger man osv?
Jeg heter Tollvesen, add meg hvis dere vil spille litt. Jeg kommer nok til å spille hele helgen.
Er det noen som har prøvd den nyeste Sim City med "PlayOnLinux/Wine" ?
Funka det greit, eller?
Sist endret av Oggy; 15. mars 2013 kl. 13:33.
Handlet meg akkurat en cd-key... Fortsatt like ustabile servere ?
Jeg syns det er for "trangt" til å bygge ordentlig store byer her. Husker på 4ern da man bygde byer og kunne få befolkningstallet oppe i 70 000 og har ikke jeg plass til å bygge mer.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Jeg så en fyr på Twitch som hadde rundt 300 000 innbyggere, så det er mulig, men tror nok det er vanskelig med såpass begrenset plass, ja.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Desverre er jo hva som står om antall innbyggere og hvor mange det faktisk er en løgn.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Jeg syns det er for "trangt" til å bygge ordentlig store byer her. Husker på 4ern da man bygde byer og kunne få befolkningstallet oppe i 70 000 og har ikke jeg plass til å bygge mer.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde 140 000 innbyggere i en by igår, og der gikk jeg ikke inn for og få opp innbyggertallet heller.. Så en på twitch.tv som hadde en by med over 400 000 innbyggere også, så det er langt ifra umulig..
Største problemet med spillet er trafikk AI, men den skal vist fikses.
Det er uspilltbart den dag i dag. I går var halve "mappet" mitt fylt med hus som ble bygget, men stod på 0% i over 20 min.
Vi spiller på Europa West 4, er 2 av oss foreløpig så er bare å joine for de som vil.
Origin ID, Tollvesen.
Jeg så også den streamen på twitch, og han klarte faktisk 400K innbyggere UTEN kollektivtransport. Så det er tydeligvis mulig, trafikken var ganske bra der og, skulle gjerne klart det samme=P

Jeg tenkte egentlig å starte en ny tråd ang. tips og triks i spillet, men kan ikke folk bare komme med tips og eventuelt spørsmål om hva folk lurer på eller trenger hjelp til i denne tråden? =) Hvis det blir for uryddig, så får vi starte en ny tråd?=D
Tar gjerne imot en tips & tricks tråd om SimCity
Har enda ikke klart å faktisk videreutvikle byen min til å få mer enn 50k innbyggere og blokker som hus.
Har ikke klart å fått til skyskrapere eller noe spesielt enda =/
Hello.

Har akkurat kjøpt Dellux versonen for 500kr.
Spilt liten stund men var litt kjedelig å vær alen.
Prøver å joine andre sine regions, men finner jeg en som er ledig får jeg bare beskjed om; Du kan ikke ta over denne fordi du ikke eier noe av innholdet som ble brukt for å lage den.!

Kunne ha tenkt meg å spilt med andre peps!

Origin ID Lucky_punk22
Sist endret av LuckyPunk; 16. mars 2013 kl. 00:37.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Tar gjerne imot en tips & tricks tråd om SimCity
Har enda ikke klart å faktisk videreutvikle byen min til å få mer enn 50k innbyggere og blokker som hus.
Har ikke klart å fått til skyskrapere eller noe spesielt enda =/
Vis hele sitatet...
Få opp boligprisen, legg til $$$ parker, skoler, og andre ting som gjør beboerene fornøyde. Samt at du bør ha en high density road, og en passe del av boliger, forretniger og industriområder Da kommer skyskraperene etter 5 min
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Jeg så en fyr på Twitch som hadde rundt 300 000 innbyggere, så det er mulig, men tror nok det er vanskelig med såpass begrenset plass, ja.
Vis hele sitatet...
Det er jo folk som har fått over 1 mill, men som nevnt det er ikke ekte innbyggertall.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det er jo folk som har fått over 1 mill, men som nevnt det er ikke ekte innbyggertall.
Vis hele sitatet...
Hva er ekte innbyggere i et sim city spill? Å simulere 200k innbyggere når man har at 1 minutt er et sekung vil ikke funke. Alle ting måtte jo skjedd så fort at man ikke klarer å se hva som skjer, ellers hadde det blitt kaos og store trafikkproblemer overalt.

Spørsmålet blir heller om tallet står i stil til hvor mange leiligheter og hus det er i byen din. At ikke absolutt alle inbyggerene blir simulert er en selvfølge.
Sitat av etse Vis innlegg
Hva er ekte innbyggere i et sim city spill? Å simulere 200k innbyggere når man har at 1 minutt er et sekung vil ikke funke. Alle ting måtte jo skjedd så fort at man ikke klarer å se hva som skjer, ellers hadde det blitt kaos og store trafikkproblemer overalt.

Spørsmålet blir heller om tallet står i stil til hvor mange leiligheter og hus det er i byen din. At ikke absolutt alle inbyggerene blir simulert er en selvfølge.
Vis hele sitatet...
EA/Maxis markedsførte med at alle sims var simulert og du kunne følge dem i hverdagen deres. Når du lager low wealth skyskraper får du ca 5k innbyggere. 400 er arbeidere, 200 er shoppere og resten er "ghosts". Er ikke sikker på tallene, men det var noe sånt.

Dessuten så er det ikke realistisk å ha mer enn 100k innbyggere i et så lite område, 2x2km^2.
Ta Manhattan New York som et eksempel. 1,6mill innbyggere på 59km^2 (ca 50k per 2km^2)
Sist endret av Xernox; 16. mars 2013 kl. 11:31.
Kjøp simcity ved hjelp av denne liken: http://store.origin.com/store/eaemea...en_IN/ccSet.mx
240kr for standard og 370kr for deluxe. Bare skriv inn norsk adresse men velg Mexico som land!
Jeg vet ikke om dette stemmer, men noen har postet et bilde av en fremtidig DLC. Jeg skjønner ikke at dere har moralsk samvittighet til å kjøpe spillet.
http://imgur.com/25L9AZ3
Kilde: http://www.reddit.com/r/gaming/comme...post_rsimcity/
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg vet ikke om dette stemmer, men noen har postet et bilde av en fremtidig DLC. Jeg skjønner ikke at dere har moralsk samvittighet til å kjøpe spillet.
http://imgur.com/25L9AZ3
Kilde: http://www.reddit.com/r/gaming/comme...post_rsimcity/
Vis hele sitatet...
Det er i tilegg bekreftet at onlinemodus trengs egentlig ikke, mange ting med spillet er rett og slett ødelagt (les trafikksystem, AI, og slike ting)
allerede. Jeg har selv lyst på sim city, men jeg blir aldri å kjøpe det slik ting er nå. EA ødelegger alt dem rører og det ville vært vanskelig å nevne noe veldig positivt som har kommet ut av en spillserie EA har rørt i "moderne tider".
Jeg tror nok DLC kommer som blir enda dyrere enn det der.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg vet ikke om dette stemmer, men noen har postet et bilde av en fremtidig DLC. Jeg skjønner ikke at dere har moralsk samvittighet til å kjøpe spillet.
http://imgur.com/25L9AZ3
Kilde: http://www.reddit.com/r/gaming/comme...post_rsimcity/
Vis hele sitatet...
Ja for etter du har kjøpt spillet er du tvunget til å kjøpe alle DLCene som kommer.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ja for etter du har kjøpt spillet er du tvunget til å kjøpe alle DLCene som kommer.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke det som er poenget her heller. Det kan absolutt ikke forsvares at EA driver på slik. "Mindless sheeps" vil alltid fortsette å kjøpe dette dog.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ja for etter du har kjøpt spillet er du tvunget til å kjøpe alle DLCene som kommer.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at man ikke trenger det, men det er forskjell på å bruke en tier på en gøyal hatt man kan sette på avataren sin og en marina i et byutviklingsspill. Når det er sagt er jo ikke sikkert at bildet er korrekt og/eller om prisen stemmer. Hvis det viser seg at det faktisk koster nesten en hundrings betyr det at marinaen er en viktig del av spillet og ikke bare en dekorasjon. Det betyr også at EA representerer kapitalisme på sitt verste.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg skjønner at man ikke trenger det, men det er forskjell på å bruke en tier på en gøyal hatt man kan sette på avataren sin og en marina i et byutviklingsspill. Når det er sagt er jo ikke sikkert at bildet er korrekt og/eller om prisen stemmer. Hvis det viser seg at det faktisk koster nesten en hundrings betyr det at marinaen er en viktig del av spillet og ikke bare en dekorasjon. Det betyr også at EA representerer kapitalisme på sitt verste.
Vis hele sitatet...
Dem representerer allerede kapitalisme på sitt verste. Flere spillserier har dem kjørt i grøfta og det eneste som betyr noe for dem er og få penger via mikrotransaksjoner også videre - Oss kunder betyr ingenting for dem.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg skjønner at man ikke trenger det, men det er forskjell på å bruke en tier på en gøyal hatt man kan sette på avataren sin og en marina i et byutviklingsspill. Når det er sagt er jo ikke sikkert at bildet er korrekt og/eller om prisen stemmer. Hvis det viser seg at det faktisk koster nesten en hundrings betyr det at marinaen er en viktig del av spillet og ikke bare en dekorasjon. Det betyr også at EA representerer kapitalisme på sitt verste.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt hva den marinaen du linket til gjør, men det finnes allerede en trading port til sjøs. Selv om jeg er enig i det du sier, så har alle spill DLC. EA liker bare å ta litt ekstra for det, fordi folk kjøper det. Ikke det at jeg skal det.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Dem representerer allerede kapitalisme på sitt verste. Flere spillserier har dem kjørt i grøfta og det eneste som betyr noe for dem er og få penger via mikrotransaksjoner også videre - Oss kunder betyr ingenting for dem.
Vis hele sitatet...
Vel - selv om hvor lite jeg liker mikrotransaksjoner, så skjønner jeg godt hvorfor dem gjør det. Dem skal trossalt tjene penger, uten penger så kan dem ihvertfall ikke gjøre oss gamere fornøyde. Har ikke nor problem med og putte inn litt ekstra penger i spill om det trengs. Og i dette spillet så er det ikke akkurat noe konkuranse heller, så om du faktisk vil kjøpe tilleggspakker er nå opp til deg. Blir akkurat som CoD serien, BF serien og så og si alle andre spill nå til dags.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Toseki Vis innlegg
Vel - selv om hvor lite jeg liker mikrotransaksjoner, så skjønner jeg godt hvorfor dem gjør det. Dem skal trossalt tjene penger, uten penger så kan dem ihvertfall ikke gjøre oss gamere fornøyde. Har ikke nor problem med og putte inn litt ekstra penger i spill om det trengs. Og i dette spillet så er det ikke akkurat noe konkuranse heller, så om du faktisk vil kjøpe tilleggspakker er nå opp til deg. Blir akkurat som CoD serien, BF serien og så og si alle andre spill nå til dags.
Vis hele sitatet...
SimCity 4 kom i 2003. I de ti årene siden da har modding samfunnet lagd over 2-3TB med innhold som har økt opplevelsen av spillet og innholdet. EA så dette, og innså at om dem lagde Simcity online kan de gjenskape de ti årene med mikrotransaksjoner og ha en enorm "cash cow" tilsvarende call of duty.
Dem gir en stor faen i fansen av serien, kunne ikke brydd seg mindre om hva dem vil ha eller noe.
Legg til meg om det er plass NiklasHH
Jeg vil gjerne være med på en region, legg meg til: Saetrevik
Jeg starter en ny region nå og vil helst ha med AKTIVE spillere. Spiller på Europa vest 3 og dere kan legge til fomox hvis dere vil joine
Har ikke spilt altfor mye, men er gjerne med på en ny region

Origin IDen er Sinken10
Sitat av fomox Vis innlegg
Jeg starter en ny region nå og vil helst ha med AKTIVE spillere. Spiller på Europa vest 3 og dere kan legge til fomox hvis dere vil joine
Vis hele sitatet...
Så fort jeg får lastet ned Simcity så er jeg med Holder på nå
Settoz, vet du om en som virker? Eller har du kjøpt det kanskje
Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Settoz, vet du om en som virker? Eller har du kjøpt det kanskje
Vis hele sitatet...
Hva da? Kjøpte min key igjennom CDKeysHere.com
Var ikke så gærn pris på key'en der da, ca 200 NOK jeg får se hva jeg gjør
Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Var ikke så gærn pris på key'en der da, ca 200 NOK jeg får se hva jeg gjør
Vis hele sitatet...
men det er på russisk, men det endrer du lett etter du har kjøpt det Bare les beskrivelsen på siden
Ser ut til at vi spiller på Europa East 3 da vest 3 var full
Jeg blir gjerne med i en region!

Har generell grei erfaring.

Legg meg til: sjarmenitt.
Sist endret av sjarmenitt; 17. mars 2013 kl. 15:37.
Sitat av sjarmenitt Vis innlegg
Jeg blir gjerne med i en region!

Har generell grei erfaring.

Legg meg til: sjarmenitt.
Vis hele sitatet...
Vi finner ikke deg så du får legge til Saetrevik så inviterer han deg
Sitat av fomox Vis innlegg
Vi finner ikke deg så du får legge til Saetrevik så inviterer han deg
Vis hele sitatet...
Rart! Jeg finner heller ikke "Saetrevik". Jeg byttet nettopp brukernavn på Origin, så kan han noe med det. Usikker. Det er i alle fall "sjarmenitt".
Sitat av sjarmenitt Vis innlegg
Rart! Jeg finner heller ikke "Saetrevik". Jeg byttet nettopp brukernavn på Origin, så kan han noe med det. Usikker. Det er i alle fall "sjarmenitt".
Vis hele sitatet...
prøv å legge til fomox da
Sitat av fomox Vis innlegg
Jeg starter en ny region nå og vil helst ha med AKTIVE spillere. Spiller på Europa vest 3 og dere kan legge til fomox hvis dere vil joine
Vis hele sitatet...
Addet deg.
Om folk finner meg så kan jeg legge de til i Regionen til meg, Fomox, Sjarmenitt, Sinken10 og sikkert fler.
Heter "Saetrevik"

Jævla metoritter..
http://bildr.no/thumb/1417511.jpeg
Skulle gjerne blitt med, men Europa Vest 3 er full...
Vi er på øst 3
Cincemablend.com - SimCity Offline Mode Now Available To The General Public

Alt man trenger å gjøre, er å fjerne disse to linjene, tydligvis:

Kode

kNoRepeatNetworkAlertSeconds : 15,
kNetDownForceQuitAfterMinutes : 20,
EA er en vits, kommer aldri til å kjøpe noen spill fra dem.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
EA er en vits, kommer aldri til å kjøpe noen spill fra dem.
Vis hele sitatet...
Da er jeg redd du kommer til og gå glipp av mange gode spill gjennom årene - synd for deg