Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 963
Heisann, familien min og meg skal på ferie til utlandet i ca 14 dager om noen måneder, men vi vet ikke helt hvor vi vil reise.
Vi er tre stykker på 50,26 og 14 år. Vi vil ikke på noen storby ferie eller en typisk Gran Canaria ferie.

Vi trivdes veldig godt i Thailand, men Alanya i Tyrkia falt ikke helt i smak.
Reisetiden burde helst også være under 7-8 timer.
Håper dette gir dere en liten pekepinn på hva vi er ute etter.


Hvor vil du anbefale oss å dra ?

Mvh t_ben
Sist endret av t_ben; 12. januar 2013 kl. 19:26.
Mulig det blir litt lenger reiseveg, men Afrika!
Jeg kan annbefale Sør-Afrika.
Zanzibar definitivt.

Beskrives vanligvis som Africa light.. er vannvittig fin øy med fine strender, masse hotell og bungalower og gode restaurenter.. samtidig forskjellig nok til at det faktisk er interessant.. også har dere Dar-El-Salam, en rimelig standard afrikansk storby rett i nærheten. Zanzibar er trygt, men i Dar-El-Salam må dere holde sammen.

Jeg ville også vurdert å fikse stopp-over i Nairobi og ta 2-3 dager der. Moderne storby hvor alle har alle veldig uvant hudfarge .. bare sørg for å ta taxi overalt og holde dere til litt upscale steder.. noe som er grunnen til at mer enn 2-3 dager fort blir kleint.

Sør-Afrika er greit nok, men man ender fort opp med å henge på bare hvite steder, og da blir litt av poenget borte. Er faktisk ganske mye vold der nede, så man må være litt forsiktig med hvor man drar. Zanzibar er derimot rimelig dønn trygt. . særlig hvis 14-åringen er jente hadde jeg holdt meg milevis unna.

Ellers er det jo sommer i både Australia og Sør-Amerika en stund til.. aå hvis dere noensinne har vært nysgjerrige på Argentina, Chile eller Brasil er dette tidspunktet. 4 dager i Rio De Janeiro, buss/båt til Ia Grande og 2-3 dager der.. deretter båt/buss tilbake og fly til Buenos Aires hvor dere tilbringer resten av ferien (ta dagstur over til Urugay/Montevideo og småbyene rundt omkring)

Ellers er to uker i Sør-Kora og Japan noe jeg ville vurdert med den alderssammensetningen.. siden begge to er ekstremt trygge land, så dere trenger ikke bekymre dere så mye om 14-åringen er ute av syne i 30 sekunder. Dere trenger faktisk ikke bekymre dere overhodet.. har 14-åringen lyst til å stikke en tur ned til byen aleine sørger dere bare for å gi henne enn lapp med "Kjør til hotell BLABLABLA, vi betaler ved adkomst" på koreansk/japansk" og han/hun kan gjøre hva hun/han vil .. det er i praksis null krimalitet (Japan har bittelitt i storbyene dog, men fortsatt ekstremt lite). Dessverre er det vinter der nå, så da må dere vente til mai/juni før det er noe vits i å dra.

Sør-Korea har suverent beste maten i verden (Japan er en skuffelse etterpå) og folk der er bare drit hyggelige og ærlige. Fantastisk sted
Sist endret av DumDiDum; 12. januar 2013 kl. 21:43.
t_ben's Avatar
Trådstarter
Hei, takk for svar
Det er jeg som er 14 år og er en gutt.
Reisetid er litt viktig og det bør ikke være så alt for mye kriminalitet da mamma er litt redd for at det skal skje noe.
Skal sterkt vurdere de anbefalte stedene.
Kambodsja? Vietnam? Om Thailand ga mersmak - hvorfor ikke fortsette i Asia? :-)