Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1124
Jeg tenker meg på en reise rundt i verden for utforsking og avslapping. Jeg har brukt mange år på ting som ikke har gitt meg så mye, så nå har jeg bestemt meg for å virkelig gjøre noe spennende. Jeg tenker å ta turen til England, på fotballkamp, rask tur videre til Nederland, dermed videre på stranden i Spania, og til slutt Japan. Det er disse fire plassene jeg liker best i verden uten å ha vært i Japan enda. Jeg skal utforske kultur, samt bygge en tatovering med inspirasjon fra alle landene. Planen er å være:
- 2-5 dager i England
- 4-8 dager i Nederland
- 4-6 dager i Spania
- 7-14 dager i Japan

1. Kan man ta opp lån til en slik reise?
2. Hvor mye hadde en slik reise kostet?
3. Burde jeg lære litt basic japansk? de er ekstremt dårlige i engelsk der.
4. Egner alle landene seg for kvalitets-tatoveringer? (Spania er allerede utelukket)
5. Jeg har lært meg å nyte mitt eget selskap, men burde jeg heller reise med flere?
1. Kan man ta opp lån til en slik reise?
-Du kan ta opp lån til hva du vil om du er kredittverdig. Et forbrukslån kan du fint reise med, men personlig ville jeg finansiert en slik tur med oppsparte midler.

2. Hvor mye hadde en slik reise kostet?
-Vanskelig å si. Spørs helt hvordan du tenker å bo/leve. Du kan jo begynne med å regne ut sammenlagt pris på flybilettene.

3. Burde jeg lære litt basic japansk? de er ekstremt dårlige i engelsk der.
-Tror du klarer deg fint med engelsk i to uker.

4. Egner alle landene seg for kvalitets-tatoveringer? (Spania er allerede utelukket)
-Har hørt at tatovering i Japan forbindes med kriminalitet, fordi det var triaden som begynte med det eller noe.
De er sikkert flinke nok der. Kjenner flere som har tatovert seg i Nederland også.
Selv ville jeg gjort dette i Norge.


5. Jeg har lært meg å nyte mitt eget selskap, men burde jeg heller reise med flere?
-Igjen så spørs det hva du tenker å gjøre. Jeg kunne ikke tenkt meg å reise uten følge.
Siden klokka er 03.30 orker jeg ikke svare på alle.
Men jeg levde en måned i Shanghai i Kina på bare oppsparte midler.
Fikk en kjempebra avtale på Hotels.com der jeg bodde et supert hotell som het Oriental Bund Hotel Shanghai.
Der bodde jeg i 26 dager for rett over 11.000 også hadde jeg 20.000 ved siden av. Disse fikk jeg brukt opp ved at jeg levde som en KONGE. Spiste meget bra hver dag og tok taxi overalt. Besøkt også Hongkong i 2 dager på slutten av reisen.
Anbefaler deg bare å dra, det var det jeg gjorde. Du vil IKKE angre.
Sitat av RepsejElo Vis innlegg
Siden klokka er 03.30 orker jeg ikke svare på alle.
Men jeg levde en måned i Shanghai i Kina på bare oppsparte midler.
Fikk en kjempebra avtale på Hotels.com der jeg bodde et supert hotell som het Oriental Bund Hotel Shanghai.
Der bodde jeg i 26 dager for rett over 11.000 også hadde jeg 20.000 ved siden av. Disse fikk jeg brukt opp ved at jeg levde som en KONGE. Spiste meget bra hver dag og tok taxi overalt. Besøkt også Hongkong i 2 dager på slutten av reisen.
Anbefaler deg bare å dra, det var det jeg gjorde. Du vil IKKE angre.
Vis hele sitatet...
Var dette mens du studerte?

Pics or it didnt happen....
Trådstarter
Takk for svar. Det er veldig spennende det du nevner RepsejElo.
Det er igrunnen en ekstremt billig tur du fikk deg, med luksuriøst opphold. Jeg tenker noe i samme gaten, bare at jeg må ha flybilletter fra land til land og dyre hoteller i land som nesten er så dyre som Norge.
Sitat av RealistDrømmer Vis innlegg
- 2-5 dager i England
- 4-8 dager i Nederland
- 4-6 dager i Spania
- 7-14 dager i Japan

1. Kan man ta opp lån til en slik reise?
2. Hvor mye hadde en slik reise kostet?
3. Burde jeg lære litt basic japansk? de er ekstremt dårlige i engelsk der.
4. Egner alle landene seg for kvalitets-tatoveringer? (Spania er allerede utelukket)
5. Jeg har lært meg å nyte mitt eget selskap, men burde jeg heller reise med flere?
Vis hele sitatet...
Jeg tar utgangspunkt i at du reiser maximalt av tidsrammen du har satt opp, så du vil være on the road i ca en måned. Selvfølgelig kan man ta opp lån for en slik reise (forbrukslån), men som tidligere nevnt vil heller ikke jeg anbefale det. Har reist en del rundt, og erfaringsmessig er det flybilletter som er største biten av budsjettet. Det være sagt; det kommer selvfølglig an på hvilken livsstil du tenker å føre. Billetter til england kan du finne for noen få hundre spenn, og heathrow er en stor transitt så derifra til nederland kommer du nok også veldig billig om du leter litt etter biletter. Nederland til Spania burde heller ikke være så dyrt, men fly tur/retur japan regner jeg med kommer på mellom 9.000 - 20.000.

Har aldri vært i nederland og japan, men hørt japan er svært dyrt.

Jeg tror ikke du trenger bekymre deg for språk problemer i de landene du skal til, når du bare skal befinne deg der i kortere tid. Når det kommer til tattoo (har jobbet i bransjen) vil jeg påstå at det kommer helt an på artisten du bruker. Det finnes førsteklasses artister i alle landene du skal til, jobben er bare å finne de. Når du skal ta en tattoo, bør du ha en viss formening om hva resultatet skal se ut som. Mekk en skisse eller et tankekart over hva du vil den skal inneholde, og luft ideene for artistene du skal bruke. Alltid be om å se en skisse, og sjekk ut tidligere arbeid. Om du har tid, kom stikk gjerne innom sjappa noen ganger og prat med kunder de har. Da får du muligheten til å se arbeidet utført, og du kan se hvordan resultatet tar seg ut over noen dager.

Når det kommer til å reise alene, vil jeg absolutt si ja! Jeg har reist litt rundt om, og når en reiser alene kommer en i kontakt med flere folk og lærer mer om kulturen - etter min erfaring.
Trådstarter
Jeg har vært mye i alle landene jeg skal til bortsett fra Japan. Jeg er redd for at flybillettene blir litt for dyre når jeg skal over hele jorden. Både England og Nederland er omtrent like dyrt som i Norge, men samtidig kan man få ekstremt billige flyreiser til disse landene.

Jeg begynner også i bli litt i tvil på om tatoveringer kan bli litt krunglete å ta i utlandet hvis ideen er litt avansert. Noe som kunne vært kult, hadde vært å fått skisser til tegninger jeg selv er med å lager som hver betyr noe. Så kan jeg ta med skisser til mine favoritter i Norge for å fullføre armen. Det hadde nesten vært like kult. Muligens billigere og tryggere også.

Jeg satt opp 80 000 når jeg først tenkte på planen. Men bare tatoveringen fordelt på flere plasser hadde sikkert kostet 15 000 alene. Kanskje jeg kan være 3 dager i England, 6 dager i Nederland, 5 dager i Spania og 14 dager i Japan. Rett og slett bruke mest tid i det landet som koster mest å dra til, samt det landet som er mest ulikt Norge.

Jeg ender sikkert med en tur bare i Europa, med litt for lite penger, hehe. Planen er å ha mere nok lommepenger for sløsing av penger uten å kjøpe noe særlig med klær eller suvenir.