Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 850
Har flere ganger tenkt et spill hadde vært sinnsykt fett som coop spill. Enten det er strictly et singleplayer spill, eller om det er et singleplayer spill med PVP multiplayer utenom.

For å nevne noen jeg kunne tenkt å spilt som 2-player f.eks.; "Ghould 'N' Goblins", "Adventure Island", "Castlevania" (de gamle spillene), de gamle "Super Mario" spillene, spesielt "Super Mario Bros. 2", at man spilte samtidig... And the list goes on, and on, AND ON...

Har dere noen slike "fantasier"? :P
Altså, for at et spill skal være et spesielt bra coop-spill så må det nødvendigvis designes som nettopp det, ikke et singelplayerspill. Å være 3 eller 4 spiller i SMB2 uten å tilrettelegge for det tilfører ingenting annet enn at man kan spille samtidig, noe som er rimelig meningsløst så lenge det ikke er mulig eller nødvendig å samarbeide på noe som helst vis.
Sist endret av Mith; 30. august 2013 kl. 10:18.
KaKistoZ's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Altså, for at et spill skal være et spesielt bra coop-spill så må det nødvendigvis designes som nettopp det, ikke et singelplayerspill. Å være 3 eller 4 spiller i SMB2 uten å tilrettelegge for det tilfører ingenting annet enn at man kan spille samtidig, noe som er rimelig meningsløst så lenge det ikke er mulig eller nødvendig å samarbeide på noe som helst vis.
Vis hele sitatet...
Jeg mener selvfølgelig med justeringer og tilpasninger. Og tanken var faktisk ikke umiddelbart at 4 skulle kunne spille sammen, var vel faktisk mer med tanke på back in the days når disse spillene var rimelig ferske, at jeg og kompiser funderte på hvordan det hadde vært om vi spilte to samtidig på skjermen. Og når det er sagt ser jeg absolutt fordelen med å spille to personer samtidig i SMB2 ettersom det er flere steder i spillet hvor det hadde vært greit med en hjelpende hånd: avledning mens den andre spilleren fikk nøkkelen trygt frem, avledning under bossbattles, hjelp til å komme opp høyere... But then again: SMB2 er jo EGENTLIG ikke noe Nintendo har lagd selv, såh...
Ja, det er klart det er en fordel å være to, det vil det jo være i nesten alle spill som ikke skalerer vanskelighetsgraden.
Hvis du mener justeringer og tilpasninger så kan det jo være greit å konkretisere hva du mener.
Det første som slår meg når det kommer til smb2 og 2player er å lage spillet ut av de to forskjellige verdenene.
En spiller kjører gjennom spillet på "dagtid" og en som går gjennom en tilsvarende verden på "natterstid" (den samme natta som nå brukes til bonusdører), der det du gjør i den ene eller den andre verden påvirker motsatt verden, slik at man må samarbeide for å komme til mål. Det burde la seg gjøre på nes.
KaKistoZ's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Ja, det er klart det er en fordel å være to, det vil det jo være i nesten alle spill som ikke skalerer vanskelighetsgraden.
Hvis du mener justeringer og tilpasninger så kan det jo være greit å konkretisere hva du mener.
Det første som slår meg når det kommer til smb2 og 2player er å lage spillet ut av de to forskjellige verdenene.
En spiller kjører gjennom spillet på "dagtid" og en som går gjennom en tilsvarende verden på "natterstid" (den samme natta som nå brukes til bonusdører), der det du gjør i den ene eller den andre verden påvirker motsatt verden, slik at man må samarbeide for å komme til mål. Det burde la seg gjøre på nes.
Vis hele sitatet...
Wow, satan det var en DRITFET idé! DET spillet skulle jeg likt å prøvd, heheh. Fikk litt assosiasjoner med indie-spillet til PS3; "Ibb & Obb"...